حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: خروش‌های اخیر منطقه قطره‌ای از بیداری اسلامی بود که آغازش از ایران بوده است.
کد خبر: ۴۳۳۰۸۶

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز این هفته تهران با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که سعادت انسان در کل جامعه بشری را جزو آرمان خود می داند، افزود: بر اساس این قانون، نظام جمهوری اسلامی ایران در عین خودداری کامل از هرگونه دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، از مبارزه مستضعفان در برابر مستکبران در هر نقطه از جهان حمایت می کند.

وی اضافه کرد: هر مسلمان و انسانی که در آن سوی دنیا هم مظلوم واقع شود بر اساس قانون اساسی، نظام باید از آنان حمایت کند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: نگرانم که برخی مسایل داخلی آن چنان جامعه را مشغول کند که از مسایل مـهم بین المللی غافل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی تاکید کرد: نباید از مسایل بین المللی و جهان اسلام غافل شویم؛ سیاسیون هم نباید غافل شوند.

وی با اشاره به برگزاری چند اجلاس بین المللی مهم در تهران گفت: این نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران جایگاه خود را یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی، رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنفرانس بیداری اسلامی را، میثاق بیداری اسلامی بیان و اضافه کرد: این کنفرانس در راستای حمایت از بیداری اسلامی بسیار ارزشمند بود.

وی همچنین با اشاره به پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و کنفرانس بین المللی مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: این دو کنفرانس از اجلاس های بسیار مهم بود که مجموعه این اجلاس ها نشان از این است که جمهوری اسلامی ایران به مسایل جهان اسلام توجه ویژه دارد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: خروش های اخیر منطقه قطره ای از بیداری اسلامی بود که آغازش از ایران بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان این که ایران اسلامی باید الهام بخشی خود را حفظ کند، افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجلاس بیداری اسلامی در راستای همین الهام بخشی است.

وی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری گفت: مردم مسلمان در کشورهایی که انقلاب شده است مراقب باشند تا دیگران برای آنها نسخه ننویسند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به آیات قرآن کریم، از عوامل بهشتی شدن را استقامت در مسیر دین بیان و اضافه کرد: انسان باید راه حقش را راه دین قرار دهد و در این راه استوار بماند.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز با اشاره به قرار گرفتن در دهه کرامت گفت: ما سر سفره امام رضا (ع) نشسته ایم؛ او میهمان ایرانی ها نیست، میزبان ایرانی هاست و به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) آستان قدس رضوی مرکز ایران است.

امام جمعه موقت تهران افزود: برکاتی که تاکنون متوجه ایران اسلامی شده بی تردید با عنایات حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بوده است و امیدواریم از این پس نیز مشکلات کشور اسلام و قرآن با عنایات امام هشتم(ع) برطرف شود.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی خطاب به کارکنان این نیرو گفت: نیروی انتظامی پاسدار اصلی ترین و بنیادی ترین زیرساخت توسعه همه جانبه یعنی امنیت است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: نیروی انتظامی نه تنها امنیت فیزیکی را در جامعه برقرار می کند؛ بلکه امنیت اخلاقی و امنیت روانی نیز نتیجه تلاش کارکنان این نیروست.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: نیروی انتظامی می تواند با اقتدار توام با مهر، منشاء خدمات فراوانی باشد آن چنان که تاکنون بوده است.

وی در بخش دیگری از خطبه دوم گفت: از حوادث بسیار عاطفی هفته گذشته دیدار مقام معظم رهبری با جانبازان قطع نخاعی بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: این صحنه‌ها به حدی عاطفی بود که کمتر کسی نظاره گر آن بود و اشک نریخت.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این که جانبازان همه هستی شان را فدای دین کردند؛ افزود: ابراز محبت مقام معظم رهبری به جانبازان پیام دارد و هرچه به این جانبازان عزیز خدمت بشود کم است؛ مسئولان همه تلاششان را برای خدمت به جانبازان به کار ببرند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: آفرین بر این همه ابراز عشق به ولایت؛ افتخار می کنیم به این عزیزان جانبازان و این صحنه های عاطفی که قطعا در جاهای دیگر نمی توان آن را یافت.امام جمعه موقت تهران؛ انس به خدا را از اصول برجسته اخلاقی در اسلام دانست.

 حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه با اشاره به آیات قرآن و روایاتی از امام علی (ع) و امام صادق (ع) راه های اغواگری شیطان را تشریح کرد.

خطیب نماز جمعه تهران، عمل نکردن به قرآن، سیره و سنت پیامبر (ص) و نداشتن اخلاص را از مهمترین آثار نزدیکی به شیطان برشمرد و گفت: یکی از دلایل مستجاب نشدن دعاها رفتار دوستانه با شیطان است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان این که موضوع عداوت شیطان در قرآن کریم14مرتبه در قرآن تاکید شده است، ‌افزود: این تاکید؛ هشداری جدی از حضور شیطان به عنوان دشمنی بسیار خطرناک و مرز نشناس است.

امام جمعه موقت تهران، شیوه گام به گام برای مخالفت مردم با خدا، هدایت به سمت دوستان نااهل، توجیه و تحقیر گناه و دادن وعده فرصت جبران را از جمله ترفندهای شیطان در فریب افراد بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، بدحجابی و بی حجابی را معلول همین ترفندهای شیطان دانست و گفت: به علت خرد و حقیر شمردن مسائل اولیه حجاب، متدینان از این وضع رنجیده خاطر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها