وال استریت همچنان در اشغال معترضان

در حالی که بیش از 2 هفته از تجمع معترضان آمریکایی در مقابل ساختمان بورس این کشور در وال استریت می‌گذرد، اتحادیه‌های کارگران شهر نیویورک نیز قصد دارند برای حمایت از این جنبش اعتراضی که خود را «وال استریت را اشغال کنید» می‌نامد، پارکی را در شهر منهتن به اشغال درآورد. به گزارش ایسنا، این اقدام می‌تواند هزاران نفر بر تعداد معترضانی که به سیاست‌های اقتصادی اوباما دست به اعتراض زده‌اند، بیفزاید.کمیته اجرایی اتحادیه کارگران ترانزیت نیویورک که در سازماندهی کارگران مترو و اتوبوسرانی نظارت دارد به اتفاق آرا حمایت از معترضان آمریکایی را مورد پذیرش قرار داد. این اتحادیه 38 هزار عضو دارد.
کد خبر: ۴۳۲۳۸۱

یک ائتلاف از معترضان که مورد حمایت اتحادیه مذکور قرار دارد و در تاریخ دوازده می گذشته اعتراضات و راهپیمایی در نزدیکی بازار بورس آمریکا را سازماندهی کرد در تدارک برای تشکیل یک تجمع در تاریخ 5 اکتبر (13 مهر) است.

همچنین یک اتحادیه دیگر که متعلق به نگهبانان امنیتی و کارگران حفاظتی است، قصد دارد تا با استفاده از تجمعی که در تاریخ 12 اکتبر(20 مهر) برنامه‌ریزی کرده با معترضانی که در پارک زوکوتی شهر نیویورک اجتماع کردند، ابراز همبستگی کند.

یک سخنگوی این اتحادیه اظهار کرد: بیش از یک ماه پیش درخواست برای این تجمع قبل از آن‌که جنبش «وال استریت را اشغال کنید» تشکیل شود، ارائه شده بود. وی افزود: اکنون ما تحت یک صدای واحد جمع شده‌ایم حتی اگر ابتکار عمل‌های متفاوتی داشته باشیم. با وجود آن‌که دیگر اتحادیه‌های عمده غیر از اتحادیه کارگران ترانزیت به طور رسمی از جنبش «وال استریت را اشغال کنید» حمایت نکردند اما حمایت‌های بیشتری تا چند روز دیگر از این جنبش به عمل می‌آید.

اتحادیه منطقه نیویورک، مترو و همچنین یک اتحادیه دیگر در حال بررسی حمایت از این جنبش هستند. یک استاد بازنشسته که نماینده استادان دانشگاه شهر نیویورک است، اظهار کرد که برخی اقدامات ضد کارگری اخیر سبب شده که این اتحادیه‌ها شگفت‌زده شوند و به اقدامات تقابلی روی آورند.

چنانچه اتحادیه‌ها به طور تعیین‌کننده از اعتراضات حمایت به عمل آورند این موضوع به این معنی خواهد بود که هزاران نفر به تعداد افرادی که در شهر منهتن اعتراض می‌کنند، اضافه خواهد شد.

رضا عظیمی ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها