شهر مقدس قم این روزها حالی و هوایی دیگر دارد، شاید هیچ روزی از سال مردم قم اینقدر شاد نباشند، شاد از میلاد مولودی که برای آنها مایه خیر، برکت و سربلندی است.
کد خبر: ۴۳۲۳۶۸

کسانی که افتخار جاروکشی و پابوسی کریمه اهل بیت بانوی همه خوبی‌ها را دارند، این ایام میزبان انبوه زائران هستند؛ زائرانی که از راه‌های دور و نزدیک با وجود گذشت چند روز از پایان تعطیلات بار دیگر رخت سفر بسته اند تا در روزهای دهه کرامت، در حرم بانوی کرامت ندا سردهند:« یا فاطمه اشفعی لنا فی‌الجنه...»

جشن‌های دهه کرامت از روز پنجشنبه گذشته با گلباران مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم آغاز شد و تا سالروز ولادت باسعادت امام رضا(ع) در مشهد ادامه خواهد یافت.

با فرارسیدن صبح روز میلاد، جشن‌های دهه کرامت با برگزاری مراسم خطبه‌خوانی در حرم حضرت معصومه(س) به صورت رسمی آغاز شد تا ایران اسلامی در این دهه که تا میلاد امام هشتم ادامه دارد، غرق در ابراز ارادت به اهل بیت بویژه فرزندان موسی‌بن جعفر(ع) باشد.

به گزارش مهر، دکتر سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح پنجشنبه در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی کریمه اهل بیت(ع) و نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در شبستان امام خمینی (ره)حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت ویژه سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اظهار کرد: این برنامه‌ها در جای‌جای ایران اسلامی و در 30 کشور و 50 نقطه جهان برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: جشن‌های ویژه دهه کرامت در تمامی شهرها و روستاهای کشور و در مساجد، بیوت مراجع عظام، تکایا، حسینیه‌ها، پایگاه‌های بسیج، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی مهدهای کودک با همکاری همه دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

حسینی یادآور شد: افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در قم آغاز و در مشهد خاتمه می‌یابد و در این مدت برنامه‌های ویژه‌ای نیز در مسیر حرکت امام رضا(ع) در شهرهایی همچون بصره، شلمچه، تفت، نیشابور و... برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مشتاقان اهل بیت(ع) در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند و با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت بیشتر آشنا می‌شوند و این فرصت را غنیمت می‌شمرند تا به واسطه آن بتوانند افکار و اندیشه‌های اهل بیت(ع) را ترویج دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: امسال برای این جشنواره، فراخوانی در زمینه‌های آثار فرهنگی و هنری شامل شعر، کتاب، قطعه ادبی، قصه، داستان، هنرهای تجسمی و... اعلام شد و آثار زیادی نیز به دبیرخانه جشنواره رسید.

ارسال 103 هزار اثر

وی از ارسال 103 هزار اثر به دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این آثار نشان می‌دهد در این خصوص، گنجینه و ظرفیت زیادی وجود دارد که می‌تواند معارف ناب را در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری ارائه داد و نیاز مشتاقان و مخاطبان را پاسخگو بود.

حسینی با اشاره به این که امسال آثار ارسالی در همه جنبه‌ها دارای رشد قابل توجهی بوده و از نظر کیفیت نیز ارتقا داشته است، یادآور شد: امیدواریم همه اهل اندیشه، فکر و هنر وارد این عرصه شوند و با علم و هنرشان، خود را جاودانه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود بارگاه حضرت معصومه(س) در قم و ثواب زیارت این بانو اشاره کرد و افزود: این برای قم یک افتخار است که بیش از 130 قرن این سرزمین پایگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است و امروز دنیا تشنه است و این عطش سیراب نمی‌شود، مگر با عطش معارف اهل بیت(ع)‌.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، دبیر ستاد دهه کرامت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در گفت و گو یی با اشاره به این‌ که فعالیت‌های این دهه در 3 محور برنامه‌های پیشواز، روزانه و ویژه برنامه‌ریزی شده است، گفت: در این هفته برنامه هایی چون ‌ پیشواز مراسم غبارروبی و تنظیف حرم مطهر را خواهیم داشت و با شروع ایام ولادت هر روز از این دهه را مزین به یک موضوع کرده‌ایم.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی در این ایام خبر داد و گفت: مسابقه‌های وبلاگ‌نویسی و همچنین با موضوع روز طراحی شده است که در این ایام برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها