مجلس شیوه واریز درآمدهای نفتی را بررسی می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به گزارش رئیس کل دیوان محاسبات کشور درباره واریز درآمدهای نفتی به حساب بانک ملی در خارج از کشور گفت: در اولین هفته پس از تعطیلات از وزیر نفت در جلسه کمیسیون توضیح خواهیم خواست.
کد خبر: ۴۳۱۹۶۶

سیدموید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم درباره نشست عصر سه‌شنبه کمیسیون انرژی با مسوولان دیوان محاسبات کشور افزود: در این جلسه، رئیس کل دیوان محاسبات کشور درباره عملکرد دولت در حوزه نفت و گاز در سال 89 و 3 ماهه اول سال جاری، گزارشی را ارائه کرد که در برخی موارد ابهام وجود دارد.وی با اشاره به یکی از این ابهامات گفت: بخشی از درآمدهای حاصل از فروش نفت خام در سال 89 که ارقام متعددی است، به یکی از شعب بانک ملی در کشور آلمان واریز شده است که دلیل آن از دیدگاه ما معلوم نیست و بر این اساس از وزارت نفت دراین‌باره توضیح خواسته‌ایم که در اولین هفته کاری پس از تعطیلات هفته آینده مجلس در کمیسیون انرژی برای پاسخگویی حاضر خواهد شد.

وی تصریح کرد: درباره رقم دقیق این بخش از درآمدهای نفتی به دلیل وجود ابهامات نمی‌توان اظهارنظر کرد و در این خصوص کمیسیون از دولت توضیح خواسته است.

وی اضافه کرد: چنانچه در گزارش دیوان محاسبات نیز ابهامی وجود داشته باشد، مجددا از آنها برای توضیح دعوت خواهیم کرد.به گفته حسینی، در جلسه اخیر کمیسیون، همچنین در خصوص کاهش میزان تزریق گاز به میادین نفتی، کاهش تولید نفت خام و افزایش هدررفت گازهای همراه از سوی دیوان محاسبات گزارش شده است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، رئیس کل دیوان محاسبات نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره این گزارش گفت: این موضوع مطلب جدیدی نیست و گزارشی است که قبلا به رسانه‌ها داده شده است؛ اما مجلس درصدد پیگیری آن است.

در صورتی که رستم قاسمی، وزیر نفت در جلسه آینده کمیسیون انرژی حاضر شود، این اولین حضور او در این کمیسیون پس از کسب تصدی وزارت نفت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها