سایه خبر

ناو ایرانی، کشتی روسی را نجات داد

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حضور مقتدرانه ناوگروه‌های اعزامی این نیرو به خلیج عدن باعث شده تا اخیرا ناو شهید نقدی متعلق به ایران یک فروند کشتی روسی را از دست دزدان دریایی نجات دهد. به گزارش ایرنا، امیر دریا دار محمدرضا عباسیان دیروز در آیین بزرگداشت روز جهانی دریانوردی در بوشهر افزود: به‌رغم این‌که در زمان اعلام نیاز کشتی روسی، ناو آمریکایی نیز در نزدیکی صحنه حضور داشت اما کاپیتان کشتی روسی زمانی که ناو آمریکایی اعلام کرد به ناو ایرانی بگویید برود ما با دزدان دریایی برخورد می‌کنیم به آنها اعلام کرد با حضور ناو ایرانی نیازی به کمک شما نیست.
کد خبر: ۴۳۱۹۲۲

وی بیان کرد: دزدان دریایی به شناورها و سلاح‌های پیشرفته مجهز هستند. عباسیان اضافه کرد: از زمان حضور نیروی دریایی ارتش در دریای عمان 73 مورد به کشتی‌های تجاری و نفتکش حمله شده است که آخرین آن هفته قبل بود که 26 فروند قایق به یکی از کشتی‌های تجاری حمله کردند، اما حضور مقتدرانه ناو اعزامی نیروی دریایی ارتش ایران باعث شد تا در اهدافشان ناکام شوند.

سفر هیات مصری به تهران

مسوول دفتر حفاظت منافع ایران در مصر گفت: به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین هیاتی از اقشار مختلف سیاسی، اجتماعی و مذهبی مصر به تهران سفر می‌کند. مجتبی امانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با توجه به این‌که مجالس مربوط به دوره حکومت مبارک در مصر منحل شده‌اند، بنابراین امکان حضور هیاتی پارلمانی در این کنفرانس وجود ندارد. وی توضیح داد: افرادی از طیف‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و مذهبی از جمله شیخ محمود آشور، رئیس تقریب مذاهب اسلامی مصر، جمال زهران متفکر مصری و تعدادی از روسای احزاب، نمایندگانی از احزاب الوفد و الکرامه و دیگر احزاب و مسوولان رسانه‌ای این کشور در این هیات حضور دارند. امانی همچنین از سفر هیاتی دیگر از نخبگان مصری به تهران خبر داد و گفت: با توجه به اشتیاقی که از سوی اقشار مختلف برای سفر به ایران وجود دارد، به‌زودی هیات دیگری از مصر عازم ایران خواهد شد.

حرف اضافه نماینده فرانسه

نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد در اجلاس مجمع عمومی این سازمان حرفی اضافه و نسنجیده زده و مدعی شده است چنانچه ایران به پیشبرد برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد با خطر حمله نظامی علیه این کشور مواجه خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژرار آرود این اظهارات را به طرز شگفت‌آور غیردیپلماتیک در نشستی که در نیویورک و در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شده بود و در ادامه سخنان اخیر نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه در خصوص حمله پیشدستانه علیه ایران مطرح کرد.

رئیس جمهور فرانسه چندی پیش در اظهاراتی مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران ممکن است باعث شود حمله پیشدستانه‌ای به این کشور صورت گیرد. این نماینده فرانسوی بدون اشاره به این‌که چه کسانی یا چه کشورهایی قصد حمله به ایران را دارند، گفت: خطر درگیری وجود دارد چرا که فرانسه، انگلیس، آلمان، آمریکا، روسیه و چین تلاش می‌کنند تا با تهران وارد مذاکره شوند. اگر ما امروز موفق نشویم که با ایرانی‌ها وارد مذاکره شویم، خطر بسیار زیادی در رابطه با اقدام نظامی وجود دارد. پاسخ مسوولان سیاسی و نظامی ایران به چنین اظهاراتی همواره این بوده که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز و تحت نظارت است، ولی اگر دستی به تجاوز به سمت ایران دراز شود از بازو قطع خواهد شد.

بازداشت آمریکایی‌ها ربطی به ملیت آنها نداشت

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امورخارجه درخصوص آزادی 2 آمریکایی بازداشتی در ایران اظهار کرد: همان‌گونه که قبلا در بیانیه وزارت امور خارجه گفته شد، نیروهای مرزبانی ایران براساس وظایف قانونی خود و به دلیل عبور غیرقانونی آنها از مرز و ورود به خاک ایران اقدام به بازداشت و تسلیم آنها به مقامات قضایی نموده‌اند.

به گزارش اداره اطلاعات مطبوعات وزارت خارجه،حسن قشقاوی، با نادرست خواندن سخنان 3 شهروند آمریکایی افزود: اتهامات تفهیم شده از سوی دادگاه، ورود غیرقانونی به کشور و جاسوسی بوده است و بازداشت این افراد هیچ‌ارتباطی با ملیت آنها یا مسائل سیاسی موجود میان دولت‌های ایران و آمریکا ندارد.

قشقاوی افزود: چنانچه وکیل قانونی آنان نیز صراحتا اعلام کرد هر 3 شهروند آمریکایی از جمله 2 نفری که اخیرا براساس رأفت اسلامی و به قید وثیقه آزاد شده‌اند، در طول مدت بازداشت از تمامی حقوق و مزایای یک زندانی و حتی فراتر از آن برخوردار بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها