کارفرمایان متخلف جریمه می‌شوند

برخورد قانونی با استخدام اتباع غیرمجاز

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: با هماهنگی که با وزارت کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته، کمیته‌ای متشکل از این وزارتخانه، نماینده دادستانی و نماینده فرمانداری‌ها تشکیل شده و بر این اساس با کارفرمایان و موسسات خصوصی که اتباع غیرمجاز افغان را به‌کار گیرند برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۴۳۱۷۰۳

عیسی موسوی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: قبل از اجرای طرح تعیین‌تکلیف اتباع غیرمجاز افغان این افراد چنانچه به صورت خودمعرف به سفارتخانه‌ افغانستان در ایران مراجعه و برگه هویتی دریافت می‌کردند به صورت قانونی به آنها اجازه خروج داده می‌شد تا از مرز خارج ‌شوند.

وی اضافه کرد: پس از اتمام مهلت طرح تعیین تکلیف و نوبت‌دهی، بحث خودمعرف هیچ معنایی ندارد و اتباع غیرمجاز که در طرح شرکت نکرده‌اند تا 16 مهرماه جاری فرصت دارند به پایگاه خاوران مراجعه کرده و از کشور خارج شوند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران تاکید کرد: پس از 16 مهر طرح به عنوان خروج خودمعرف نخواهیم داشت و نیروی انتظامی با این اتباع غیرمجاز برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد کرد.

موسوی‌نسب توضیح داد: در حال حاضر طرح تعیین تکلیف اتباع غیرمجاز افغان در مرحله پایانی است و برگه‌های خروج تمامی افراد صادر شده است و به نیروی انتظامی نیز ابلاغ شده که با اتباع غیرمجاز افغان که در طرح شرکت نکرده‌اند برخورد کند.

به گفته مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران همچنین با هماهنگی که با وزارت کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته، کمیته‌ای متشکل از این وزارتخانه، نماینده دادستانی و نماینده فرمانداری‌ها تشکیل شده و بر این اساس با کارفرمایان و موسسات خصوصی که اتباع غیرمجاز افغان را به‌کار گیرند برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به این که با به‌کارگیرندگان اتباع غیرمجاز و خوداتباع در همان محل برخورد می‌شود، گفت: بر این اساس کارفرمای متخلف جریمه نقدی و تبعه غیرمجاز افغان دستگیر و روانه اردوگاه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها