‌20درصد ایرانی‌ها‌ مبتلا به رفلاکس معده

رییس انجمن گوارش و کبد ایران گفت : 20 درصد از مردم ایران مبتلا به رفلاکس معده هستند که با بازگشت محتویات معده به داخل مری درگیر هستند .
کد خبر: ۴۳۱۳۸۶

دکتر رضا ملک زاده در نشست خبری یازدهمین کنگره بین المللی بیماریهای گوارش و کبد ایران در بیمارستان شریعتی برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود : در ایران شایع ترین بیماری گوارش رفلاکس و بیماری کبد چرب است که هپاتیت ها و سرطان های دستگاه گوارش نیز بسیار مهم تلقی می شود.

وی اظهار داشت :ترش کردن و درد جناق سینه و اطراف قلب ، سرفه کردن و گوش دردو گلو درد در این افراد می تواند از علایم رفلاکس معده باشد .

ملک زاده ادامه داد: مصرف غذاهای چرب ،‌فست فودها ، خوابیدن پس از صرف غذا ، سریع غذا خوردن ، پرخوری ، مصرف چای داغ و لیوانی ، می تواند بیماری گوارشی و رفلاکس معده را در این افراد ایجاد نماید .

ملک زاده با اشاره به اینکه 30 درصد از مردم دارای کبد چرب هستند خاطر نشان کرد : در 30 سال آینده مهمترین علت نارسایی کبدی در ایران چاقی خواهد بود .

رییس انجمن گوارش و کبد ایران با بیان اینکه 3درصد از افرادی که کبدی چرب دارندبه بیماری کبدی مبتلا هستند ادامه داد: علت نارسایی کبدی در گذشته هپاتیت ب و چاقی است که در جامعه و زندگی شهر نشینی به دلیل عدم تحرک و پرخوری و نامناسب بودن رژیم غذایی است .

وی گفت : یکی از علل تصادفات و سوانح جاده ای مبتلا بودن رانندگان به سیروز کبدی است.
این بیماری در ابتدا علایم خاصی را نشان نمی دهد و زمانی علایم بیماری کبدی و یا نارسایی کبدی بروز می کند که بیماری پیشرفت کرده است .

رییس پژوهشکده گوارش و کبد ایران افزود : بیماری های گوارش و کبد و سرطان بیماری های گوارش پس از بیماری قلبی و عروقی دومین عامل مرگ و میر به شمار می رود .

وی گفت : در ایران 7 مرکز تحقیقات گوارش و کبد که 2 مرکز در تهران و 5 مرکز در سایر نقاط کشور وجود دارد .
یازدهمین کنگره بین المللی بیماریهای گوارش و کبد ایران از تاریخ 13 تا 15 مهر ماه در تبریز برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها