سردار حسین زهی تشریح کرد:

جزئیات برنامه‌های هفته دفاع مقدس

معاون طرح و برنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه های مختلف این بنیاد و سایر ارگانها در این هفته پرداخت.
کد خبر: ۴۲۶۷۴۰

به گزارش مهر، سردار عباس حسین زهی معاون طرح و برنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در نشست خبری در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس به نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پنجشنبه 31 شهریور ماه به نام روز شهدا، جمعه اول مهرماه  به نام روز نماز و جهاد، شنبه دوم مهرماه به نام روز بصیرت در دفاع مقدس، یکشنبه سوم مهر ماه به نام سربازی و حماسه دفاع مقدس، دوشنبه چهارم مهر ماه به نام روز جهاد در جهاد، سه شنبه پنجم مهر ماه به نام روز ولایت فقیه و دفاع مقدس و همچنین چهارشنبه ششم مهر ماه به نام روز خانواده و دفاع مقدس نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای هفته دفاع مقدس اجرای 97 برنامه را در سراسر کشور پیش بینی کرده است، گفت: این برنامه ها در بخش های مختلف از جمله بخش هنری، بخش ادبی و بخش پژوهشی می باشد.

وی اضافه کرد: در بخش هنری بنیاد 40 برنامه دارد که مهمترین آن تولید سری سوم مجموعه گنجینه های خاکی است و شامل آرشیو منتشر نشده دفاع مقدس است. همچنین شروع ساخت فیلم زیباتر از زندگی با موضوع حماسه عملیات نصر و رونمایی از کتابهای فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس و فرهنگ جامع فیلم دفاع مقدس است.

حسین زهی تجهیز 105 کتابخانه در دفتر نمایندگی های خارج از کشور و اعزام 1000 نفر از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس به ادارات و دستگاه های مختلف برای انجام سخنرانی را از جمله برنامه های بخش پژوهشی به شمار آورد و افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بخش امور پژوهشی  اجرای7 برنامه را در تهران و شهرستانها پیش بینی کرده است.

معاون طرح و برنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بیان مهمترین برنامه های بنیاد در بخش فنی و مهندسی گفت: افتتاح حسینیه شهدای گمنام تپه نورالشهدا در کلک چال تهران و نهارخوران گرگان از جمله برنامه های بخش فنی و مهندسی این بنیاد در هفته دفاع مقدس است.

وی در ادامه در خصوص برنامه سایر ارگان های نظامی گفت: ارتش برای هفته دفاع مقدس 20 برنامه پیش بینی کرده است که مهمترین آن برگزاری مراسم گرامیداشت روز عملیات پرواز 140 فروند هواپیمای جنگنده به نام کمان 99، معرفی دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس وابستگان نظام خارج از کشور در قالب کتاب و مقاله، رونمایی از پروژه های نظامی و دفاعی و انتشار 31 سند دفاع مقدس است .

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران و سازمان بسیج در گرامیداشت هفته دفاع مقدس 12 برنامه را پیش بینی کرده اند که مهمترین آنها بازسازی عملیات های دفاع مقدس در 31 استان کشور است، برپایی نمایشگاه های دفاع مقدس و جنگ نرم در سراسر کشور و برپایی نمایشگاه های توانمندی نظامی و دفاعی در کل کشور می باشد.

وی افتتاح پروژه های مهم عمرانی را از جمله برنامه های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز به برگزاری یادواره شهدای جهاد سازندگی مبادرت می ورزد و از کتاب نقش جهاد در دفاع مقدس نیز در این هفته رونمایی خواهد کرد.

حسین زهی غبارروبی از مزار شهدا و عطر افشانی و تجلیل از جانبازان قطع نخاع با اهدا نشان ملی ایثار را از جمله برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس نیز در هفته دفاع مقدس جمعی از فرماندهان نظامی را به نمایندگی های خارج از کشور اعزام می کند و همچنین 105 کتابخانه واقع در نمایندگی های خارج از کشور را تجهیز می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها