وزیر بهداشت عنوان کرد:

ورود غیرقانونی اتباع بیگانه عامل بروز وبا

وزیر بهداشت گفت: در ایام اخیر با ورود غیرقانونی اتباع خارجی، در برخی نقاط کشور بیماری وبا مشاهده شده است.
کد خبر: ۴۲۶۶۱۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مرضیه وحیددستجردی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی تهران افزود: پیگیری‌های وزارت بهداشت نشان داد منشای ابتلای این بیماری، آلوده بودن سبزی‌ها و صیفی‌ها با ورود غیرقانونی اتباع بیگانه است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای انتظامی و استانداری‌ها در حال پیگیری ورود غیرقانونی اتباع بیگانه هستند.

وزیر بهداشت در ادامه توصیه‌هایی در زمینه بیماری‌های تابستانی ارائه کرد و گفت: مردم باید هشدارهای بهداشتی را در همه طول سال به ویژه فصل گرما رعایت کرده و آب لوله کشی را مصرف کنند چراکه احتمال آلودگی آب غیرلوله کشی بسیار زیاد است.

دستجردی از مردم خواست از مصرف سبزی و صیفی بدون گذراندن مراحل چهارگانه شستشو و نیز خرید از دست فروش‌ها خودداری کنند.

به گفته وی، احتمال آلوده بودن محصولات عرضه شده توسط دست فروش‌ها به آلودگی‌های انگلی، وجود دارد و می‌تواند موجب عفونت‌های روده‌ای و حتی وبا شود.

طرح رایگان شدن درمان بیماران قلبی

بیماری‌های قلبی و عروقی، عامل نخست مرگ و میرها در کشور به شمار می‌روند بنابراین باید برنامه ریزی خوبی برای کنترل این بیماری انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همانند درمان رایگان مصدومان تصادف‌ها، می‌توان با همراهی سازمان‌های بیمه گر و دولت، درمان بیماران قلبی را نیز رایگان انجام داد.

دستجردی افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی، عامل نخست مرگ و میرها در کشور به شمار می‌روند بنابراین باید برنامه ریزی خوبی برای کنترل این بیماری انجام شود.

وی اظهار کرد: توسعه بخش‌های قلب بیمارستانی و تربیت نیروهای متخصص برای کنترل بیماری‌های قلبی، کافی نیست بلکه باید بتوان خدمات بهداشتی مناسبی نیز ارائه داد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد بیمارستان شهید رجایی با داشتن 94 عضو هیات علمی و 200 دستیار تخصصی و فوق تخصصی، یکی از گنجینه نیروهای انسانی کشور به شمار می‌رود.

دستجردی گفت: پرداخت از جیب مردم باید کاهش یابد اما اکنون مشکلاتی در زمینه اعتبارات داریم که باید این مشکلات برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها