مدیریت جاده های کشور هوشمندتر می شود

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از اجرای طرح های متنوع برای توسعه مدیریت هوشمند ترافیک در جاده های کشور خبر داد و گفت: این طرح ها از 2 سال پیش آغاز شده است و هدف ما مدیریت بهتر ترافیک، مدیریت زمان، افزایش ایمنی تردد و کاهش سوانح جاده ای است که امیدواریم روزی این سوانح به صفر برسد.
کد خبر: ۴۲۶۲۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، شهریار افندی زاده که با رادیو اقتصاد گفتگو می کرد، افزود:مرکز مدیریت راههای کشور در 11 مرکز استان راه اندازی شده است و تا پایان سال به 21 استان می رسد.

وی گفت: اطلاعات جاده های کشور به صورت تصویری و از طریق سیستم های ارتباطی فیبر نوری و ماهواره ای منتقل می شود که یکی از ابزارهای آن نصب دوربین های نظارت تصویری است که تا پایان گذشته 131 دوربین در راههای شریانی کشور نصب شده است و امسال حدود 100 دوربین هم اضافه می شود.

افندی زاده همچنین از نصب ترافیک شمار یا ترددشمار در جاده های مهم کشور خبر داد و افزود: تاکنون 460 دستگاه تردد شمار نصب شده است و امسال هم 140 دستگاه دیگر نصب می شود تا به 600 دستگاه برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از طرح سامانه های توزین در حال حرکت در جاده های کشور خبر داد و گفت: تناژ بار کامیون ها باید در میزان های مشخصی باشد تا به روکش آسفالت جاده ها و پل ها آسیب نزند و با این طرح تلاش می کنیم کامیون ها را بدون نیاز به توقف در پاسگاه ها از نظر وزن بار کنترل کنیم و اگر بار آنها بیش از حد استاندارد باشد متوقف خواهد شد.وی افزود: 7 سیستم توزین در حال حرکت تا پایان سال گذشته راه اندازی شده است و امسال هم 15 سیستم اضافه خواهد شد.

افندی زاده درباره سیستم ثبت تخلف سرعت خودروها خبر داد و گفت: این سیستم که 188 دستگاه آن نصب شده است و امسال هم 80 دستگاه نصب می شود، می تواند میزان سرعت وسائل نقلیه را بدون توقف و در حال حرکت کنترل کند.

وی اظهار داشت: طرح دیگر سیستم اطلاع رسانی با تابلوهای پیام های متغیر است که 136 مورد نصب شده است و 65 تابلو دیگر نصب خواهد شد.

افندی زاده گفت: این تابلوها به صورت آنلاین درباره وضع جاده ها اطلاع رسانی می کنند تا شهروندان به طور دقیق تصمیم گیری کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: هواشناسی جاده ای هم در جاده ها و گردنه ها و محورهای حساس ایجاد می شود و 56 دستگاه با همکاری سازمان هواشناسی کشور نصب خواهد شد.

وی گفت: از کارهای دیگری که در این چارچوب انجام می شود ادامه نصب تابلوهای سرعت نما است که به افزایش ایمنی تردد و تعیین سرعت مطمئنه کمک می کند که 450 مورد تا پایان سال گذشته نصب شده است و 150 تابلو هم امسال نصب خواهد شد.

افندی زاده از طرح هوشمندسازی تونل ها هم خبر داد و  افزود: سامانه های الکترونیک برای دریافت عوارض هم در راه است که هم اکنون در آزادراه تهران- قم نصب می شود و در آینده در آزادراه های تهران- قزوین و همچنین تبریز نصب خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها