«توریست» برای جشنواره کودک و نوجوان آماده می‌شود

بن‌بست هوشنگ، توریست، دفترچه خاطرات، مونس و ملک پدری تله فیلم‌هایی هستند که در سیمای مراکز استان‌ها در مراحل مختلف تولید قرار دارند. در این فیلم‌ها جمعی از بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون چون اردلان شجاع‌کاوه، نادر سلیمانی، حسین معلومی، رابعه اسکویی، مهدی امینی‌خواه، کیانوش گرامی و عزت‌الله رمضانی‌فر به هنرنمایی می‌پردازند.
کد خبر: ۴۲۵۴۵۶

زندگی در بن بست هوشنگ

فیلم تلویزیونی «بن بست هوشنگ» به کارگردانی شاهین باباپور و تهیه کنندگی شهرام الماسی آماده پخش شد. الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این تله فیلم یک ماه پیش تولید داشته و تصویربرداری آن تیر ماه در همدان انجام شده است.

این فیلم داستان دو رفیق است که به جرم دزدی به زندان افتاده‌اند و اکنون آزاد شده‌اند، آن دو پس از مدتی تصمیم به دزدی مجدد می‌گیرند اما این‌بار خودشان دزدیده می‌شوند که این سرآغاز قصه‌ای اجتماعی با مایه‌های طنز می‌شود.

در این فیلم اردلان شجاع‌کاوه، نادر سلیمانی، حسین معلومی، مریم آردیش، لیلا لطیفی، محمد عراقی و رابعه اسکویی ایفای نقش‌های اصلی را برعهده دارند. دیانا باباپور و علی شهبازی هم بازیگران خردسال فیلم هستند.

فیلم تلویزیونی «بن بست هوشنگ» به سفارش صدا و سیمای مرکز همدان تهیه و تولید شده است. نویسندگی فیلمنامه این اثر برعهده آسا سالیانی بوده است.

داستانی درباره توبه

تولید فیلم تلویزیونی توریست به نویسندگی و کارگردانی احسان عبدی‌پور هم مراحل پایانی تصویر‌برداری را در کرمان می‌گذراند.این فیلم روایتگر داستان مجتبو پسر بچه 10 ساله‌ای است که در خانه‌ای توریستی ـ که میزبان گردشگران خارجی است ـ در یکی از روستاهای اطراف کرمان با پدر و مادر و خواهرش زندگی می‌کند.از سوی دیگر توبیاس پسربچه آلمانی که همراه پدر و مادرش در خانه آنها اقامت دارند در اثر حادثه‌ای که ناشی از شیطنت مجتبوست، آسیب می‌بیند. مجتبو از کاری که کرده پشیمان است و کسی به او می‌گوید که اگر قبل از خوابیدن توبه کنی و رضایت بگیری، گناهت ثبت نمی‌شود. مجتبو در طول 4 شبانه روز به دنبال توبیاس شهر به شهر می‌رود که رضایت بگیرد و در این مدت مراقبت می‌کند که به خواب نرود...

وی آغاز تصویربرداری این تله فیلم را مردادماه بیان و تصریح کرد به‌دلیل اعلام حضور تله‌فیلم توریست در جشنواره امسال کودک و نوجوان همه تلاش این است که فیلم تا مهرماه امسال آماده نمایش شود. جهانگیر الماسی به عنوان ناظرکیفی با این اثر همکاری کرده است.

مصائب بازخوانی یک دفترچه خاطرات

تله‌فیلم «دفترچه خاطرات» به کارگردانی هاشم علیایی‌مقدم نیز در مرکز همدان در دست تولید است.

این تله فیلم داستان نوعروسی به نام مریم است. او در روزهای ابتدایی ازدواجش، حین کار در خانه با جعبه‌ای مواجه می‌شود که درون آن دفترچه خاطرات سیاوش شوهرش را می‌یابد. با مطالعه این دفترچه مریم متوجه می‌شود که شوهرش در دوران مجردی خطاهایی را مرتکب شده است. این مساله باعث می‌شود مریم در مورد زندگی گذشته شوهرش جستجو کند.

تصویربرداری این تله‌فیلم از اوایل مرداد ماه آغاز شده است و همزمان تدوین، صداگذاری و موسیقی آن نیز انجام شده است.

در این فیلم مهدی امینی‌خواه، بهار نوحیان، حمیدرضا نعیمی، پریسا مفتدی، مریم چاردولی، مینا امامی و صابر فرحی ایفای نقش کرده‌اند.

داستان یک دختر قالی‌باف

همچنین تله‌فیلم «مونس» به کارگردانی فریدون کرمی و تهیه‌کنندگی سید داوود تقوی‌نژاد در صدا و سیمای مرکز یزد تهیه و تولید می‌شود. داستان فیلم درباره مونس دختری قالی‌باف است که در کارگاه قالی‌بافی حاج اسکندر کار می‌کند تا هزینه امرار معاش پدر بیمار و برادر و خواهرش را تامین کند. حاج اسکندر که مردی خود خواه و زورگو است اصرار دارد که مونس به خاطر بدهی پدرش به ازدواج با پسر عقب افتاده‌اش رضایت دهد.مرتضی نسیم صبحان، سمیه بلیانی، علی اصغر باروتکوب‌زاده، جمیله ستوده‌نیا، اصغر صفائیان، سیدسینا حسینی و ولی جلیلیان بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

ملک پدری روی میز تدوین

تدوین تله‌فیلم ملک پدری هم در مرکز همدان آغاز شد. فیلم تلویزیونی ملک پدری به کارگردانی رسول صانعی مراحل تصویر برداری را پشت سر گذاشت و هم اینک در مرحله تدوین قرار دارد. در این فیلم که با مضمونی طنز تولید شده است قصه پدری روایت می‌شود که یکی از 5 فرزندش دارای اعتیاد است و وی با دیگر فرزندانش شرط می‌کند در صورتی که هر یک بتوانند برادر خود را از چنگال اعتیاد نجات دهد، ملک با ارزشی را به او واگذار کند. در این میان روش‌های نادرست اعضای خانواده در این خصوص موقعیت‌های طنزی را به وجود می‌آورد تا این‌که پسر خانواده با دختری آشنا می‌شود که مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد.

کیانوش گرامی‌، سیدرضا حسینی، علی ابوالحسنی، نصرالله عبادی، فریده دریامج، مژگان ترانه و عزت‌الله رمضانی‌فر در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها