فرسودگی سیم‌کشی علت حادثه بود

مهار آتش سوزی انبار لوازم ورزشی

شعله های آتش که شب گذشته انبار لوازم و کالاهای ورزشی را در بر گرفته بود با اقدام به موقع و واکنش سریع آتش نشانان در کمترین زمان مهار و خاموش شد.
کد خبر: ۴۲۳۶۶۱

به گزارش مهر، آتش نشانان ایستگاه های 3، 4، 24 و 91 در تلاش همه جانبه موفق شدند با مهار و خاموش کردن کامل آتش سوزی از گسترش آن به خانه های مسکونی اطراف انبار و افزایش خسارت مالی پیشگیری کنند.

رخداد این حادثه ساعت 22:44 دقیقه شب گذشته در تماس شهروندان ساکن خیابان طیب حوالی میدان خراسان به سامانه 125 اطلاع رسانی شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان را روانه محل حادثه در انتهای این خیابان کرد.

به گفته مرتضی اصفهانی معاون منطقه 1 عملیات آتش نشانی تهران که در محل حادثه حاضر شده بود، بخشی از این انبار که 1500 متر مربع وسعت و در آن کالاها و لوازم ورزشی بسته بندی قرار دارد، گرفتار شعله های آتش شده بود که آتش نشانان با بکارگیری 4 رشته لوله آبرسان در دقایق اولیه شعله های آتش را مهار و از گسترش آن پیشگیری کردند.

وی با قدردانی از سرعت عمل آتش نشانان در مقابله با این آتش سوزی و خاموش کردن آن گفت: آتش نشانان علیرغم وجود مقادیر زیادی کالا که به صورت نا ایمن و غیر استاندارد تا سقف انبار چیده شده بود و شعله های سرکش آتش، موفق شدند در کمترین زمان ممکن آن را مهار و کاملاً خاموش کنند.  اگر تماس به موقع مردم و سرعت عمل آتش نشانان نبود آتش همه این انبار را در بر می گرفت و احتمال گسترش آتش به خانه های مسکونی اطراف نیز وجود داشت.
 
معاون منطقه 1 عملیات آتش نشانی تهران افزود: عملیات ایمن سازی و لکه گیری محل آتش سوزی تا ساعت 01:43 دقیقه بامداد امروز ادامه داشت.

این گزارش حاکی است: محمد محمدی برمی کارشناس بررسی علل آتش سوزی در منطقه 1 عملیات آتش نشانی تهران علت رخداد این حادثه را فرسودگی سیم های برق و ایجاد اتصالی در آنها اعلام کرد که در مجاورت کالاهای موجود در انبار باعث این حادثه شده است.

وی گفت: با توجه به آن که کارتن های مقوایی خیلی سریع شعله ور می شود، بروز اتصالی در سیم های برق باعث ایجاد جرقه و رسیدن آن به کارتن ها شده که شعله وری را در پی داشته است.

محمدی برمی به مالکان انبارها و صاحبان کالا توصیه کرد: ضمن رعایت اصول ایمنی و ضوابط استاندارد در چینش کالا فاصله مناسب را با لوازم برقی، سیم های برق و دیوارهای انبار رعایت کنند و هنگام ترک انبار از ایمنی کامل آن مطمئن شوند.

«نصرالله نفر» افسر آماده منطقه 1 عملیات آتش نشانی تهران نیز با تاکید بر ضرورت رعایت اصول ایمنی در این گونه مکان ها تصریح کرد: عملکرد درست و به موقع آتش نشانان که از سه جهت به مقابله با شعله های آتش پرداختند موجب شد از گسترش و سرایت آتش به خانه های مسکونی اطراف این انبار که تقریباً در مرکز شهر قرار دارد جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها