زمین را از فاصله 350کیلومتری ببینید

برنامه روسیه برای ساخت هتل فضایی

روسیه اخیرا برنامه‌های خود را برای ساخت یک هتل در مدار حدود 350 کیلومتری زمین اعلام کرده که می‌تواند تا هفت میهمان را در چهار کابین جای داده و از پنجره‌های بزرگ برای تماشای زمین برخوردار خواهد بود.
کد خبر: ۴۲۲۷۷۲

به گزارش ایسنا، سفر به این هتل، خود یک خاطره هیجان‌انگیز خواهد بود؛ چراکه باید دو روز را در یک موشک سویوز برای ورود به این هتل بگذرانید.البته این سفر کم‌هزینه نبوده و برای پنج روز اقامت علاوه بر هزینه حدود 820 هزار دلاری، باید 165 هزار دلار پرداخت کنید.

این هتل که نام دیگر آن «ایستگاه فضایی تجاری» است قرار است به گفته اجراکنندگان آن، تا سال 2016 بازگشایی شود و از راحتی بسیار بیشتری نسبت به ایستگاه فضایی بین‌المللی برخوردار باشد.

بازدیدکنندگان در حالت بی‌وزنی فضا، می‌توانند تختخواب های افقی یا عمودی برای خواب انتخاب کنند و دوش های حمام که مورد استفاده مسافران است، برای توقف حرکت آب به بخش های حساس سیستم ، بخوبی آب‌بندی شده‌اند. در ایستگاه بین‌المللی، فضانوردان از اسفنج برای پاک کردن خود استفاده می‌کنند.

بازدیدکنندگان که در کنار کارکنان مجرب به این ایستگاه تجاری وارد می‌شوند، از غذاهایی که در زمین آماده و با موشک به آن جا منتقل شده، استفاده می‌کنند.

هتل فضایی روسی مجهز به دوربین‌های چشمی و دوربین تصویربرداری برای ثبت لحظات است.از این هتل می‌توان به عنوان استراحتگاه فضانوردان نیز استفاده کرد. انواع نوشیدنی‌های دلخواه در آن سرو شده، در حالیکه مصرف نوشیدنی‌های الکلی در آن کاملا ممنوع است.دستشویی‌های این هتل نیز به جای استفاده از آب برای تخلیه و پاکسازی، از فشار هوا بهره می‌برند.

این پروژه قرار است به دست شرکت اوربیتال تکنولوژیز (فناوری‌های مداری) اجرایی شود.

به گفته روسای شرکت یاد شده، این هتل به افراد سرمایه‌دار و کارکنان شرکت های خصوصی برای انجام تحقیقات در فضا سرویس خواهد داد. همچنین در برنامه‌های خود قصد دارد از فضانوردان در صورت بروز مشکل در ایستگاه فضایی بین‌المللی پذیرایی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها