مسوول کاخ موزه ملت مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدآباد گفت: گروهی از کارشناسان مرمت از اوایل مردادماه امسال عملیات مرمت تابلوهای نقاشی موجود در این کاخ موزه را آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۴۲۰۸۴۹

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدآباد، مهدیه منوچهری روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود:مراحل انجام کار بر روی این تابلوها با تهیه شناسنامه عمومی و حفاظتی آغاز و در مرحله بعد عکاسی و مستند نگاری و اولویت بندی برای مرمت انجام گرفت.

وی با تاکید بر حساسیت بالای مراحل کار ادامه داد: باز کردن تابلوها و جدا کردن تابلو از چهارچوب، غبارروبی از تابلو و لایه برداری طی دو مرحله عملیاتی خشک و تر از مراحل حساس مرمت تابلوها است چون کوچکترین اشتباه در این بخش می‌تواند آسیبهای جدی به تابلوها وارد کند.

مسوول کاخ موزه ملت ضمن تشریح مراحل استحکام بخشی کناره‌های نقاشی، تثبیت رنگهای اطراف تابلو و وصالی قسمتهای پاره شده و آسیب دیده بوم افزود: در مراحل پایانی عملیات مرمتی تابلوها، استحکام بخشی چهارچوب و تاب گیری آن، تثبیت سطح چهارچوب و کشیدن نقاشی روی چهارچوب استحکام بخشی شده انجام می‌گیرد.

منوچهری با بیان این‌که در این بخش موزون سازی رنگی تابلو و تثبیت نهایی نقاشی حائز اهمیت زیادی است، افزود: هم اکنون عملیات مرمت بر روی دو تابلو از آثار بوگور، نقاش اندونزیایی در حال اجراست.

کاخ موزه ملت بزرگترین بنای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد است که در گذشته محل سکونت ییلاقی پهلوی دوم و همسرش بوده است. این کاخ موزه به منظور انجام امور مرمتی و ساماندهی از پنجم خرداد ماه سال جاری تعطیل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها