کاهش اهدای خون در ماه‌رمضان

تهران روزانه3هزار واحد خون نیاز دارد

مدیر پایگاه انتقال خون استان تهران از کاهش اهدای خون در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مراکز درمانی تهران روزانه به سه هزار واحد خون و فرآورده های خونی نیاز دارند.
کد خبر: ۴۲۰۶۱۹

دکتر بشیر حاجی بیگی در گفتگو با مهر اظهارداشت: در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان مراجعه مردم به پایگاه های خونگیری کاهش می یابد در حالی که مصرف خون در این ماه نه تنها کاهش نمی یابد بلکه به علت کاهش مسافرتهای مردم و پزشکان، بیشتر جراحی های الکتیو (انتخابی) در این زمان انجام می شود که این موضوع منجر به افزایش مصرف خون و فرآورده های خونی می شود.

وی با اشاره به فعالیت 16 مرکز خونگیری پس از افطار، افزود: در این بین مرکز وصال شیرازی از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 فعال بوده و مابقی مراکز از ساعت 19 آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.

حاجی بیگی در ارتباط با اقدامات انتقال خون استان تهران برای تامین خون در ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از برنامه های ما افزایش آمار پیش از شروع ماه مبارک رمضان است. در همین راستا نسبت به افزایش فراخوان اهداکنندگان به صورت تلفنی و پیامک، افزایش تیمهای سیار خونگیری و دعوت عمومی از طریق رسانه ها و جراید اقدام کرده ایم.

وی همچنین به اطلاع رسانی در مورد واحدهای خونگیری در ماه مبارک رمضان، فعال نمودن پایگاه ها در ساعات بعد از افطار و اطلاع رسانی در جهت عدم منافات روزه داری و اهدای خون و استقرار تیم های سیار خونگیری در مراکز مذهبی و فرهنگی در ماه رمضان، به عنوان دیگر اقدامات و برنامه های انتقال خون نام برد.

مدیر پایگاه انتقال خون استان تهران به آمار اهدای خون در سال 89 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد 455 هزار مراجعه به مراکز خونگیری داشته ایم که طی آن 366 هزار و 281 نفر موفق به اهدا شده اند.

حاجی بیگی، آمار خون و فرآورده های خونی توزیع شده در سال 89 را بالغ بر 827 هزار واحد اعلام کرد و گفت: در سال گذشته تعداد 144 هزار و 100 نفر اهدا کننده مستمر داشته ایم که 40 درصد جمعیت اهداکننده در تهران را شامل می شود.

مدیر پایگاه انتقال خون استان تهران با توجه به عمر محدود مصرف خون و فرآورده های خونی، افزود: از روزه دار درخواست می کنیم که اهدای خون در ماه مبارک رمضان را به شبهای قدر محدود نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها