مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی از آمادگی فروشگاه های زنجیره‌‎ای برای ارایه سبدهای کالایی به کارمندان و کارگران خبر داد و گفت: کالاهای این سبد کالایی با کیفیت و با 5 تا 20 درصد تخفیف عرضه می‌شوند.
کد خبر: ۴۱۶۱۲۲

یداله صادقی در گفتگو با مهر در خصوص جدیدترین تمهیدات وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار ماه رمضان گفت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری بودجه کالاهای اساسی را برای تقسیم میان وزارتخانه‌های ذی‌نفع به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ابلاغ کرده، اما هنوز سهم وزارت بازرگانی از این رقم مشخص نشده و بر همین اساس، ارایه سبدهای کالایی کارمندی به مناسبت ماه مبارک رمضان هنوز نهایی نشده است.

مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی افزود: در این رابطه البته وزارت بازرگانی با هماهنگی که با یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عمل آورده است، تامین مطمئن سبدهای کالایی مورد نیاز وزارتخانه‌ها و دستگاه های دولتی و خصوصی را تضمین کرده و بر این اساس، سبدهای کالایی با 5 تا 20 درصد تخفیف شامل کالاهایی با کیفیت از بهترین برندها، در اختیار دستگاه های متقاضی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بر این اساس، چنانچه دستگاه‌های دولتی در سراسر کشور بخواهند برای کارمندان خود به مناسبت ماه رمضان، کالاهایی را تهیه کنند، شرکت فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند این کالاها را در اختیار آنها قرار خواهد داد و دستگاه های دولتی از محل بودجه کمک‌های رفاهی می‌توانند این سبدهای کالایی را تهیه کنند.

به گفته صادقی، در کنار این امر فروش‌های فوق‌العاده و نمایشگاه‌هایی در قالب طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد که در آن، طبق هماهنگی به عمل آمده با فروشگاه‌های زنجیره‌ای کارگری و کارمندی، سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قرار بر این است که به طور همزمان، از 5 مردادماه در فروشگاه های شهروند، رفاه، سازمان میادین میوه و تره بار، اتکا، تعاونی اسکاد و تعاونی امکان در طرح ضیافت شرکت کنند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این، نمایشگاههایی که از سوی مجامع امور صنفی در ماه رمضان برگزار می‌شود که کالاها در آن، با یک دامنه تخفیف 5 تا 15 درصدی در اختیار مردم قرار می‌گیرند. این کالاها شامل انواع لبنیات، خرما، شیرینی جات و کالاهای اساسی روغن، برنج، قند و شکر و مرغ و گوشت است.

مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی افزود: امسال همانند سال گذشته برای زولبیا و بامیه قیمت‌گذاری از سوی دولت انجام نخواهد شد و بازار به صورت رقابتی در مورد این کالا، تنظیم قیمت خواهد شد. این درحالی است که زمانیکه قیمت‌ها  دستوری بود، واحدهایی که کیفیت داشتند با واحدهایی که شیرینی درجه سه تولید می‌کردند، با هم در یک رده قرار می‌گرفتند و بر این اساس، امکان کنترل نیز در سطح شبکه وجود نداشت. بنابراین امسال این قیمت گذاری در مورد زولبیا و بامیه انجام نمی‌شود اما نظارت با قوت خود باقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها