رئیس‌پلیس راهور: هم‌اکنون زمان رسیدن پلیس در صحنه تصادف به 10 دقیقه رسیده است

تاخیر پلیس برای حضور در صحنه تصادف را گزارش دهید

شهروندان می‌توانند تاخیر پلیس برای رسیدن به صحنه تصادف را گزارش دهند؛ این گفته رئیس‌پلیس راهور تهران است که با تاکید بر کاهش 2 دقیقه‌ای زمان حضور پلیس در صحنه تصادف گفت: هم‌اکنون پلیس به طور میانگین ظرف 10 دقیقه در صحنه تصادف حاضر می‌شود و شهروندان می‌توانند در مواقعی که پلیس با تاخیر در صحنه حادثه حاضر می‌شود، ضمن تماس با شماره 66926666 تاخیر پلیس را گزارش کنند تا با متخلفان برخورد شود.
کد خبر: ۴۱۴۴۲۴

به گزارش «جام‌جم»، سردار حسین رحیمی در نشست خبری روز گذشته خود در جمع خبرنگاران که به تشریح اجرای طرح تابستانی پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر تهران اختصاص داشت، از افزایش امکانات پلیس با هدف پوشش نظارتی کامل بزرگراه‌ها خبرداد و افزود: در گذشته تنها 9 بزرگراه تحت پوشش پلیس بود اما با افزایش امکانات از دیروز 16 بزرگراه و تا 2 هفته آینده تمام بزرگراه‌های پایتخت تحت پوشش نظارتی دقیق‌تر پلیس راهور قرار خواهد گرفت.

سردار رحیمی با تاکید بر این‌که با این اقدامات توان نظارتی پلیس بر بزرگراه‌ها تا 80 درصد افزایش خواهد یافت از تجهیز ناوگان واحد گشتی پلیس به 65 دستگاه بنز و مگان بزودی خبرداد.

افزایش پرواز گشت هوایی

از ابتدای مهرماه به منظور افزایش توان نظارتی پلیس به وضعیت تردد خودروها در سطح شهر و بویژه در بزرگراه‌ها گشت‌های هوایی راهنمایی و رانندگی نیز افزایش خواهند یافت و به گفته رئیس‌پلیس راهور تهران حداقل روزانه 3مرتبه با پرواز بر فراز آسمان شهر وضعیت ترافیکی خیابان‌ها را رصد خواهند کرد.

سردار رحیمی با اشاره به اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: قبل از اجرای این قانون میانگین سرعت در بزرگراه‌ها 66 کیلومتر بود که پس از اجرا به 77 کیلومتر افزایش یافته است ضمن این‌که در این مدت ترافیک بزرگراه‌ها 7 درصد روان‌تر شده است.

شناسایی بزرگراه‌های حادثه‌ساز

شناسایی بزرگراه‌های حادثه‌ساز تهران مدتی است با همکاری شهرداری تهران و پلیس راهور آغاز شده است. به گفته رئیس‌پلیس راهور تهران این بزرگراه‌های حادثه‌ساز که بیشترین حوادث در این مسیرها رخ داده است، پس از بررسی‌های تخصصی شناسایی شده‌اند و قرار است با اصلاح هندسی این مسیرها و افزایش نظارت پلیس در آنجا تردد خودروها ایمن‌تر شود.

سردار رحیمی با اشاره به انجام اصلاحات هندسی و مسدود کردن مسیرهای انحرافی در بزرگراه‌ها تاکید کرد: تاکنون اصلاحاتی در بزرگراه‌های امام علی (ع)، صیاد شیرازی، جاده مخصوص و اتوبان کرج انجام شده است و اصلاح هندسی سایر مسیرهای مورد نیاز نیز در حال انجام است.

برخورد قانونی با مراکز تجاری متخلف

این روزها حضور شهروندان در مراکز اداری و تجاری و پارک‌های دوبله در مقابل این مراکز موجب بروزگره ترافیکی سنگین شده و تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

در این راستا سردار رحیمی از برخورد با مراکز اداری و تجاری که ترافیک را افزایش می‌دهند، خبر داد و گفت: این گونه مراکز در مرحله اول تذکر می‌دهیم و در صورتی که برنامه‌ای برای کاهش ترافیک نداشته باشند با آنها برخورد قانونی می‌کنیم.

نحوه اعمال قانون ماموران راهنمایی و رانندگی نسبت به تخلفات رانندگی شهروندان موضوع دیگری بود که سردار رحیمی با اشاره به آن از اصلاح رفتار پلیس در راستای احترام به حقوق شهروندان خبرداد و گفت: ماموران موظف هستند در زمان اعمال قانون بدون پیاده شدن راننده در کنار در خودرو قرار گرفته و ضمن ادای احترام راننده متخلف را جریمه کنند از سوی دیگر رانندگان نیز باید بدانند از هرگونه بگومگو با ماموران خودداری کنند ضمن این‌که هیچ توجیهی برای تخلف عبور در گذرگاه عابر پیاده مورد قبول نیست.

تجهیز تمامی بزرگراه‌ها به دوربین کنترل سرعت

تجهیز تدریجی تمام بزرگراه‌های تهران به دوربین‌های کنترل سرعت در دستور کار پلیس و شهرداری تهران قرار دارد در این راستا رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به پوشش کامل تمام بزرگراه‌های تهران به دوربین‌های ثبت‌سرعت تا پایان امسال، افزود: این دوربین‌ها موجب کاهش تخلفات شده‌اند و با کمک این دوربین‌ها زمان رسیدن برگه جریمه به دست شهروندان به کمتر از 3 روز کاهش پیدا کرده است.

سردار رحیمی از افزایش امکانات پلیس برای ثبت تخلفات خبرداد و تصریح کرد: هم‌اکنون پلیس بزرگراه به دوربین‌هایی مجهز است که علاوه بر ثبت تخلف می‌توانند از آن فیلم تهیه کنند، همچنین سیستم استعلام پلاک خودرو و نمره منفی رانندگان در اختیار گشت‌های بزرگراهی قرار گرفته است و اگر راننده‌ای به نمره منفی 30 برسد گواهینامه‌اش اخذ و از ادامه رانندگی وی جلوگیری می‌شود.

برخورد با تخلفات خودروهای سنگین

در طرح تابستانی پلیس راهور تهران قرار است با تخلفات خودروهای سنگین در سطح شهر بشدت برخورد شود. سردار رحیمی حمل نخاله، تردد در هنگام روز و سرعت غیر مجاز را از تخلفات رانندگان خودروهای سنگین برشمرد و تصریح کرد: این رانندگان تنها می‌توانند در روزهای عادی از ساعت 30‌/‌22 به بعد وارد شهر شوند همچنین با خودروهای سنگین دودزا، حمل‌کننده اضافه‌بار و خودروهای زباله‌کش و نخاله‌بر متخلف برخورد جدی انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور از ممنوعیت تردد خودروی هوو در سطح شهر خبر داد و تاکید کرد: تردد این خودروها از هفته آینده ممنوع است و آنها تنها می‌توانند از بزرگراه‌هایی مانند بعثت و آزادگان تردد کنند به همین دلیل پلیس برابر قانون با خودروهای هوویی که وارد شهر شوند، برخورد قاطع می‌کند.

معرفی 6000 راننده فاقد گواهینامه به دادگاه

در 3 ماهه اول امسال گواهینامه 213 راننده متخلف به علت عدم رعایت سرعت مجاز از یک تا 6 ماه توقیف شده است و این رانندگان برای انجام معاینات پزشکی و سلامت روانی به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.

سردار رحیمی با بیان این مطلب از معرفی 6000 راننده فاقد گواهینامه به دادگاه خبر داد و گفت: در 3 ماهه اول امسال این تعداد راننده خودرو و موتورسیکلت که فاقد گواهینامه بودند به دادگاه معرفی شدند این در حالی است که هیچ خودرویی نیز حق تردد بدون پلاک را ندارد.

وی با اشاره به توقیف خودروهای دارای سرعت بیش از 140 کیلومتر توضیح داد: خودرو پژو 206 چندی پیش در یکی از بزرگراه‌ها با سرعت 203 کیلومتر شناسایی و توقیف شد. همچنین خودروی ماکسیمایی با سرعت 179 کیلومتر، پژو 405 با سرعت 179 کیلومتر، گرند ویتارا با 178 کیلومتر، مزدا 3 با 177 کیلومتر، پژو پارس با 176 کیلومتر و خودروی زانتیا با سرعت 176 کیلومتر در این مدت از سوی پلیس شناسایی و توقیف شدند.

راه‌اندازی گشت تست الکل و اعتیاد

رئیس‌پلیس راهور تهران با اشاره به راه‌اندازی گشت‌هایی برای انجام تست اعتیاد و مصرف الکل از رانندگان متخلف در سطح شهر تهران گفت: دستگاه‌های تست الکل و اعتیاد خریداری شده است و تیم‌های ویژه‌ای به این منظور درنظر گرفته شده است. پلیس همچنین با استفاده‌کنندگان از قرص‌های روانگردان و مواد مخدر بشدت برخورد می‌کند.

به گفته سردار رحیمی از این پس نیروهای پلیس با دستفروشانی که در سطح خیابان‌ها و بزرگراه‌ها بساط گستری کرده و موجب ترافیک و احتمال بروز تصادفات رانندگی در مسیر شوند،هم قاطعانه برخورد خواهند کرد.

30 میلیون گواهینامه باید تعویض شود

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور ناجا نیز در نشست خبری روز گذشته خود با اشاره به این‌که 30 میلیون گواهینامه رانندگی در کشور باید تعویض شود، گفت: از سال گذشته یک میلیون و 760 هزار گواهینامه هوشمند طی 3مرحله صادر شده است که در این نوع گواهینامه‌ها نوع وسیله رانندگی مشخص شده است و علاوه بر مشخصات فردی محدودیت‌های جسمی، گروه خونی و بیماریهای خاص در چیپ الکترونیکی قرار داده شده است.

سرهنگ رحیم رمضان‌آقایی افزود: پروسه‌های فنی تعویض گواهینامه به پایان رسیده و پس از تصویب قانون براساس برآورد پلیس 30 میلیون گواهینامه باید تعویض شوند.

ایجاد مجتمع‌های آموزشگاهی برای صدور گواهینامه

رئیس مرکز صدور گواهینامه با اشاره به تاسیس مجتمع‌های آموزش رانندگی تصریح کرد: در این مجتمع‌ها تمامی آموزش‌های لازم خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلت ارائه می‌شود و مقدمات تاسیس آموزشگاه‌های موتورسیکلت نیز انجام شده است و هم‌اکنون در حال فراخوان تاسیس هستیم.

سرهنگ آقایی با اشاره به این‌که هم‌اکنون 12 نوع گواهینامه در کشور صادر می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم مجتمع‌های آموزشگاهی را برای صدور گواهینامه‌ها در کشور راه‌اندازی کنیم تا صدور گواهینامه‌های خودروهای باربری و مسافربری، موتورسیکلت‌ها و خودروهای سواری با هم تجمیع شده و در یک مجتمع صورت بگیرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات به افرادی که گواهینامه‌های خود را گم کرده‌اند، افزود: افرادی که گواهینامه خود را گم کرده‌اند پس از 6 ماه می‌توانند درخواست المثنی دهند اما در این مدت نمی‌توانند رانندگی کنند و این در حالی است که بزودی مراکز پلیس + 10 استعلام‌های لازم در این خصوص را انجام می‌دهند و با این امر روزانه از تردد 500 نفر به شهرک آزمایش کاسته می‌شود.

سرهنگ رمضان‌آقایی در خصوص وضعیت صدور گواهینامه در 3 ماهه نخست امسال گفت: تاکنون 308هزار و 43 فقره گواهینامه هوشمند، 154 هزار گواهینامه پایه دو، 30 هزار المثنی و 35 هزار گواهینامه موتورسیکلت صادر شده است و در این مدت 353 هزار و 500 راننده جدید وارد چرخه ترافیک شده‌اند.

پوران محمدی / گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها