پایین بودن قیمت خرید گوجه فرنگی کشاورزان را دلسرد کرده است

گوجه‌فرنگی‌های گلستان در مزرعه فاسد شد

با وجود آن که برداشت گوجه‌فرنگی از 27 خرداد در علی‌آباد کتول که قطب پرورش این محصول در گلستان است، آغاز شده ولی به دلیل فروش نرفتن محصولات بخشی از آن در مزرعه فاسد و از رده خارج شده است. به گزارش مهر، پایین بودن قیمت خرید این محصول، تولیدکنندگان و کشاورزان را دلسرد کرده است.
کد خبر: ۴۱۴۰۴۰

همچنین وجود دلال‌ها و واسطه‌ها موجب شده تا کشاورزان سود چندانی نصیب‌شان نشود و بیشتر سود به جیب دلال‌ها برود.قیمت گوجه‌فرنگی از سوی دلال‌ها به ازای هر کیلوگرم تا مرز 130 تومان خریداری می‌شود.

رئیس شورای مزرعه کتول گفت: قیمت خرید گوجه‌فرنگی در روز گذشته توسط واسطه‌ها 130 تومان بود و هر روز نرخ جدیدی تعیین می‌شود. غیجی اظهار کرد: کارخانجات جعبه‌های گوجه را 10 تیر به کشاورزان تحویل دادند، در حالی که این محصول از 27 خرداد آماده برداشت بود. این امر موجب شد بخشی از محصولات گوجه‌فرنگی در روی زمین فاسد شود.به گفته رئیس شورای اسلامی‌ مزرعه کتول، این منطقه حدود هزار هکتار مزرعه گوجه‌فرنگی دارد و قطب تولید این محصول در استان به شمار می‌آید.

یک کشاورز تولیدکننده گوجه‌فرنگی نیز گفت: به دلیل آن که نمی‌توانیم این محصول را در کارخانه تحویل دهیم، مجبور هستیم تا به واسطه‌ها بفروشیم و آنان نیز با قیمت پایین این محصول را از کشاورزان خریداری می‌کنند.

کرد کتولی، مدیر یک شرکت تولیدی رب گوجه نیز بیان کرد: محصول گوجه کشاورزان در کارخانه نقدی خریداری و به ازای هر کیلوگرم 145 تومان پرداخت می‌شود.

این قیمت به ازای هر کیلوگرم و بدون افت محصول عرضه می‌شود. وی عنوان کرد: مشکل قیمت از ناحیه واسطه‌هاست و مردم می‌توانند این محصول را به نزدیک‌ترین کارخانه ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها