استاندار تهران اظهار داشت: بودجه عمرانی استان تهران امسال به 800 میلیارد تومان خواهد رسید که احتمال افزایش آن تا یکهزار میلیارد تومان نیز وجود دارد.
کد خبر: ۴۱۳۸۴۹

مرتضی تمدن در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر 233 میلیارد تومان بودجه عمرانی به استان تهران ابلاغ شده که پیش بینی می شود این اعتبار تا انتهای سالجاری افزایش یابد و به 800 میلیارد تومان برسد.

وی گفت: اختصاص 233 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استان تهران یک مرحله از توزیع بودجه است و اعتبارات دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای تأمین استان تهران اضافه کرد: جمع بودجه های عمرانی استان در پایان سال جاری نسبت به گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی بیان داشت: توجه به اولویتها در اجرای طرح های عمرانی و تخصیص اعتبارات ضروری است و تلاش و پیگیری مجدانه در سال جهاد اقتصادی باید سرلوحه مدیران استانی و شهرستانی قرار گیرد.

نقش فرمانداران در تحقق اهداف بودجه امسال پررنگ تر است

تمدن ادامه داد: نقش فرمانداران شهرستانها در تحقق اهداف بودجه استان به خصوص بودجه های عمرانی امسال پررنگ تر از سالهای گذشته است.

وی عنوان کرد: از معاونان استانداری خواسته شده تا با فعال کردن ستادی ویژه نسبت به مبادله موافقت نامه ها اقدام کنند.

استاندار تهران افزود: فرمانداریها باید برای تشکیل کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستانهای مربوطه در اولین زمان ممکن اقدام کنند که همزمان با برگزاری آنها، ستاد استانداری تهران نیز برای هماهنگی و پشتیبانی در همان روز فعال خواهد بود.

وی یادآور شد: از وظایف مهم مدیران استانی سرکشی به شهرستانها، حضور در فرمانداری ها، هماهنگی با فرمانداران، حضور مؤثر در نشست های شورای برنامه ریزی و توسعه، توجه به ردیف های متمرکز و جذب اعتبارات ملی است.

تکلیف اعتبارات جذب نشده سال گذشته مشخص شود

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران اضافه کرد: توجه به اعتبارات جذب نشده سال گذشته استان تهران باید مورد توجه قرار بگیرد و تکلیف آنها هر چه زودتر مشخص شود.

وی گفت: بودجه عمرانی مصوب مجلس برای سالجاری حدود 35 هزار میلیارد تومان در کل کشور است که شش هزار میلیارد تومان آن به استانها اختصاص یافته و 29 هزار میلیارد تومان آن در اختیار دستگاه های ملی قرار گرفته است.

استاندار تهران افزود: تا به حال سهم استان تهران از بودجه عمرانی استانهای کشور 233 میلیارد تومان بوده و نسبت به سال گذشته 5/6 درصد رشد داشته است.

مدیران دستگاههای اجرایی در پی جذب اعتبارات ملی باشند

وی تأکید کرد: مدیران دستگاههای اجرایی استان باید در پی جذب اعتبارات ملی باشند چراکه 84 درصد بودجه عمرانی در اختیار دستگاه های ملی است.

تمدن ادامه داد: اگر مدیران تمام دستگاههای استان تهران همت خود را به کار بگیرند، اعتبار 800 میلیارد تومانی محقق می شود.

برخورد قانونی با عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در کن و سولقان

وی همچنین به ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق کن و سولقان اشاره کرد و بیان داشت: به افرادی که در منطقه کن و سولقان در شمال غرب تهران اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز کرده اند، بارها اخطار داده شده تا اینگونه ساخت و سازها را برچینند ؛ در غیر این صورت منتظر برخورد قانونی باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها