خطیب جمعه موقت تهران با اشاره به نامگذاری این هفته به عنوان هفته قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا، پشتیبان نظام و حافظ حقوق مردم جامعه است و حرکت دستگاه قضا در کشور اسلامی باید در مسیر اعتدال و عدالت باشد.
کد خبر: ۴۱۱۹۲۳

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران افزود: دستگاه قضا باید برای عدالت در پرونده‌های قضایی اهمیت زیادی قائل شود و نکات زیادی در این قوه وجود دارد که از آن جمله صیانت از حقوق و آبروی مردم است.

خطیب جمعه تهران گفت: کسی حق ندارد به مجرم سیلی بزند، به او توهین کند یا فحش بدهد، چنین شخصی در صورت انجام دادن این کارها از عدالت بیرون رفته است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی تاکید کرد: باید عدالت را برپا کنیم و وقتی با متهم و مجرمی روبه‌رو می‌شویم، باید بدانیم که کیفر مجرم در قانون مشخص شده است.

وی اظهار کرد: هر چه در حرف‌ها و نوشته‌ها افراط و تفریط باشد، فساد می‌آورد و کار را خراب می‌کند و دستگاه قضا هم باید همین طور باشد و ما نیز باید چنین باشیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: فرهیختگان، استادان، دانشمندان و شخصیت‌های کشور باید الگو باشند و باید اعتدال را در همه امور در نظر گرفت.

آیت‌الله امامی‌کاشانی گفت: کسی که در قضا فعالیت می‌کند باید عادل باشد؛ مبادا دشمنی با کسی در نوشتن حکم، اثر بگذارد و عدالت را باید در دستور کار خود قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها