آزمون کنکور از9 تا11 تیرماه برگزار می‌شود

آخرین توصیه‌های سازمان سنجش به کنکوری‌ها

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان توزیع کارت کنکور سراسری 90 گفت: توزیع کارت‌های کنکور که از9 تا11 تیر ماه برگزار می شود، از فردا آغاز شده است و داوطلبان با کد رهگیری می‌توانند از کارت‌خود پرینت تهیه کنند.
کد خبر: ۴۱۱۸۸۸

سید جلال طباطبایی در گفت‌وگو با مهر افزود: داوطلبان کنکور 90 پس از دریافت کارت آزمون خود در صورت هرگونه مغایرت در موارد معلولیت، جنس، دین، زبان و بهیاری باید قبل از ورود به جلسه آزمون با مراجعه به باجه رفع نقص، نقص موجود را برطرف کنند. وی افزود: در کارت داوطلبان کنکور سال 90 بندی به نام سوابق تحصیلی وجود دارد و چنانچه داوطلبی مشکل سوابق تحصیلی داشته باشد در این بند، این جمله ثبت شده است که شما مشمول سوابق تحصیلی می‌باشید. در این صورت داوطلب باید به آموزش و پرورش منطقه مراجعه و نسبت به اطلاع از سوابق تحصیلی خود اقدام کند. داوطلبانی که پیش از آزمون به گرایش‌های پیام نور و موسسات غیر انتفاعی ابراز علاقه‌مندی نکرده‌اند نیز می‌توانند در این محدوده با واریز کردن مبلغی که از سوی سازمان سنجش اعلام شده است آن را انتخاب کنند.

توصیه به کنکوری ها: مطالب جدید نخوانید

همچنین در روزهای پایانی کنکور، سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان توصیه می‌کند: دیگر به هیچ عنوان مطلب جدید نخوانید، چرا که خواندن مطالب جدید در این روزها نه تنها فایده‌ای ندارد، بلکه موجب تشویش خاطر می‌شود و حتی موجب لطمه زدن به آموخته‌ها و اندوخته‌های قبلی خواهد شد.

فقط تست کار کنید

داوطلبان باید در این ایام فقط تست کار کنند، اما این کار در صورتی مجاز است که اولا از تست‌های معتبر و استاندارد (به لحاظ علمی) استفاده شود و ثانیا پس از حل یک مجموعه تست کامل، به بازیابی پاسخ صحیح تست‌هایی که نتوانسته‌اند به آنها جواب دهند یا به اشتباه پاسخ داده‌اند، بپردازند تا اشکالات احتمالی خود را برطرف کنند.

دروس فرّار را این روزها مرور کنید

بنابراین گزارش، بسیاری از دروس و نکات هستند که به خاطر ویژگی‌های منحصربه‌فردشان یا به دلیل آن‌که علاقه کمتری به آن دروس یا نکات داریم، اصطلاحا «فرار» هستند و در مقایسه با سایر دروس، ماندگاری کمتری دارند و زود از ذهن ما می‌پرند، به همین خاطر باید در این روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری به مرور این دروس و مطالب بپردازیم تا بتوانیم در حین مواجه شدن با این نوع مطالب در جلسه آزمون، آنها را راحت‌تر به یادآوریم.

مدت پاسخگویی به سوالات را مدیریت کنید

هنگام تست زدن، باید شرایطی شبیه به جلسه آزمون سراسری را برای خود مهیا سازید تا بتوانید با درک روحی و روانی این جلسه و مشابه سازی آن در ذهن خود، آزمون خود را با موفقیت هر چه بیشتر برگزار و سعی کنید که تست‌های هر درس را در همان زمان تعیین شده برای آنها بزنید تا به این ترتیب، زمان و آزمون مدت پاسخگویی به سوالات هر درس را مدیریت کنید تا در جلسه آزمون وقت کم نیاورید.

در آخرین روز استراحت کنید

روز آخر را استراحت کنید تا با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنید، به یاد داشته باشید که مطالعه مطالب یا زدن تست در ساعات پایانی باقیمانده تا آزمون، جز آن که آرامشتان را به هم بریزد و موجب اضطراب شما در روز آزمون شود، هیچ سودی با خود همراه نخواهد داشت، پس لازم است با استراحت کامل در این روز موجبات آرامش خود در جلسه آزمون را فراهم آورید و باقی امور را با توکل، به خداوند بسپارید.

از مصرف غذاهای سنگین در شب آزمون بپرهیزید

سعی کنید که شب آزمون زودتر از شب‌های دیگر شام بخورید و استراحت کنید تا با نشاط و آمادگی بیشتری در جلسه آزمون حاضر شوید، ضمنا در وعده شام از صرف غذاهای سنگین یا پرچرب که خواب ناآرامی را برای شما مهیا خواهد کرد، بپرهیزید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها