نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قرارگاه فرماندهی جهاد اقتصادی باید تشکیل شود و همچنین در این جهاد باید تلاش کنیم اهداف و راهبردها و تاکتیک های دشمن را بشناسیم. فرهنگ جهاد اقتصادی ابعاد و آثار مختلفی دارد اما معنای جهاد اقتصادی، ریاضت اقتصادی نیست.
کد خبر: ۴۱۱۱۳۸

به گزارش مهر ، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشست ماهانه جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به آرایش فعلی جریان حق و باطل در عرصه بین المللی گفت: خط و مسیر انبیا و جبهه حق در شرایطی است که نظام سلطه با سابقه 400 ساله توانسته است نظام سیاسی و جهان ‏شمول را تعریف کند و الزامات اجرایی این تصویر کلی را عینیت ببخشد و مسیر یک ،دو و نهایتاچند قطبی را  تحت عنوان نظم ‏نوین جهانی آزمایش کند.‏

وی افزود: سردمداری جریان جبهه باطل توسط  آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی مدیریت می شود واگر بخواهیم تصویر اجمالی از آمریکا داشته باشیم و آن را مقایسه کنیم با 30 سال پیش انقلاب اسلامی، در زمانی که نظام طاغوتی در کشورمان حاکم بود نیروهای جبهه حق از امکانات مالی برخوردار نبودند و حتی برخی به امام (ره) اشکال می گرفتند که بدون امکانات نمی توان انقلاب کرد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تئوری برخی جریان ها مانند نهضت آزادی و جبهه ملی این بود که بدون پشتوانه قدرت های جهانی نمی توان انقلاب کرد، افزود: شاهد بودیم در سال های اولیه انقلاب و آغاز جنگ، نیروهای انقلاب از کمترین امکانات مالی و نظامی برخوردار بودند.

وی تاکید کرد: نظام سلطه برخلاف جبهه حق در هیچ زمینه ای کمبود نداشت و در همه زمینه های امنیتی و دفاعی دارای امکانات کامل و در اوج اقتدار بود.

فدایی به وضعیت کنونی جبهه باطل اشاره کرد و تصریح کرد: آمریکایی ها بعد از حادثه 11 سپتامبر به منطقه خاورمیانه رسما لشکرکشی کردند و نیروهای نظامی خود را به منطقه آوردند  و در کشورهای اسلامی پایگاه ایجاد کردند اما شاهد بودیم روز به روز در باتلاق خود فرو رفتند و شکست سنگینی خوردند. در مسائل اقتصادی هم اکنون بدهکارترین کشور دنیا آمریکا است و بیش از 14 تریلیون دلار بدهی دارد و در عرصه های مختلف افت شدیدی پیدا کرده است بطوری که کارشناسان آنها نیز به این موضوع اذعان دارند.

وضعیت نظام سلطه به شدت افول کرده است

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس افزود: وضعیت نظام سلطه در شاخص های معین اقتصادی ، سیاسی و در معادلات بین المللی به شدت افول کرده است و این موضوع مورد تایید کارشناسان آمریکایی است و شاهدیم باطن نظام سلطه رو به فروپاشی است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به وضعیت جبهه حق به سردمداری ایران اشاره و تصریح کرد: جبهه حق به سردمداری جمهوری اسلامی ایران هم اکنون جزء قدرت های برتر در دنیا به لحاظ فناوری هسته ای و تکنولوژی هوافضا و موشک های بالستیک و دیگر تجهیزات نظامی است و ما که در سال های اولیه انقلاب از امکانات اولیه برخوردار نبودیم هم اکنون به گونه ای پیشرفت کردیم که نظام سلطه نگران ما است.

نباید با نقدهای غیرمنصفانه دستاوردها را زیر سوال ببریم

وی در عین حال تاکید کرد: اشکالات بسیاری وجود دارد اما در تصویر کلان 32 سال مقاومت مردم ایران به قدرت گرفتن کشورمان منجر شده است. اما از اینکه برخی مسئولان در مسیر انقلاب و رهبری گام برداشتند ناراحتیم ولی این ناراحتی نباید موجب شود واقعیت های موجود را فراموش کنیم و با نقدهای غیرمنصفانه دستاوردها را زیر سئوال ببریم.

فدایی با بیان اینکه در بهداشت و درمان به شاخص های مناسبی دست یافته ایم و در مقایسه با صحنه بین المللی بسیار جلوتر هستیم،تاکید کرد: هم اکنون ملت های مسلمان به انقلاب اسلامی چشم دوخته اند و اگر نتوانیم در تحلیل مسائل وزن درستی به موضوعات بدهیم دچار انحراف می شویم.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که ما درگیر جزئی نگری و مسائل جاری کشور نشویم و تنها بر روی برخی حاشیه ها تمرکز کنیم.

وی بیان داشت: اگر جایگاه خود را در مناسبات بین المللی درک نکنیم در مسائل جزئی و روزمره درگیر می شویم و از این منظر انتظارات خود را تعریف می کنیم و دوست داریم دولت کریمه باشد و مسئولان مجاهد و خدمتگزار باشند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به نامگذاری سال جاری به جهاد اقتصادی اشاره کرد و اظهارداشت: رهبری سال جاری را سال جهاد اقتصادی نامگذاری کردند  و این به این مفهوم است که باید تلاش و کوشش مستمر و خستگی ناپذیری برای رفع تهدیدات و تحقق عدالت و پیشرفت صورت بگیرد.

مطالبه رهبری در خصوص جهاد اقتصادی باید به یک گفتمان حاکم تبدیل شود

وی افزود: جهاد اقصادی اسم گذاری بی معنا نبوده است و باید همه ظرفیت ها درونی نظام برای رفع موانع بسیج شود و طبیعت این رویه این است که باید تهدیدات را بشناسیم و در راستای راهبرد پیشرفت و عدالت جهت گیری کنیم تا به سوی وضع مطلوب برویم و معتقدم گفتمان مطالبه رهبری در خصوص جهاد اقتصادی باید به یک گفتمان حاکم تبدیل شود.

خط فتنه ، انحراف و سلطه به دنبال این است تا ظرفیت ما را درگیر وضع موجود کند

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش کنیم روحیه بسیجی و جهاد بر ما حاکم شود و نگذاریم مسئله دیگر بر ما نفوذ کند،اظهار داشت: متاسفانه خط فتنه ، انحراف و سلطه به دنبال این است تا ظرفیت ما را درگیر وضع موجود کند تا نتوانیم به پیشرفت و عدالت بپردازیم.

فدایی تصریح کرد: فرهیختگان و نخبگان باید بعد از سخنان رهبری در خصوص پیشرفت و عدالت این موضوع را تبیین می کردند و ظرفیت های کشور را در این زمینه سامان می دادند اما هم اکنون شاهد هستیم دهها جلسه سیاسی در خصوص مسائل حاشیه ای برگزار می شود اما به موارد نجات بخش کمتر توجه می شود.

جهاد اقتصادی باید محور عزل و نصب ها باشد

وی در خصوص نقش رسانه ها و مسئولان در تحقق جهاد اقتصادی گفت: رسانه ها و تصمیم گیران و مسئولان باید موضوع جهاد اقتصادی را به مسئله اصلی کشور تبدیل کنند و مسئولان نیز باید محور عزل و نصب ها، سفرها، مذاکرات و همایش های خود را بر موضوع جهاد اقتصادی متمرکز کنند اما متاسفانه با وجود گذشت سه ماه کمترین توجه به موضوع جهاد اقتصادی شده است.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود افزود: زیباترین و نمادی ترین رفتار را رهبر انقلاب داشتند و هنگامی که اعلام کردند امسال سال جهاد اقتصادی است در روزهای اول به عسلویه سفر کردند و به مسئولان نشان دادند باید در این مسیر حرکت کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزاری جشن هایی مانند ایرانیان و دیگر جشن ها یا برخی مفاهیم فرهنگی و هنری مبتذل زاویه با رهبر معظم انقلاب است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شکل گیری جهاد اقتصادی نیازمند طرحی جامع مبتنی بر الگوی اسلامی - ایرانی است اظهار داشت: شکل گیری این طرح جامعه موجب می شود بتوانیم نسبت فعالیت های خود را با این الگو بسنجیم و اقدام ما زمانی کارآمد است که با الگوی اسلامی ایرانی تعریف شود.

التهابات سیاسی نباید فضای خدمت را تحت تاثیر قرار دهد

وی تاکید کرد: گاهی فعالیت ها زیاد است اما نسبتی با طرح جامع ندارد ومعتقدم شکل گیری التهابات سیاسی نباید فضای خدمت تحت تاثیر قرار بگیرد. جهاد اقتصادی  نیازمند برخورد با دشمن و رفع موانع داخلی است و نباید بار معنوی جهاد اقتصادی را فراموش کنیم و باید این معنویت در فعالیت های اقتصادی حاکم باشد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: جهاد اقتصادی باید به الگویی منجر شود که بتوانیم نمونه آن را به همه کشورها ارائه دهیم و این جهاد نباید منجر به مواضع انفعالی شود.

جهاد اقتصادی باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کند

وی با بیان اینکه جهاد اقتصادی تهاجمی است در عین حال نیازمند عقلانیت و شجاعت است ،خاطرنشان کرد:این جهاد باید به گونه ای باشد که تهدیدات را به فرصت تبدیل کند و نباید تصور کنیم دشمن بی عیب و نقص است و منفعل شویم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: جهاد اقتصادی یک رویکرد الگوساز مبتنی بر فرهنگ دینی و اسلامی است و مرعوب الگوهای بیگانه نیست و باید بتواند نسبت به آسیب شناسی وضع موجود تصویر روشنی ارائه دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرارگاه فرماندهی جهاد اقتصادی باید تشکیل شود و همچنین در این جهاد باید تلاش کنیم اهداف و راهبردها و تاکتیک های دشمن را بشناسیم. فرهنگ جهاد اقتصادی ابعاد و آثار مختلفی دارد اما معنای جهاد اقتصادی ریاضت اقتصادی نیست و باید نسبت به کارآمدی نظام تامین اجتماعی نیز توجه کافی صورت بگیرد.

فدایی به درایت رهبر انقلاب در نامگذاری سال جاری به جهاد اقتصادی اشاره و تاکید کرد: از نظر تاریخی و تجربی اعتقاد دارم رهبر معظم انقلاب نعمت بزرگی است که با حکمت و دوراندیشی انقلاب را هدایت می کنند و این موضوع ادعا نیست و قابل اثبات است.

برنامه ریزی برای توسعه فرهنگ اباحه گری

وی افزود: عده ای برنامه ریزی کرده بودند که امسال ، سال فرهنگی باشد و در این راستا بدنبال توسعه فرهنگ اباحی گری بودند و به حساب خودشان قصد داشتند جامعه خاموش را بیدار کنند تا جاذبه در محیط اجتماعی قشر خاکستری برای خود ایجاد کنند تا بتوانند در انتخابات پیش رو رای بیاورند اما انتخاب حکیمانه سال جهاد اقتصادی برنامه آنها را به هم ریخت.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در این سال بر نقطه ای محوری و کانونی دست گذاشتند و معتقدم هر مقدار در توسعه التهابات سیاسی گام برداریم بازی در میدان جریان انحرافی است.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جهاد اقتصادی یک راهبرد است که ذیل پیشرفت و عدالت معنا پیدا می کند.

فدایی در بخش دیگری از این نشست در خصوص عوامل شکل گیری وحدت در میان اصولگرایان گفت: مهمترین عامل تحقق وحدت تکیه بر اصول است و معتقدم مفاهیم اساسی انقلاب اسلامی باید محور گفتگو قرار بگیرد و وحدت بر روی افراد ارتجاع است و تکیه باید بر پایه مفاهیم پیشرفت باشد.

وی اضافه کرد: وحدت به این معنا است که افرادی بر سر کار بیایند که به جهاد اقتصادی ، پیشرفت و عدالت، انحراف ستیزی ، مبارزه با فساد ، مبارزه با جریان فتنه و عدالت خواهی باور داشته باشند.

اعتبار روسای قوا به اطاعت از رهبری است

نائب رئیس کمیسیون اصل نود با بیان اینکه مفاهیمی که در گذشته  گفتمان انقلاب اسلامی و اصولگرایی را سامان داده باید حاکم باشد، افزود:  معتقدم باید این مفاهیم زنده شود. اعتبار من و امثال من پایبندی به این مفاهیم است و اعتبار روسای قوا و مشروعیت آنها اطاعت از رهبری است و این موضوع یک ارزش است و بیش از آنکه عقبه شرعی داشته باشد عقبه عقلانی دارد.

فدایی خاطرنشان کرد: هنگامی که به مفاهیم و گفتمان نمی پردازیم موجب می شود تا مسائل مهمی مانند طرح عفاف و حجاب به حاشیه برود و توزیع فقر به جای عدالت جایگزین شود و این نپرداختن به مفاهیم و گفتمان موجب می شود هنگامی که فردی فاسد به یک مسئولیت می رسد برایمان معمولی است و حتی برخی مسئولان نیز جرات پیدا می کنند تا فرد ناصالح را در مسئولیتی مهم قرار دهد.

وی تصریح کرد: وحدت لازم و ضروری و اجتناب ناپذیر است اما این وحدت باید با هدف مشخص و با معیار مبتنی بر انقلاب اسلامی باشد.

برخی از این جریانات اجنه را به خدمت خود درآوردند

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در خصوص تهدیدات دشمن گفت: در حال حاضر در شرایطی هستیم که از چند جانب فشار به کشورمان وارد می شود و ضد انقلاب ، نظام سلطه ، جریان فتنه و جریان جدیدی به نام انحرافی از هر نظر ما را تحت فشار قرار داده است و حتی برخی از این جریانات اجنه را به خدمت خود درآوردند تا به این انقلاب مظلوم ضربه وارد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دشمن در راهبردهای دیگری نیز با راه اندازی ماهواره و شبکه های مجازی و تحریم ها و دستورالعمل های مختلف در حوزه های گوناگون سرمایه گذاری بسیاری انجام داد اما انقلاب با صلابت و عزت رو به جلو حرکت می کند. اما نباید اشکالات و ضعف ها موجب مایوس شدن ما شود.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود با بیان اینکه جریان فتنه و انحراف و سلطه و همه دشمنان می خواهند میدان بازی را طوری طراحی کنند که درگیر موضوعات حاشیه ای شویم،افزود: یکی از موانع جهاد اقتصادی همین موضوع است چرا که نباید این موضوعات به مسائل اصلی تبدیل شود.ممکن است ما نسبت به خیلی از اتفاقات راضی نباشیم اما باید بتوانیم خوب عمل کنیم و بهترین روش این است که در مسیر رهبر معظم انقلاب گام برداریم.

رهبری با تزریق التهابات به جامعه مخالف است

رهبری با تزریق التهابات به جامعه مخالفند و دوست دارند وحدت در جامعه حاکم باشد و مسئولین در این راستا گام بردارند و  با مشکلات و معضلات به صورت عقلانی برخورد شود.

فدایی با بیان اینکه شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران در جهان بی نظیر است، اظهار داشت: ماهواره بنیان اخلاقی و اندیشه شیعی را مورد هدف قرار داده است و باید با وحدت و عقلانیت و تدبیر به گونه ای جلو برویم که هم تهدیدات دشمنان را از سر بگذرانیم که با لطف خداوند تاکنون نیز انقلاب توانسته ایم از این گردنه های سخت با صلابت عبور کرد و لذا در شرایط فعلی نباید التهاب در جامعه وجود داشته باشد و باید تلاش کنیم قدر ولایت را بدانیم و در مسیر خواسته های ایشان حرکت کنیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران مجلس شورای اسلامی با تاکبد بر اینکه هم اکنون  سه رویکرد در مجلس شورای اسلامی نسبت به مسائل جاری کشور وجود دارد،اظهار داشت:  رویکرد اول می گوید اشکالاتی که می بینیم مهم نیست و تنها باید دو سال صبر کنیم تا انتخابات ریاست جمهوری فرا برسد اما رویکرد دیگر می گوید ما نماینده مردم هستیم و باید قانون را اعمال کنیم و در مقابل فتنه ها و انحراف ها بازدارنده باشیم.

وی افزود: رویکرد سوم معتقد است ما ظرفیت های قانونی را قبول داریم اما باید تابع مصلحت های بالاتری باشیم و استفاده از این ظرفیت ها نباید منجر به التهاب و عدم وحدت شود و ایجاد درگیری کند. معتقدم این رویکرد عقلانی است و باید شاخص اصلی در تبعیت از رهبری باشد.

فدایی تاکید کرد: عده ای از دوستان اصولگرا می گویند باید واقع بین باشیم و با توجه به واقعیت های موجود تصمیم بگیریم اما حرف دیگر می گوید واقعیت را باید ببینیم ولی آرمان هم داشته باشد یعنی واقع بینی همراه با آرمان خواهی باشد و این به هیچ وجه به معنای متوقف شدن نیست چرا که واقع بینی و آرمان خواهی به معنای مجاهدت و حرکت است.

لغو واگذاری سایپا

فدایی در پاسخ به سئوالی در خصوص واگذاری شرکت سایپا گفت: کمیسیون اصل 44 در زمینه موضوع واگذاری شرکت سایپا تشکیل جلسه دادو این موضوع به احتمال زیاد منتفی خواهد شد چرا که این موضوع کار غیر قانونی بود و در کمیسیون اصل نود نیز علیرضا زاکانی با پیگیری زیاد  و دعوت از مسئولان مربوطه به این موضوع رسیدگی کرد.

فدایی در پاسخ به سئوالی در خصوص تلاش جریان انحرافی برای استفاده از اجنه گفت: در طول تاریخ بشریت همه حکام  غیر از زمامداران صالح تلاش کردند از ظرفیت جن استفاده کنند. معتقدم طایفه انحرافی معجونی از همه فکرهای غلط و درست و توسل به موارد گوناگون را در کارنامه دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قدرت پیشگویی برای آدم های مختلف قابل وصول است.مثلا فردی به نام یعقوبی که  در قضایای اخیر دستگیر شد فرزند شهیدی بود که در وادی عرفان های کاذب غوطه ور بود و کارش به جایی رسیده بود که حتی برخی از هنرمندان و اساتید مرید او بودند و حتی ادعا کرده بود من به نور زهرایی رسیده ام و می توانم در عالم برزخ دست انبیا را بگیرم. وی ادعا کرده بود پدرم قاضی اجنه بوده است و می گفت مقام معنوی بسیار بالایی دارد.

وی تاکید کرد: فرد دیگری نیز در این قضایا دستگیر شد که با شیطان و اجنه ارتباط برقرار کرده بود و برای اینکه به قدرت برسد کثیف ترین اهانت ها را به مقدسات کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها