ویژه دانش‌آموزان سوم راهنمایی و متوسطه

طرح تربیتی سپهر ایرانی افتتاح شد

طرح تربیتی «سپهر ایرانی» ویژه شهر تهران با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و جمع زیادی از دانش‌آموزان در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت افتتاح شد.
کد خبر: ۴۰۹۹۵۰

به گزارش فارس، آشنایی با احکام شریعت اسلام، آگاهی به ارزش‌های انسانی و اهداف والای دین اسلام و اهل تفکر و کسب و تولید علم بودن، کمک به تقویت و پرورش حس تعهد و مسئولیت‌پذیری، کمک به تقویت و پرورش عادت پسندیده مطالعه و روحیه پرسش‌گری از جمله اهداف طرح «سپهر ایرانی» به شمار می‌رود.

از اهداف دیگر این طرح، می‌توان به فراهم ساختن شرایط صمیمی و دوستانه با هدف رفع نیاز نوجوانان به داشتن ارتباطی مفید و سازنده با همسالان، تشکیل گروه‌های دوستی و دستیابی به هویتی منسجم و صحیح، آشنا کردن نوجوانان با اصول و فروع دین اسلام و کمک به نهادینه شدن ارزش‌های صحیح انقلاب اسلامی در شخصیت آنها، اشاره کرد.

طرح «سپهر ایرانی» می‌کوشد تا در طول چهار سال و طی چهار مرحله از ابتدای مقطع تحصیلی سوم راهنمایی تا پایان مقطع متوسطه سوم دبیرستان با بکارگیری شیوه‌ها و قالب‌های مناسب انتقال پیام به مخاطبان و نوجوان خود به هویت‌یابی نوجوانان و انتقال موفق آنها از دوره بزرگسالی مساعدت و یاری نماید.

مربیان، یکی از ارکان اصلی برای آغاز این طرح بودند چرا که به وسیله آنها الگوهای برجسته دینی، علمی و اجتماعی به نوجوانان با نظارت و همراهی کارشناسان و مربیان متدین صورت گرفته است.

در طرح «سپهر ایرانی» شیوه‌های تربیتی نظیر اردوی تربیتی مهارتی، گردهمایی تربیتی و مهارتی و سایر روش‌های تربیتی اجرا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها