دبیرکل بزرگترین اتحادیه بخش دولتی انگلیس:

بزرگترین اعتصاب انگلیس در 100 سال گذشته 30 ژوئن برگزار می‌شود

دبیرکل بزرگترین اتحادیه بخش دولتی انگلیس هشدار داد اعتصاب برنامه ریزی شده آتی بزرگترین اعتراض اتحادیه‌های انگلیس به عملکرد دولت در 100 سال گذشته خواهد بود.
کد خبر: ۴۰۹۹۴۶

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، "دیو پرنتیس " دبیر کل اتحادیه "یونیسان " در جدیدترین اظهاراتش وعده داد که بزرگترین کمپین اعتصابی انگلیس از زمان اعتصاب‌های سال 1926 را برگزار خواهند کرد و گفت تا زمانیکه دولت ائتلافی "دیوید کامرون " تغییرات جنجالی حقوق بازنشستگی را لغو نکند، عقب نشینی در کار نخواهد بود.

پرنتیس که اتحادیه‌اش یک میلیون و 400 هزار عضو دارد که در بخش‌های دولتی مشغول به کار هستند در توصیف طرح‌های موج اعتصابهایی که برنامه ریزی شده‌ هستند گفت خدمات دولتی به صورت روزانه تعطیل می‌شوند و این اعتصاب از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از بخشی به بخش دیگر حرکت می‌کند.

وی گفت: خشم و ناراحتی روزافزونی در خصوص توقف پرداخت‌های بخش دولتی وجود دارد که می‌تواند به برانگیخته شدن اختلافات بیشتر و بروز تغییراتی منجر شود که به شکل غیرمنصفانه‌ای به زنان آسیب می‍‌زند. درصد بالایی از زنان در بخش دولتی حقوق پایینی دریافت می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه یونیسان تاکید کرد؛ این اعتصاب بزرگترین اعتصاب از زمان اعتصاب عمومی خواهد بود. این اعتصاب به مانند اعتصاب کارگران معدن نخواهد بود. ما برنده می‌شویم.

پرنتیس که ریاست گروه بخش دولتی در اتحادیه "تی یو سی " را بر عهده دارد در مصاحبه‌ خود با گاردین این را هم گفت که هنوز امیدوار به مذاکرات با دولت است.

اما چشم انداز دستیابی به یک راه حل بسیار دور به نظر می‌رسد چرا که دولت به طور یکجانبه در روز جمعه جزئیات طرح بازنشستگی جدید بخش دولتی را مشخص کرد.

بر همین اساس "برندان باربر " دبیرکل اتحادیه تی یو سی نیز این اقدام دولت را بشدت فتنه‌انگیز توصیف کرد.

دبیر کل یونیسان همچنین گفت: من قویا بر این باورم که یک روز اعتصاب دیدگاه هیچ کسی را در دولت تغییر نمی‌دهد. ما می‌خواهیم به سمت یک توافق حرکت کنیم. هدف اعتصاب فقط اعتصاب نیست بلکه هدف آن توافقی است که قابل قبول و طولانی مدت باشد. اما ما آماده یک اعتصاب گردشی در یک دوره نامحدود هستیم.

وی همچنین از حزب کارگر خواست تا از نبرد اتحادیه بخش دولتی انگلیس علیه تغییرات بازنشستگی حمایت کند و تاکید کرد که ساکت ماندن به یک مسئله تبدیل می‌شود.

دولت تایید کرده است که کمک‌های بازنشستگی را 3.2 درصد افزایش خواهد داد و از طرف دیگر سن بازنشستگی را به 66 سال افزایش می‌دهد.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز نوشت: صدها هزار کارمند بخش دولتی قرار است در اقدامی هماهنگ شده روز 30 ژوئن (9 تیرماه) دست از کار بکشند و اعتصاب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها