مدیرعامل تامین اجتماعی خبر داد:

اعتبار وام بازنشستگان افزایش یافت

رحمت الله حافظی از افزایش بودجه مربوط به پرداخت وام به بازنشستگان از 60 میلیارد تومان به 70 میلیارد تومان خبر داد و اظهار امیدواری کرد با این افزایش تعداد بیشتری از بازنشستگان بتوانند از این وام ها بهره مند شوند.
کد خبر: ۴۰۹۹۲۳

به گزارش ایسنا، مدیر عامل سازمان تامین‌ اجتماعی در جلسه مشترکی با استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مطالبات 39 میلیارد تومانی تامین ‌اجتماعی درآذربایجان غربی خواستار همکاری مسئولین این استان برای وصول مطالبات شد و گفت: وصول مطالبات زمینه‌ساز ارائه خدمات مناسب به بیمه‌شدگان است.

وی با اشاره به هزینه ماهیانه 1400 میلیارد تومانی سازمان تامین ‌اجتماعی در کل کشور، گفت: این مبلغ که به طور کامل صرف ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان می شود، از محل وصول حق‌بیمه، تأمین شده و وصول مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی نقش اساسی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان دارد.

حافظی با بیان اینکه در یک سال گذشته اقدامات زیادی برای افزایش درآمد سازمان تامین ‌اجتماعی انجام شده است، اظهار داشت: درآمد سازمان تامین ‌اجتماعی طی نیمه اول سال 89 به طور میانگین 950 میلیارد تومان در ماه بود که با توجه به هزینه 1400 میلیارد تومانی این سازمان با کسری ماهیانه 450 میلیارد تومان مواجه بوده است. اما با تلاش و همت کارکنان و تصمیمات صحیح در پایان سال گذشته ضمن تحقق کامل بودجه، درآمد ماهیانه تأمین‌اجتماعی از مرز 1400 میلیارد تومان گذشت.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در دیدار با اعضای کانون‌های بازنشستگان، شورای اسلامی کار و نمایندگان خانه کارگر استان آذربایجان غربی، کانون‌های بازنشستگان و شوراهای اسلامی کار را محل رجوع و کمک به رفع مشکلات کارگران و بازنشستگان ارزیابی کرد و گفت: کانون ها به عنوان رابط بین بیمه‌شدگان و بازنشستگان با سازمان تأمین‌اجتماعی وظیفه بسیار مهم و با اهمیتی برعهده دارند.

حافظی افزایش 50 درصدی بودجه سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان را از اقدامات انجام شده در سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و افزود: با این افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی که با وقفه مواجه شده بود از سر گرفته شد و در استان آذربایجان غربی نیز 600 نفر ازبازنشستگان به عتبات عالیات، 810 نفر به سوریه و 950 به مشهد مقدس سفر کردند.

وی از افزایش بودجه مربوط به پرداخت وام به بازنشستگان از 60 میلیارد تومان به70 میلیارد تومان خبر داد و اظهار امیدواری کرد با این افزایش تعداد بیشتری از بازنشستگان بتوانند از این وام ها بهره مند شوند.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی از تداوم پرداخت همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین ‌اجتماعی با بازنشستگان لشگری و کشوری خبر داد و گفت: موضوع همسان سازی که در سفر استانی سال 87 رئیس جمهور مطرح شد، در سال 88 به مرحله اجرا رسید و با تخصیص اعتبار 2500 میلیارد تومانی از سوی مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال88 همسان سازی انجام شد.

حافظی افزود: طی سال 88 مبلغ 930 میلیارد تومان در قالب سهام به تامین‌اجتماعی اختصاص یافت و علیرغم عدم پرداخت مابقی سهام در سال 89 نیز، از زمان شروع به کار مدیریت جدید و مذاکرات با سازمان خصوصی سازی برای دریافت مابقی مبلغ تخصیص‌یافته از سوی مجلس شورای اسلامی این همسان ‌سازی تداوم یافت. علاوه بر این مبلغ 1200 میلیارد تومان دیگرنیز برای سال جاری تخفیف یافته که باید برای وصول این مبلغ از طریق سازمان خصوصی سازی اقدام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها