سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد روابط ایران و مصر به مسائل کوچکی چون تغییر نام یک خیابان محدود نمی‌شود. به گزارش خبرنگار جام‌جم، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه در جلسه هفتگی خود با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی با اشاره به برخی درخواست‌ها برای تغییر نام خیابان خالد اسلامبولی برای ارتقای روابط ایران و مصر گفت: فکر نمی‌کنیم روابط خوب دو کشور و دو ملت ایران مصر محدود به شرایط و موضوعات کوچک شود.
کد خبر: ۴۰۹۸۲۶

مهمانپرست درخصوص این‌که آیا اگر نام خیابان خالد اسلامبولی مانعی در روابط دوجانبه باشد، ایران آمادگی برطرف کردن موضوع را دارد، گفت:‌ رفت و آمد نخبگان مردمی از مصر به ایران در جهت ارتقای روابط 2 کشور دنبال می‌شود. قبلا ‌اعلام کرده‌ایم که 2 کشور ایران و مصر با توجه به سوابق مشترک تاریخی و تمدن کهن علاقه‌مند به روابط هستند و زمینه طبیعی برقراری روابط در شکل رسمی باید فراهم شود.

وی با بیان این‌که در مصر تحولات جدی‌ در حال وقوع است، گفت: باید با استقرار دولت مردمی در این کشور و ایجاد ساختارها و سازمان‌هایی که می‌تواند وضعیت جدید مصر را شکل دهند، شرایط را درک کنیم. آنچه مهم است انگیزه‌ها، عزم و اراده مسوولان 2 کشور است و فکر نمی‌کنیم روابط خوب 2 کشور محدود به شرایط و موضوعات کوچک شود.

آمریکا و انگلیس به جای دخالت به تصحیح رویکرد بپردازند

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی دیگر در واکنش به اقدام وزارت خارجه انگلیس و آمریکا در صدور بیانیه و حمایت از اغتشاشگران به بهانه سالگرد انتخابات سال 88 گفت: دولت آمریکا و انگلیس به جای پرداختن به اظهارات بی‌پایه و اساس به تصحیح رویکرد گذشته خود بپردازند.

وی با اشاره به دخالت آشکار این دو کشور در امور داخلی ایران و سایر کشورهای منطقه افزود: با توجه به رویکرد اشتباه گذشته آنها در منطقه و ادامه این رویکرد با کمک کردن به سرکوب حرکت‌های مردمی باید گفت آنان صلاحیت اظهارنظر در این موارد را ندارند.

مهمانپرست خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکایی و انگلیسی تلاش می‌کنند تا صورت مساله را تغییر داده و فرافکنی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها