شایسته تشریح کرد:

4 دستاور ایران در اجلاس کنفدراسیون تنیس آسیا

رییس فدراسیون تنیس ، چهار دستاورد مهم ایران در اجلاس اخیر کنفدراسیون تنیس آسیا در تاشکند ازبکستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۰۹۶۰۵

مجید شایسته روز پنجشنبه در گفتگو با  ایرنا ، ابقای علیرضا خروشی در هیات رییسه کنفدراسیون تنیس آسیا را نخستین دستاورد سفرش به اجلاس تاشکند اعلام کرد و گفت: رایزنی ها و تعاملات مطلوب خروشی با اعضای این کنفدراسیون باعث شد تا ایران بتواند کرسی خود را در آسیا حفظ کند.

وی برگزاری رقابت های سه جانبه میان تیم های رده های مختلف سنی ایران، کویت و پاکستان را دومین نتایج سفرش به اجلاس کنفدراسیون تنیس آسیا ذکر کرد و افزود: در صورت تمایل سایر کشورهای منطقه، این پیکارها با تعداد تیم های بیشتری برگزار خواهد شد.

شایسته به مذاکرات خود با رییس فدراسیون تنیس هند اشاره کرد و اظهار داشت : 30 تنیس باز زیر 18 سال ایران (20 پسر و 10 دختر) تابستان امسال برای حضور در کمپ بین المللی هند عازم این کشور می شوند.

وی اضافه کرد: تنیس بازان ایرانی درمدت اقامت 12 روزه خود درکمپ هند با جدیدترین اصول این رشته ورزشی آشنا خواهند شد.

شایسته پیشنهاد میزبانی برگزاری رقابت های 16 تنیس باز برتر آسیا در ایران را از دیگر دستاوردهای نخستین سفرش به اجلاس کنفدراسیون تنیس آسیا نام برد و گفت: برگزاری این دوره از مسابقه ها می توانند نقش بسزایی در توسعه این رشته ورزشی در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه در اجلاس کنفدراسیون تنیس آسیا اعضا خواستار ارتقای جایگاه این قاره در فدراسیون بین المللی تنیس ( ITF) شدند، افزود : اعضای این کنفدراسیون، برنامه ها، انتظارات و توقعات خود را در اجلاس آتی ITF که شهریورماه امسال در تایلند برگزار می شود، مطرح خواهند کرد تا آسیا نقش پررنگ تری را در این فدراسیون به دست آورد.

رییس فدراسیون تنیس از برگزاری یک دوره آموزشی در اوایل مهرماه امسال در ایران خبر داد و اظهار داشت: مذاکرات و رایزنی های لازم برای حضور آنیل کانا رییس کنفدراسیون تنیس آسیا در تهران و بازدید از امکانات تنیس کشورمان به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه مشکلات اخذ روادید برای اعزام تیم ملی تنیس ایران به گوام برطرف شده است، افزود: ملی پوشان هفته آینده عازم ترکیه می شوند تا علاوه بر برپایی اردوی آمادگی خود دراین کشور ، روادید آمریکا را برای سفر به گوام کسب کنند.

رییس فدراسیون تنیس کشورمان اظهار داشت: ملی پوشان 10 روز زودتر عازم گوام خواهند شد تا بتوانند با شرایط نامطلوب آب و هوایی این کشور آشنا شوند.

شایسته انتقادها مبنی بر عملکرد ضعیف تنیس بازان ایرانی در رقابت های بین المللی فیوچرز تهران را نپذیرفت و گفت: این پیکارها، فرصت مناسبی است تا تنیس بازان کشورمان، تجربیات خود را افزایش دهند.

وی افزود: واقعیت این است که فدراسیون تنیس بودجه لازم را برای اعزام تنیس بازان به رقابت های مختلف بین المللی را ندارد به همین علت با برگزاری مسابقه های فیوچرز تهران قصد دارد تا بخشی از خلع های موجود را پر کند.

شایسته از درخواست فدراسیون تنیس به ITF برای برگزاری یک دوره رقابت های فیوچرز در سال 90 خبر داد و گفت : این پیکارها در صورت موافقت فدراسیون بین المللی تنیس، در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد.

رییس فدراسیون تنیس حضور حمید سجادی به عنوان نخستین وزیر ورزش و جوانان را به فال نیک گرفت و افزود: سجادی تجربیات گرانبهایی را در طول دو سال معاونت امور ورزش سازمان تربیت بدنی کسب کرده است که این امر می تواند وی را برای توسعه ورزش کشور کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه تمامی فدراسیون ها این است که نگاه ملی به تشکیل وزارت ورزش و جوانان داشته باشند و رییس این وزارتخانه را برای رسیدن به اهدافش یاری دهند.

شایسته شایعه تغییر دبیر فدراسیون تنیس را تکذیب کرد و گفت: انتقادات اخیر از شاهرخ کشاورز منصفانه نبود ، ایشان به خوبی وظایف خود را در فدراسیون انجام می دهند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رییس فدراسیون تنیس کشورمان با بیان اینکه فدارسیون تنیس از انتقادات سازنده استقبال می کند، افزود: تمامی پیشنهاد، انتقاد و راهکاری که به صلاح خانواده تنیس باشد را با آغوش باز می پذیریم تا بتوان با همدلی و اتحاد، این رشته ورزشی را به جایگاه واقعی اش در ورزش کشور رساند.

تیم ملی تنیس ایران اواسط تیرماه امسال در مرحله حذفی رقابت های گروه دوم منطقه آسیا و اقیانوسیه در جزیره گوام به دیدار جزایر پاسفیک می رود که در صورت پیروزی مقابل حریف خود در این گروه باقی می ماند.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها