استرس‌‌ها را از خود دور‌ کنیم

کد خبر: ۴۰۹۵۸۵

طبق نظر این متخصصان، کنترل استرس‌ها فقط یک راه‌حل اساسی و عملی دارد و آن این که باید افکار، احساسات، محیط زندگی، کارها و... را در اختیار داشته باشید و آنها را ماهرانه کنترل کنید، البته در این راه نباید قدرت انعطاف‌پذیری را هم فراموش کرد.

عوامل استرس‌زا را بشناسیم

اولین مرحله برای کنترل استرس، شناخت مسائلی است که سبب بروز این حالت می‌شود. بنابراین قبل از هر کاری بدانید چه چیزی شما را نگران و مضطرب می‌کند. البته اشتباه نکنید؛ این مرحله چندان هم ساده نیست. هر فردی با مساله‌ای خاص نگران می‌شود، یعنی ممکن است چیزی که برای شما استرس‌زاست، به هیچ وجه دیگری را نگران نکند.

در ضمن، این موارد همیشه هم کاملا مشخص و واضح نیست. مثلا ممکن است شما تصور کنید کارهای اداره، عامل اصلی ایجاد این وضعیت است. در حالی که واقعا تنبلی و بی‌مسوولیتی خود شماست که این شرایط را فراهم می‌کند. بنابراین با صداقت و دقت بیشتر به اطراف خود نگاه کنید تا عامل اصلی ایجاد کننده استرس را بیابید.

همچنین خوب است آگاه باشید شیوه برخوردتان چیست و در حال حاضر برای بهبود شرایط چگونه اقدام می‌کنید؟ سیگار کشیدن، پرخوری، بی‌اشتهایی و کم غذا خوردن، ساعت‌ها خیره شدن به صفحه تلویزیون، خوابیدن زیاد، گوشه‌گیری، انزوا و ده‌ها کار دیگر، شیوه‌هایی معمول ولی ناسالم برای رها شدن از این وضعیت است؛ شیوه‌هایی که اغلب مردم برای کنار آمدن با استرس یا برطرف کردن آن انجام می‌دهند، اما باید بدانید این کارها نه‌تنها کمکی به بهبود شرایط نمی‌کند، بلکه وضعیت را بدتر نیز خواهد کرد.

بنابراین بهتر است در این شرایط، کار دیگری انجام دهید و مطمئن باشید با اجتناب از قرار گرفتن در معرض عوامل استرس‌زا و کنترل بهتر عوامل می‌توانید تا حد زیادی شرایط را بهبود بخشید و در آن صورت دیگر نیازی به استفاده از این شیوه‌های غلط نیز نخواهد بود.

Helpguide

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها