زیرساخت، ترافیک ترمینیشن را به مزایده گذاشت

شرکت ارتباطات زیرساخت تبادل بخشی از ترافیک تلفن اینترنتی وارده بین‌الملل (ترمینیشن) را با استفاده از تجهیزات و امکانات فنی خود به مزایده گذاشت.
کد خبر: ۴۰۹۴۰۹

به گزارش مهر، شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام مزایده ترافیک تلفن اینترنتی وارده بین‌الملل، به شرکت‌هایی که دارای مجوز فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باشند، فرصت داده است تا در این مزایده شرکت کنند. این در حالی است که از ماه گذشته به دنبال ساماندهی بازار تلفن اینترنتی خارجه بین‌الملل ‌‌ـ‌ اورجینیشن و از سرگیری فعالیت 114 شرکت بخش خصوصی فعال در حوزه VOIP، شرکت ارتباطات زیرساخت در حال انعقاد قرارداد با 2 تعاونی تفتان و تلفا متشکل از شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و انجمن شرکت‌های اینترنتی است که این مذاکرات نهایی شده و بزودی چارچوب ارائه این خدمات مشخص خواهد شد. سال 88 نیز ارائه خدمات تلفن اینترنتی ‌‌ـ‌VOIP ‌‌ـ‌ از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت با هدف ساماندهی به بازار ترافیک مکالمات بین‌الملل خارج به داخل و برعکس به 3 پیمانکار داخلی پیشگامان کویر یزد، ضحی کیش و تراشه سبز سپرده شد که قرارداد این شرکت‌ها رو به اتمام است. این بار شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده که تبادل بخشی از ترافیک تلفن اینترنتی وارده بین‌الملل (ترمینیشن) را با استفاده از تجهیزات و امکانات فنی خود به مزایده می‌گذارد.

براین اساس و به منظور حفظ شرایط رقابتی مزایده و پیشگیری از انحصار ترافیک، هیچ‌یک از اپراتورهای بزرگ تلفن ثابت، سیار و وایمکس که از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پروانه فعالیت دارند، نمی‌توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مزایده شرکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها