سایه خبر

محکومیت بقایی هنوز لغو نشده است

در حالی که برخی از لغو حکم انفصال بقایی ،رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داده بودند، دیوان عدالت اداری با تصحیح این خبر، اعلام کرد اشتباهی پیش آمده بود و این حکم هنوز پابرجاست.محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با خبر آنلاین با بیان این مطلب،‌ تصریح کرد: حکم انفصال از خدمات دولتی حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور هنوز از لحاظ قانونی دارای اعتبار است.وی افزود: در شعبه اول تشخیص به پرونده آقای بقایی رسیدگی و حکم دائر بر لغو محکومیت وی صادر شد. منتها بعد از مدتی آقایان قضات این شعبه اعلام کردند اشتباهی شده و درخواست کردند این پرونده مجددا رسیدگی شود.
کد خبر: ۴۰۹۲۶۰

این مقام عالی قضایی در پاسخ به این سوال که چرا قضات شعبه تشخیص، ابتدا رای صادر کردند و بعد، درخواست ابطال رای خود را داشتند، گفت: آقایان اعلام کردند به برخی از اسناد و مدارک موجود در پرونده توجه نکرده‌اند و درخواست اعمال ماده 16 کردند. طبق این ماده، ما نیز پرونده را به شعبه هم عرض ارائه کردیم تا مجددا به درخواست تجدید نظر آقای بقایی رسیدگی شود. وی ادامه داد: احکام مربوط به استنکاف و انفصال از خدمات دولتی قابل تجدید نظر است و این حکم نیز فعلا در مرحله تجدیدنظر است و از لحاظ قانونی، حکم انفصال 4 ساله آقای بقایی هنوز اعتبار دارد.

انگلیس به دنبال ساکت کردن پرس‌تی‌وی

شبکه پرس‌تی‌وی اعلام کرد: نتایج یک نظرسنجی که اخیرا صورت گرفته حاکی از آن است که بریتانیا به دنبال گزارش‌های افشاگرانه «پرس‌تی‌‌وی» از سیاست‌های اشتباه لندن، به هر قیمتی به دنبال ساکت کردن این شبکه خبری انگلیسی زبان ایران است. به گزارش ایسنا، براساس نتایج نظرسنجی شبکه پرس‌تی‌وی که با شرکت 6605 نفر صورت گرفت، نزدیک به 78 درصد از پاسخگویان بر این باورند که هدف اولیه دولت بریتانیا از افزایش فشارها علیه این شبکه خبری ایرانی، ساکت کردن آن است؛ زیرا پرس تی‌وی از سیاست‌های اشتباه انگلیس در داخل و خارج از این کشور، پرده برمی‌دارد.

دعوت از شیخ الازهر برای سفر به ایران

رئیس مجمع جهانی اهل بیت گفت: از شیخ الازهر برای سفر به ایران دعوت شده است.به گزارش فارس، آیت‌الله محمدحسن اختری در گفت‌وگو با روزنامه مصری الاهرام خاطرنشان کرد: از احمد الطیب شیخ الازهر و علی جمعه مفتی اعظم مصر برای سفر به ایران دعوت کرده‌ام که تاکنون پاسخی در این باره دریافت نکرده‌ایم. وی اتهامات مطروحه درباره تلاش ایران برای شیعه کردن مصر بویژه از طریق مجمع جهانی اهل بیت(ع) را رد کرد و افزود: درهای ایران به روی الازهر و علمای بزرگ آن برای همکاری در همه امور باز است.

انگلیس عبرت نگرفت

در پی احضار کاردار انگلیس به وزارت امورخارجه و اعتراض تهران به ادعای ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر دخالت ایران در تحولات سوریه، انگلیس بازهم بر مواضع خود اصرار کرد.به گزارش ایران دیپلماتیک، وزارت امور خارجه انگلیس بار دیگر در بیانیه‌ای گفت بر بیانیه‌های پیشین درباره کمک ایران به سرکوب اعتراضات در سوریه پایدار است.

اذعان آمریکا به نبود مدرک علیه ایران

در اتفاقی نادر و قابل توجه یک کارشناس شبکه دولتی صدای آمریکا، با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه فعالیت‌های اتمی ایران گفت: آژانس هیچ مدرک جدی برای گفته‌های خود ندارد. به گزارش فارس، این کارشناس شبکه دولتی صدای آمریکا ادامه داد: «غرب درصدد اعمال فشار به ایران است اما از دید من این سیاست، سیاست اشتباهی است که در پیش گرفته شده است.»

شکایت کشتیرانی ایران از آمریکا و اتحادیه اروپا

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: این شرکت در دادگاه‌های آمریکا و اروپا اقامه دعوا کرده است.به گزارش مهر، محمدحسین داجمر، ‌روز گذشته در سمینار تحریم‌های بین‌المللی و کشتیرانی گفت: ایران از سال ۲۰۰۶ میلادی با 4 قطعنامه و یک بیانیه آماج حملات تحریمی آمریکا و اروپا قرار گرفته است.به گفته وی مهم‌ترین آنها‌ قطعنامه ۱۹۲۹ بود که در سال ۲۰۱۰ صادر شد و در تعدادی از بندهای آن، با اتخاذ محدودیت‌هایی برای کشتیرانی ایران، به دولت‌ها اختیار داده شده است که درخصوص شمول تحریم‌ها تصمیم بگیرند.مدیرعامل کشتیرانی ایران گفت: در همین راستا علیه اقدامات فراقانونی آمریکا و اتحادیه اروپا اقامه دعوا صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها