کارشناسان اقتصادی طرح تفصیلی شهر تهران را یکی از طرح های مهم مدیریت شهری عنوان می کنند که اجرای آن می تواند جلوی ساخت وسازهای غیر قانونی شهر را بگیرد و از ساخت و سازهای بی قواره ای که شهر را احاطه کرده جلوگیری کند. همچنین آنها معتقدند اجرای این طرح می تواند نرخ بیکاری را کاهش دهد و کسب و کار را رونق بخشد.
کد خبر: ۴۰۹۱۶۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاد خبری طرح تفصیلی جدید شهر تهران، حسین باهر اقتصاد دان با بیان اینکه طرح توسعه شهری که تحت عنوان طرح تفصیلی نام گرفته ، گفت: این طرح چند خاصیت می تواند داشته باشد که جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه و بی قواره در سطح شهر مهمترین آن محسوب می شود.

وی افزود: به طور عمده به دلیل اینکه نیاز به مسکن بیش از پیش احساس می شود هر نوع مسکنی اعم از قانونی و غیر قانونی و افقی و عمودی شاخته می شود بنابراین اجرای این طرح تا حدود زیادی می تواند از ساخت وسازهای غیر قانونی جلوگیری کند.

وی افزود: علاوه براین با توسعه ساخت و سازهای قانونی ،اشتغالزایی نیز توسعه می یابد و چند صد شغل در بخش ساختمان فعال می شود.

وی با تاکید براینکه ساختمان بعد از راه مهمترین پدیده زیربنایی است که می تواند باعث شکوفایی اقتصاد شود ، تصریح کرد:اجرای طرح تفضیلی علاوه برتوسعه اشتغال از منظر فرهنگی نیز از اهمیت ویژه ای برخورداراست چرا که شهر از تراکم انبوه درمی آید و به توسعه ممدوح تبدیل می شود.

وی افزود: از همه مهمتراینکه اجرای طرح تفصیلی شهر تهران می تواند جلوی تولید و توسعه مفاسدی که به دلیل تراکم چه در جمعیت و چه در ترافیک ایجاد می شود را بگیرد.بدان معنا که هر چه شهرهای اقماری و شهرک های کناری ، به صورت افقی توسعه یابد، تراکم ها کمتر و به تبع آن مفاسد نیز کمتر می‌شود.

وی با تاکید براینکه اجرای این طرح در درآمدزایی و اشتغال بسیار تاثیرگذار است ،گفت:اجرای طرح تفصیلی هم در ساخت و سازها وهم در جمعیت های پراکنده در محل های اسکان یافته موثر است ضمن اینکه در توسعه کسب و کارنیز نقش بسزایی خواهد داشت.

این کارشناسان اقتصادی با بیان اینکه این طرح در توسعه مراکز فرهنگی ،ورزشی ،درمانی و... و در نهایت اشتغالزایی نیز بسیار تاثیر گذار است، گفت: اجرای این گونه طرح ها تنها در محله های مدرن و نو موثر است .

باهر باشاره به نقاط ضعف طرح تفصیلی نیز گفت: اگر اجرای این طرح به صورت کار کارشناسی نباشد و تئوری محل یابی درستی صورت نگیرد و مفاسد اقتصادی در لابه لای ان باشد ،مقادیر زیادی بیت المال هدر می رود.درست مثل خانه هایی که تحت عنوان مسکن های مختلف ساخته می شود و یکبار مصرف است. اینگونه طرح ها تنها در کوتاه مدت می توانند تاثیر گذار باشند و پاسخگوی نیازهای مدیریت باشند ولی در بلند مدت جوابگو نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها