در حال حاضر مهمترین وظیفه دفاتر خدمات بانکی پست بانک ایران در روستاها این است که بتواند وجوه نقدی یارانه های خانواده ها را که از محل نفت به آنان پرداخت شده است به چرخه تولید و اشتغال برگرداند.
کد خبر: ۴۰۸۵۶۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، دکتر غلامرضا کاتب عضو هیات مدیره پست بانک ایران در همایش کارگزاران دفاتر ICT پست بانک ورامین که با حضور مهندس منصوری فرماندار شهرستان ورامین، دکتر مرادی رئیس دانشگاه پیام نور ورامین، محمود یوسفی مدیر منطقه دو پست بانک تهران، مهندس قیاسی رئیس اداره مخابرات، احمد مرتضوی رئیس اداره پست، علی کاهی رئیس پست بانک شهرستان ورامین و جمعی از کارگزاران دفاتر مذکور برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: آنچه که پست بانک ایران دنبال می کند ظرفیت موجود است و اینکه این ظرفیت ها تا چه حدی می تواند در تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمانهای مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی و همچنین توسعه کشور مفید و موثر واقع شود.

دکتر کاتب اظهار داشت: دفاتر خدمات بانکی پست بانک ایران نقش بسیار مهم و اساسی در بخش تحولات پولی و بانکی و طرح های اقتصادی کشور بویژه در مناطق محروم و روستائی ایفا می کند.

وی افزود: یکی از بزرگترین چالش های نظام بانکی و اقتصادی بحث انضباط مالی و پولی است که جهت ایجاد آن اولین رسالت این است که سیستم مالی و پولی کشور را از یکدیگر جدا کرده و هریک را بطور مستقل به خود اتکائی برسانیم تا بتوانیم در جهت توسعه اقتصادی گام اساسی برداریم.

عضو هیات مدیره پست بانک ایران عنوان کرد: اولین حرکت بعد از اجرای موفق قانون هدفمند سازی یارانه ها، اصلاح ساختار نظام بانکی است که پست بانک ایران می تواند در این راستا گام های بلندی را بردارد.

دکتر کاتب خاطرنشان ساخت: یکی از بزرگترین اهداف دولت، گسترش اقتصاد عدالت محور است که تلاش می کند منابع پولی و مالی را برای آحاد مردم جامعه فراهم سازد که پست بانک می تواند بعنوان نماینده سیستم بانکی این هدف مهم را در روستاها و مناطق محروم عملیاتی سازد.

وی افزود: پست بانک ایران به دنبال کار تجاری صرف و سودآوری محض نیست بلکه به دنبال سودآوری بیشتر همراه با ارائه خدمات گسترده و وسیع در مناطق محروم و روستائی است و گستردگی شعب و دفاتر خدمات بانکی شهری و روستائی بهترین ابزار برای تحقق این هدف می باشند و در حال حاضر حدود 33 درصد از منابع پست بانک متعلق به دفاتر خدمات بانکی روستائی است و جمعاً 40 درصد منابع بانک متعلق به دفاتر خدمات بانکی شهری و روستائی است و تلاش می کند با برنامه ریزی های انجام شده این میزان را تا پایان سال به 50 درصد برساند.

دکتر کاتب در ادامه از فرمانداری و مسئولان شهرستان ورامین درخواست کرد تا با کمک و حمایت از دفاتر خدمات بانکی بتوان گام های موثری را در اجرای تحول اقتصادی و محقق نمودن شهار جهاد اقتصادی برداشت.

عضو هیات مدیره پست بانک ایران عنوان کرد: رسالت پست بانک در روستاها جذب منابع ارزان قیمت توسط دفاتر خدمات بانکی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت و تزریق آن در بخش تولید و اشتغال روستائی است که بزرگترین خدمت به بخش اقتصادی کشور است.

وی اظهار داشت: هدف ما استفاده از ظرفیت های پست بانک در کنار ظرفیت های سایر دستگاه های اجرائی در راستای تحول اقتصادی وجهاد اقتصادی است و بایستی همبستگی بیشتری بین کارگزاران دفاتر ICTو فرمانداری ها، بخشداری ها و دهداری ها شگل گیرد تا بتوان با جذب منابع و سرمایه گذاری آن در بخش کشاورزی و تولید در مناطق محروم، شرائط تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی را فراهم نمود.

دکتر کاتب تصریح کرد: پست بانک ایران در حال حاضر یارانه نقدی بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر را در سطح کشور بویژه در روستاها پرداخت می کند و این رقم روز به روز درحال افزایش است و در تلاش است بابت این پرداخت ها کارمزدهای مناسبی را به کارگزاران دفاتر پرداخت نماید و دستگاه های خودپرداز (ATM) را نیز به متقاضیان دفاتر واگذار نماید.

عضو هیات مدیره پست بانک ضمن اشاره به نصب دستگاه های پایانه شعب (Pin Pad) و نرم افزار بانکی On Line سیمیا در 13 هزار و 600 دفتر خدمات بانکی روستائی گفت: در تلاش هستیم به تعداد سرپرستان خانوار دریافت کننده یارانه، کارت عابر بانک پست بانک را صادر کنیم تا بتوانیم با این روش موجب رسوب منابع شده و از افزایش حجم نقدینگی و ترددهای غیرضرور در سطح جامعه جلوگیری کنیم که نمونه بارز آن را در بحث هدفمندسازی یارانه ها و خدمات تسهیلات بانکی شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: با هماهنگی دستگاه های اجرائی می توان به پشتوانه یارانه ها ، تسهیلات مناسبی را در اختیار روستائیان قرار داد و اقساط آن را نیز از محل وجوه یارانه مسترد کرد که این کار نوعی سرمایه گذاری برای روستائیان در زمینه تولیدات کشاورزی، دامپروری و خود اشتغالی به حساب می آید و شهرستان ورامین یک محل مناسب کشاورزی است که بشترین بهره را می تواند از این طرح داشته باشد.

دکتر کاتب ضمن اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه کشور مبنی بر افزایش تعداد دفاتر ICT روستائی و همچنین بیشترین سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این بخش تصریح کرد: دفاترخدمات بانکی پست بانک با توجه به اینکه ارتباط مستقیم با شبکه بانکی شتاب را دارند حدود 90 درصد افراد روستائی را تحت پوشش خدمات بانکی پست بانک قرار داده اند و در تلاش هستیم تمام روستاها را تحت پوشش خدمات بانکی قرار داده و از مراجعه آنان به شهرها جلوگیری کنیم.

عضو هیات مدیره پست بانک ایران درخصوص ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارتخانه های مسکن و شهرسازی و راه وترابری گفت: ادغام این وزارتخانه ها یک کار غیراصولی است که ضربه بسیار سنگینی به بخش IT و ICT کشور خواهد داشت و این تصمیم در راستای جهاد اقتصادی نیست چون علوم معماری و عمران با علوم IT ،کامپیوتر و ICT کاملاً متفاوت است.

وی افزود: فعالیت دفاتر باید در راستای برنامه های اقتصادی دولت بویژه در بخش طرح تحول اقتصادی و یارانه ها باشد تا بتواند اقتصاد سلامت محور و همچنین سلامت اقتصادی را مهیا سازد و علاوه برآن باید بر روی اعتمادسازی مردم و جامعه تلاش کرد در غیر اینصورت با چالش های زیادی مواجه می شویم و مسئولین دفاتر ICT در بخش سلامت اقتصادی کشور می توانند کمک شایانی داشته باشند.

دکتر کاتب اظهار داشت: همه حرکت های پست بانک در سطح کلان اقتصاد کشور تاثیر گذار است و بایستی مواظب معوقات و بدهی های مشتریان به شبکه بانکی کشور باشیم و با توسعه سیستم بانکداری الکترونیکی ارتباط حضوری مشتری را با بانک کمتر کنیم.

گفتنی است؛ در این همایش دکتر مرادی رئیس دانشگاه پیام نور ورامین، محمود یوسفی مدیر منطقه دو پست بانک تهران، مهندس قیاسی رئیس اداره مخابرات، احمد مرتضوی رئیس اداره پست، علیکاهی رئیس پست بانک شعبه شهرستان ورامین و همچنین محمود فخاری نماینده کارگزاران دفاتر ICT شهرستان ورامین ضمن ارائه گزارش عملکرد ادارات خود به تشریح نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها