خواندنی‌های بیست و چهارمین فینال جام حذفی

فینال پرسپولیس و ملوان تکراری‌ترین فینال جام حذفی است. این دو تیم برای سومین بار است که در فینال جام حذفی به مصاف هم می‌روند. در دو فینال قبلی که در سال‌های 67 و 70 برگزار شد، پرسپولیس برنده میدان بود. از آخرین حضور ملوان درفینال جام حذفی 20 سال و از آخرین قهرمانی‌شان در جام حذفی 21 سال می‌گذرد. انزلی‌چی‌ها سال 70 و در آخرین حضورشان در فینال هم به مصاف پرسپولیس رفته بودند.
کد خبر: ۴۰۸۲۱۰

این هفتمین حضور ملوان در فینال جام حذفی است. آنها از این حیث بعد از استقلال در رده دوم قرار دارند. پرسپولیس هم با 6 حضور در فینال بعد از این دو تیم در جایگاه سوم قرار دارد. تاکنون 19 تیم در فینال جام حذفی حضور داشته اند.

سپاهان تنها تیمی است که دو بار پیاپی در سال‌های 85 و 86 قهرمان جام حذفی شده است. پرسپولیس اگر امسال قهرمان شود، بعد از سپاهان دومین تیمی خواهد بود که دو بار متوالی قهرمان می‌شود.

در 12 فینال از 24 فینال جام حذفی، یکی از دو تیم پرسپولیس و ملوان، یا هردوی آنها حضور داشته اند.

پرسپولیس در صورت قهرمانی، با استقلال که تاکنون 5 بار قهرمان جام حذفی شده است برابر می‌شود. ملوان هم در صورت قهرمانی برای چهارمین بار جام حذفی را بالای سر می‌برد.

مسیر فینالیست‌های جام حذفی

پرسپولیس

پرسپولیس 5 ـ نفت محمودآباد یک / گل‌ها: اشپیتیم آرفی (45)، محمد نوری (46 و 54 ـ پنالتی)، امیرحسین فشنگچی (76) و هادی نوروزی (82)

داماش گیلان یک ـ پرسپولیس 2 / گل‌ها: سپهر حیدری (33) و سعید حلافی (105)

پرسپولیس 4 ـ سپاهان 2 (در ضربات پنالتی) / برای پرسپولیس مازیار زارع، وحید هاشمیان، محمد نوری و حمیدرضا علی‌عسگر پنالتی‌ها را گل کردند.

فولاد خوزستان صفر ـ پرسپولیس یک / گل: وحید هاشمیان (64)

ملوان

ایران جوان بوشهر 2 ـ ملوان 3 / گل‌ها: پژمان نوری (23)، محمد نزهتی (74) و مهرداد اولادی (97)

ملوان 3 ـ فولاد نطنز صفر / گل‌ها: مهرداد اولادی (22، 40 و 72)

تراکتورسازی 4 ـ ملوان 5 (پنالتی) / برای ملوان پژمان نوری، علیرضا رمضانی، محمد رستمی، هادی تامینی و سهیل رحمانی پنالتی‌ها را گل کردند.

ملوان 2‌ ـ استقلال یک / گل‌ها: هادی تامینی (8) و مهرداد اولادی (52)

مهرداد اولادی، مهاجم ملوان با 5 گل زده بهترین گلزن این فصل جام حذفی است. در تیم پرسپولیس هم محمد نوری با 2 گل بهترین گلزن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها