عزیزالله محمدی تشریح کرد:

شرایط انتقال تیم‌های فوتبال

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران چگونگی انتقال تیم‌های فوتبال به استان های دیگر را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۰۷۹۱۲

عزیزالله محمدی در گفتگو با فارس در مورد شرایط واگذاری انتقال تیم نفت تهران به اراک و بحث ضمانت اجرایی برای رعایت سقف قرارداد صحبت های زیر را مطرح کرد:

محمدی در مورد اینکه در نامه ای به باشگاه نفت تهران اعلام کرده انتقال این تیم به اراک قانونی نیست، گفت: سازمان لیگ چنین نامه ای به باشگاه نفت تهران نداده و شاید فدراسیون این نامه را داده باشد. فدراسیون فقط از سازمان لیگ استعلام گرفت و ما هم جواب این استعلام را دادیم.

وی افزود: من اکنون در مورد تیم خاصی صحبت نمی کنم اما به طور کلی می گویم که اگر استانی می خواهد صاحب تیم در لیگ برتر شود و یا انتقالی صورت گیرد باید شرایط استاندارد آن را داشته باشد. قانون AFC می گوید استانی که در لیگ برتر تیم دارد باید دارای فرودگاه بین المللی باشد و شرایط پروازی در حد بین المللی داشته باشد. اگر هم در این استان فرودگاه نیست باید نزدیک‌ترین فرودگاه به این استان در فاصله 120 کیلومتری باشد.

رئیس سازمان لیگ برتر درباره مورد دوم داشتن شرایط استاندارد، تصریح کرد: تیمی که می خواهد تشکیل شود باید هیات مدیره خصوصی داشته باشد و تحت کنترل دولت نباشد. ما اکنون در لیگ برتر با برخی تیم ها که توسط استانداری اداره می شوند مثل صبای قم و پاس همدان این مشکل را داریم.

محمدی تاکید کرد: سومین مسئله این است که استان مورد نظر باید دارای استادیوم استاندارد بین المللی باشد. در نهایت اینکه بین هیات ها و اداره کل تربیت بدنی دو استان توافق صورت گرفته باشد و رضایت آنها در انتقال باشد.

بدون کارشناسی نمی توان یک تیم را انتقال داد

وی در پاسخ به این سوال که نظر او در مورد انتقال تیم ها به استان دیگر چیست، اظهار داشت: اگر می خواهیم تیمی را به استان دیگری انتقال دهیم باید کارشناسی کنیم. یک استان باید انگیزه و امکاناتش را داشته باشد. وقتی در سپاه خواستیم تیمداری کنیم سه استان را برای تیمداری در نظر گرفتیم. خوزستان، شیراز و گیلان. گفتیم چون در مشهد، ابومسلم هست دیگر در این شهر ظرفیت تشکیل تیم دیگری نیست. در اصفهان هم دو تیمی که قدرت مالی خوب دارند نیز وجود داشت اما در استان گیلان و شهر رشت به دلیل حضور تماشاگران پرشور و فوتبال خیز بودن آن امکان تشکیل تیم هست. در خوزستان و فارس هم این شرایط وجود داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تیم فجر سپاسی را در شیراز تشکیل دهیم و رفته رفته هم توانستیم بازیکنان بومی را جذب کنیم. نمی شود به یک استان بدون کار کارشناسی تیم تزریق کرد و سپس هیچ بازیکن و مربی از این استان در تیم نباشد. در اراک هم تیم های زیادی هستند. یعنی یکی از کارخانه های حاضر در اراک نمی تواند این تیم ها را حمایت مالی کند؟

محمدی خاطرنشان کرد: امتیاز تیم نفت تهران هنوز به اراک منتقل نشده و به سازمان لیگ چیزی رسما اعلام نشده است.

رئیس سازمان لیگ برتر در مورد سرنوشت مس سرچشمه نیز گفت: در مورد این تی هنوز خبر رسمی برای انتقال به استان یا تیم دیگر اعلام نشده است.

 روی قرارداد بازیکنان نظارت شدید داریم

رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه دو باشگاه سپاهان و استقلال از سازمان لیگ برای رعایت سقف قرارداد خواستار ضمانت اجرایی شده اند، به فارس گفت: جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ امروز برگزار می شود و در مورد این مسئله تصمیم گیری می کنیم اما رعایت سقف قرارداد همچنان در دستور کار است. مشغول ارزیابی راه های کنترل رعایت سقف قرارداد هستیم. کمیته کنترل و ارزشیابی فدراسیون هم از شنبه که روز نقل و انتقالات شروع می شود بر این موضوع دقت نظر خواهد داشت و حتی اگر لازم باشد باشگاه و بازیکن را احضار می کنیم. با هر باشگاهی که تخلف کند برخورد می کنیم.

محمدی در مورد قرارداد 410 میلیون تومانی جاسم کرار با استقلال (350 میلیون قرارداد به علاوه 60 میلیون پاداش) نیز گفت: به باشگاه اعلام کردیم تا یک پنجم قرارداد می توانند پاداش در نظر بگیرند اما رقمی که به عنوان قرارداد و پاداش ثبت شود دیگر نباید افزایش پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها