بروجردی مطرح کرد:

الگوشدن مکتب اسلامی دستاورد قیام 15 خرداد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تشریح ویژگیهای قیام خونین 15 خرداد، الگو شدن مکتب اسلامی را از جمله دستاوردهای این قیام برشمرد.
کد خبر: ۴۰۷۴۷۵

به گزارش مهر، علاءالدین بروجردی ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت قیام 15خرداد در محل حوزه علمیه کمالیه خرم آباد در سخنانی اظهار داشت: روز 15 خرداد نقطه عطفی در حرکت عظیم ملت ایران در مسیر تکاملی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این حرکت از روز 15 خرداد سال 42 شروع شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران یعنی 22 بهمن سال 57 ادامه داشت، عنوان کرد: روز 15خرداد مانند روز عاشورا، روز عزای عمومی ملت مظلوم ایران در آن زمان و روز تولد جدید اسلام و مسلمانان است.

پیام حضور میلیونی مردم در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره)

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مراسم سالگرد حضرت امام(ره) بیان داشت: دیروز همه جهانیان شاهد بودند که بعد از گذشت 22 سال از ارتحال حضرت امام(ره) مردم همانند روز ارتحال ایشان در این مراسم پرشکوه و میلیونی حضور داشتند.

بروجردی ادامه داد: اگرچه امروز امام(ره) در میان ما حضور ندارند ولی رهبر معظم انقلاب با همان شهامت، رشادت و اقتدار با دنیا سخن می گوید و در مقابل استکبار و آمریکا می ایستد.

وی با اشاره به پیشرفتهای کشور ایران در عرصه های مختلف یادآور شد: اگر امروز مقایسه ای داشته باشیم در مورد اقتدار، عظمت و استقلال کشور با دیگر کشورهایی که به ظاهر پیشرفته هستند می بینیم که کشور ما در همه زمینه ها نسبت به این کشورها دارای استقلال و اقتدار فراوان تری است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کشور ژاپن در این زمینه عنوان کرد: با گذشت دهها سال از پایان یافتن جنگ جهانی دوم هنوز چکمه های سربازان آمریکایی در این کشور وجود دارند و هنوز این کشور استقلال ندارد.

حرکت 15 خرداد اثبات ولایتمداری ملت ایران

بروجردی همچنین با اشاره به کشور ترکیه در این زمینه ادامه داد: امروز کشور آمریکا از پایگاه کشور ترکیه برای بمباران کشورهای اسلامی استفاده می کند.

وی با تاکید بر اینکه استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون ریختن خون پاک هزاران شهید است بیان داشت: نمونه بارز این موضوع شهیدان صف مقدم روز 15 خرداد است که با رشادت های خود برای میهن اسلامی ایران جانفشانی کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فریادهای امام(ره) در روزهای 13 و 15 خرداد و در مقاطع مختلف به این دلیل بود که ایشان با همه وجود عمق فاجعه را احساس کرده بودند، یادآور شد: ملت بزرگ ایران نیز در این راستا دانش آموختگان بسیار خوبی بودند و چه خوب شان ولایت فقیه را حفظ کردند.

بروجردی با تاکید بر نقش و جایگاه ولی فقیه در حکومت اسلامی، تصریح کرد: دستور ولایت فقیه دستور خداست چرا که این الفبای دین ما محسوب می شود.

انقلاب به راحتی بدست نیامده است که در نگهداری آن کوتاهی کنیم

وی با اشاره به سخنرانی حضرت امام(ره) در روز 13 خرداد سال 42، ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) با آن سخنرانی تاریخی خود خیلی صریح و شجاعانه پاسخ شاه را داد و این امر یکی از ویژگی های برجسته امام (ره) محسوب می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امام خمینی(ره) به واقع خدا را باور کرده بود و زمانی که انقلاب اسلامی ایران یک نهال ضعیف بود فریاد زد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

بروجردی با اشاره به اینکه در روز 15 خرداد زنان قمی در صف مقدم این نهضت همراه با کودکان شیرخوار خود حضور داشتند و توسط رژیم ستم شاهی به گلوله بسته شدند، یادآور شد: ما این انقلاب بزرگ را به سادگی به دست نیاوردیم که به سادگی در نگهداری آن تعلل و کوتاهی کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مرهون ریختن خودن دهها هزار شهید است، ادامه داد: در روز 15 خرداد رژیم ستم شاهی از شهدای ما پشته ساختند به این تصور که انقلاب ما را خفه کنند اما این یک تفکر غلط و ناشی از عدم شناخت دقیق از فرهنگ شیعه بود.

ویژگیهای قیام خونین 15 خرداد ماه سال 42

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگیهای قیام خونین 15خرداد عنوان کرد: مردمی بودن و اسلامی بودن نهضت، اصل سلطنت را به عنوان مرکز انحطاط نشانه گرفتن و بیگانه ستیزی از جمله ویژگی های این قیام خونین است.

بروجردی با تاکید بر اینکه امام خمینی با استفاده از اصل بیگانه ستیزی شعار "نه شرقی و نه غربی" را مطرح کردند، بیان داشت: با عزت زندگی کردن که نشانه فرهنگ اسلامی و دستور قرآن است از جمله ویژگی های بارز شخصیتی امام خمینی (ره) بوده است.

وی با بیان اینکه علیرغم امکانات رژیم ستم شاهی ملت ایران با پیروی از فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر پیروز شد، ادامه داد: این امر نشان دهنده تحقق سنت الهی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی به اشاره به تاثیرات سیاسی و اجتماعی قیام خونین 15 خرداد بیان داشت: رشد مبارزات سیاسی مردم، الگو شدن مکتب اسلامی به عنوان یک الگوی حکومتی، برملا شدن چهره منافقانه شاه، افزایش رشد سیاسی به خصوص در حوزه های علمیه و ... از جمله تاثیرات این قیام سیاسی و اجتماعی محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها