راه‌هایی برای تقویت حافظه

برای این‌که بتوانید انتقال اطلاعات را از حافظه کوتاه‌مدت به حافظه بلندمدت، تسهیل کنید لازم است کارهای ویژه‌ای انجام دهید. بهترین کار تکرار مطالب و فعال بودن مغز است. مثلا اگر می‌خواهید مطالب را برای مدت بیشتری به ذهن بسپارید، بهتر است آنها را بنویسید، بلند بخوانید، تمرین کنید و در واقع این اطلاعات جدید را به روش‌های مختلف «به کار گیرید».
کد خبر: ۴۰۷۴۴۹

البته به دلیل فعالیت مغزی طی زمان و با انباشت برخی مواد، افت کارایی ذهنی ایجاد می‌شود واینجاست که یک خواب مناسب می‌تواند خیلی کمک‌کننده باشد. خواب مناسب در واقع می‌تواند با فرصت دادن به بدن برای دفع آنها، توان مغزی را افزایش دهد. لذا بین 6 تا 8 ساعت خواب در شب لازم است و اکیدا توصیه می‌شود از دیر خوابیدن پرهیز شود.

براساس تحقیقات انجام شده برخی بیماری‌ها مانند فشار خون بالا می‌تواند در کاهش حافظه نقش داشته باشد. دانشمندان علت این موضوع را دربالا بودن فشار خون در رگ‌های مغزی و تاثیر نامطلوب آن بر عملکرد سلول‌های مغزی می‌دانند. بنابراین یکی از کارهای مهم برای پیشگیری از کاهش حافظه، داشتن رژیم غذایی مناسب از دوران کودکی و در صورت ابتلا به پرفشاری خون، کنترل آن از طریق تغذیه مناسب و در صورت لزوم مصرف داروهای لازم است. در این میان آنچه برای تقویت حافظه توصیه می‌شود مصرف صبحانه است؛ چراکه حتی نوع صبحانه مصرفی روی قدرت تمرکز و حافظه کوتاه‌مدت کودکان و بزرگسالان تاثیر مثبت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها