آگهی روزنامه، دزدها را وسوسه می‌کرد

3 سارق که با ورود به خانه‌های مردم به بهانه خرید لوازم منزل، دست و پای زنان را بسته و اموالشان را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند. یک زن و 2 مرد که در این سرقت‌ها نقش داشتند، پس از دیدن آگهی فروش لوازم خانه، به بهانه خرید وارد خانه‌های مردم می‌‌شدند و اموال را می‌دزدیدند.
کد خبر: ۴۰۷۱۷۹

به گزارش «جام‌جم»، زن جوان وقتی مقابل بازپرس شعبه‌هشتم دادسرای جنایی قرار گرفت به بازپرس قندی‌زاده گفت: به دنبال چاپ آگهی فروش لوازم خانه در یکی از روزنامه‌ها در غیاب همسرم، زنی پس از تماس تلفنی عنوان کرد خریدار لوازم است و با گرفتن نشانی منزلمان، ساعتی بعد به خانه‌ام آمد و پس از دیدن لوازم و پرسیدن قیمت، خانه را ترک کرد.

شاکی افزود: دقایقی بعد او بار دیگر زنگ خانه را به صدا درآورد و عنوان کرد به اتفاق شوهرش برای خرید و انتقال وسایل آمده‌اند و زمانی که آنها را به خانه راه دادم، هر دو در یک‌لحظه به من حمله‌ور شده و پس از ضرب و جرح و تهدید به قتل، دست و پایم را بسته و با سرقت طلاها و وسایل باارزش خانه، متواری شدند.در پی این شکایت بازپرس جنایی دستور تحقیق دیگری را در پایگاه پنجم پلیس آگاهی صدا کرد.

افزایش شکایت‌ها

با شروع تحقیقات، چند شکایت مشابه دیگر نیز در دادسرای جنایی تهران مطرح شد که بررسی این شکایت‌ها معلوم کرد این سرقت‌های سریالی از سوی زنی با همدستی 2‌مرد صورت می‌گیرد و متهمان با مشاهده آگهی فروش لوازم منزل و اطمینان از این‌که زن صاحبخانه در خانه تنهاست، پس از تماس و جلب اعتماد، با ورود به خانه‌ها اموال مردم را سرقت می‌کنند.در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، این بار مشخص شد متهمان پس از سرقت از یک زن خانه‌دار، او را بشدت مجروح کرده و به تصور این‌که وی به قتل رسیده، محل را ترک کرده‌اند. اما زن مجروح با رساندن خود به کنار پنجره توانسته اعدادی از شماره خودروی پژوی نقره‌ای متهمان را به خاطر بسپارد.

شناسایی و دستگیری

با بررسی این شماره‌ها و شناسایی تعداد زیادی خودرو، سرانجام مالک یکی از خودروها شناسایی و معلوم شد این فرد قاسم نام دارد و دارای 2 فقره سابقه کیفری است و بتازگی محل سکونتش را تغییر داده است.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران در مرحله بعدی مخفیگاه قاسم را در محدوده خیابان سبلان شناسایی کردند.

با کنترل مخفیگاه متهمان و اعلام شماره خودرو، روز هشتم خرداد خودروی متهمان در محدوده خروجی اتوبان قم شناسایی شد و با حضور کارآگاهان شعبه 5 پلیس آگاهی تهران 3 متهم تحت تعقیب به نام‌های قاسم، همسرش لیلا و برادرش مصطفی دستگیر و برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.با انتقال متهمان به پلیس آگاهی، یکی از مالباختگان که برای پیگیری شکایت خود در پلیس آگاهی حضور داشت، آنها را شناسایی کرد. با دعوت از مالباختگان، آنها در پلیس آگاهی هر سه‌ متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این ارتباط به «جام‌جم» گفت: تاکنون 10 نفر از مالباختگانی که اموالشان از سوی این سه سارق خشن سرقت شده است، آنها را شناسایی کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها