بازگشایی گذرگاه رفح؛ شکستی برای نتانیاهو

این بار، این تحلیلگران و سیاستمداران صهیونیستی هستند که اعتراف می‌کنند کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو در مساله محاصره غزه غافلگیر شده و شکست خورده است. دولت جدید مصر روز شنبه گذرگاه خاکی رفح را برای همیشه بازکرد و به 4 سال محاصره اقتصادی بیش از یک‌و‌نیم میلیون فلسطینی دراین منطقه پایان داد. این اقدام به مثابه 4 سال کوشش بی حاصل رژیم صهیونیستی بود که می‌خواست به کمک هم‌پیمانان بین‌المللی و منطقه‌ای خود جنبش حماس را به زانو درآورد اما در نهایت خود شکست خورد.
کد خبر: ۴۰۶۷۶۰

به گزارش مهر، برخی مقامات رژیم صهیونیستی با بیان این‌که محاصره نوار غزه بی‌فایده بوده است بازگشایی گذرگاه رفح توسط مصر را شکستی برای کابینه بنیامین نتانیاهو دانستند. دانی دانون نماینده حزب راستگرای لیکود در این باره گفت: تصمیم مصر برای بازگشایی کامل گذرگاه رفح بیانگر شکست طرح منزوی کردن غزه است. نوحمان شای، نماینده حزب کادیما از احزاب مخالف رژیم صهیونیستی نیز در این رابطه اظهار کرد: بازگشایی گذرگاه رفح شکستی برای دولت بنیامین نتانیاهو به‌شمار می‌رود. وی با بیان این‌که نتانیاهو به خاطر در پیش گرفتن سیاست منزوی کردن جنبش حماس، حمایت‌های بین‌المللی خود را از دست داد، افزود: اسرائیل باید در شرایط کنونی لغو محاصره غزه را اعلام کند، چرا که سیاست محاصره بی‌فایده بوده است.

همچنین حزب کادیما ـ بزرگ‌ترین حزب مخالف در پارلمان رژیم صهیونیستی ـ بازگشایی گذرگاه رفح بدون هماهنگی و باوجود مخالفت رژیم صهیونیستی را نشان‌دهنده ضعف و شکست دیپلماتیک این رژیم دانست. این حزب در بیانیه خود خاطرنشان کرد اسرائیل در حال حاضر در شرایط امنیتی بدی به‌سر می‌برد، در حالی که جنبش حماس روز به روز قوی‌تر می‌شود. برخی از منابع سیاسی در رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد از بازگشایی مرز مصر و غزه در گذرگاه رفح، مسوولیت امنیتی آن را به عهده مصر انداختند و اعلام کردند این اقدام مصر خلاف توافق‌نامه‌های دو طرف است. به گزارش فارس، رژیم صهیونیستی که از اقدام دولت مصر برای بازگشایی دائمی گذرگاه مرزی رفح بشدت عصبانی است، تهدید کرد برق و آب غزه را قطع خواهد کرد.

این در حالی است که سامی ابوزهری، سخنگوی حماس از مسوولان مصری خواست به اعمال فشارهای خارجی و تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر این‌که مسوولیت غزه بر دوش قاهره خواهد بود، توجهی نکنند. وی افزود: این تهدیدات پوچ و بی‌معنی است؛ غزه بخشی از فلسطین به حساب می‌آید و بنابراین بازگشایی گذرگاه رفح نمی‌تواند مسوولیت قانونی اسرائیل از این منطقه را سلب کند. رئیس سازمان گذرگاه‌ها و مرزها در نوار غزه روز شنبه اعلام کرد در نخستین روز بازگشایی گذرگاه مرزی رفح 450 مسافر از این گذرگاه عبور کردند. ‌/‌ خبرگزاری‌ها

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها