فیلمی محصول شبکه جهانی سحر

نادین سلامه و ایفای نقش مها در راه نجات

بازیگر نقش "مها" در فیلم سینمایی "راه نجات" اولین ساخته بلند سینمایی راما قویدل یک سوپراستار بازیگری در جهان عرب است .
کد خبر: ۴۰۶۶۱۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر،مهسا کرامتی مسئول انتخاب بازیگران و بازیگردان راه نجات با اعلام این خبرگفت: برای انتخاب بازیگران "راه نجات" از طریق موسسه ای در کشور سوریه اقدام کردیم. ابتدا در اینترنت عکس و نمونه کارهای متفاوتی از ایشان را مشاهده و با تعدادی صحبت کردیم، در سفر به سوریه با آنها ملاقات کرده و از میان آنها بازیگران مورد نظرم انتخاب کردم. از بازیگران کودک هم تست گرفتم.

وی درباره علت انتخاب بازیگران سوریه ای اظهار داشت: بازیگران سوریه ای در جهان عرب شناخته شده تر و حرفه ای تر هستند، به همین خاطر به جز پل سلیمان که لبنانی است ، همه بازیگران این فیلم سینمایی سوریه ای هستند.

بازیگردان این فیلم در ادامه افزود: ایفاگر نقش اول "راه نجات" نادین سلامه از فوق ستاره های بازیگری جهان عرب است. این فیلم از نظر ساختار، صحنه و بازی ها در سطح خوبی قرار دارد و به حتم پس از نمایش در میان اهالی سینما جایگاه خوبی خواهد داشت و در جشنواره ها نیز مورد استقبال قرار خواهد گرفت .

کرامتی در رابطه با بازیگران کودک گفت: این فیلم در ژانر کودک ساخته شده و مصائب و مشکلات مردم مظلوم غزه از زبان این کودکان بیان می شود. از آنجا که کودکان به بازیگری به عنوان حرفه نگاه نمی کنند ارتباط برقرار کردن و کارکردن با آنها راحت تر است، آنها نمی خواهند فیلم بازی کنند بلکه در نقش خود هستند.

"راه نجات" به عنوان اولین فیلم سینمایی در کارنامه کاری راما قویدل در جنوب لبنان در منطقه صور فیلمبرداری شده است و بازیگران اصلی آن" نادین سلامه،" امانه والی" و " وسیم وحبی" از سوریه و " پل سلیمان" از لبنان هستند.

در این فیلم سینمایی نظاره گر داستان پرستاری مهربان به نام مها (با بازی نادین سلامه) در پرورشگاهی در غزه هستیم که بر اثر حادثه ای حافظه اش را از دست می دهد . مربی دلسوز بچه ها پس از بازگشت به پرورشگاه دوستان خردسالش را به یاد نمی آورد و...

این فیلم در مراحل پایان تدوین و آغاز صداگذاری است و انتظار می رود برای شرکت در جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان همدان آماده شود .

عوامل "راه نجات" عبارتند از: کارگردان: راما قویدل، تهیه کننده: سعید سعدی، مدیر فیلمبرداری: محسن فلاحی، صدابردار: خسرو کیوانمهر، طراح چهره پردازی: مهری شیرازی، طراح صحنه و لباس: حسن روح پروری، انتخاب بازیگر و بازیگردان: مهسا کرامتی، مدیر تولید: وحید معدنی، تدوینگر : مهدی سعدی، مدیر تدارکات: سعید معدنی، برنامه ریز: فواد چاومه، دستیار کارگردان: امیر جاوید نیک ، منشی صحنه: الهام اخوان، هماهنگی تولید: کاظم دارابی، تدارکات لبنان: مهدی طفش، جلوه های ویژه: رضا ترکمان، مشاور کارگردان و مسئول گویش بازیگران و مشاور صحنه: عبدالله عبدالرحیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها