بازیگران مختارنامه باز هم روی سن رفتند

الهام حمیدی بازیگر نقش «شیرین‌بانو» در سریال مختارنامه گفت: تمام نقش‌های تاریخی و مذهبی تقدس خاصی دارند که بازی در آنها دینی است که باید ادا شود و ایفای این نقش‌ها یک سعادت الهی است.
کد خبر: ۴۰۶۳۴۷

به گزارش فارس، برنامه تقدیر از عوامل سریال مختار‌نامه در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه پزشکی شهید بهشتی با حضور رضا رویگری (کیان ایرانی)، فریبا کوثری (عمره)، امین زندگانی (مسلم‌بن عقیل) و الهام حمیدی (شیرین‌بانو) و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، امین زندگانی گفت: امیدوارم زمانی برسد که مقام نگاه به هنر یک مقام آسمانی باشد، البته که هنرمندان فرش زیر پای دانشجویان خوب این کشور هستند.

وی درباره انتخاب‌شدن برای ایفای چنین نقش‌هایی گفت: معتقدم که انتخاب در نقش‌هایی این‎چنینی حکمتی دارد که ما از آن بی‌خبر هستیم و باز هم معتقدم اگر چیزی در وجود بازیگری نباشد آن نقش، بازیگر را به سمت خود نمی‌کشاند.

در ادامه رضا رویگری درباره انتخاب برای بازی در نقش «کیان» گفت: در ابتدا از طرف آقای میرباقری برای بازی در این نقش انتخاب شدم؛ البته در گذشته نیز در نقش یک ایرانی در سریال «مسافر ری» بازی کرده بودم. در اینجا نیز وقتی میرباقری گریم مرا دید، تشخیص داد که برای آن نقش مناسب هستم.

رویگری درباره ریشه تاریخی نقش «کیان» گفت: اسم کیان در تاریخ به نام «کیسان» است اما به دلیل این‌که این اسم برای تلفظ سخت بود به کیان تغییر نام داد.

وی گفت: من هیچ شناختی نسبت به نقش «کیان» نداشتم و هرچه را که بازی کردم از تحقیقات و توضیحات میرباقری بود. به دلیل این‌که کیان یک ایرانی بوده و در هیچ جای تاریخ ـ‌ جز یک یا دو جا ـ‌ نامی از او برده نشده است.

رویگری گفت: البته باید بگویم که به دلیل جذابیت‌های قصه در بعضی از قسمت‌ها نکاتی اضافه شده است .

الهام حمیدی، بازیگر نقش «شیرین‌بانو» در سریال مختارنامه هم افزود: بازی در نقش شیرین‌بانو را به این جهت دوست داشتم که تنها زن ایرانی این سریال بود و مظلومانه به شهادت رسید که این موضوع تاثیر زیادی بر من گذاشت.

در این نشست فریبا کوثری درباره بازی در آثار میرباقری گفت: یکی از افتخارات من بازی در 4 اثر آقای میرباقری است و بعد از سریال «معصومیت از دست رفته» بود که به من گفتند یک کار تاریخی به نام مختار‌نامه را در دست دارند و از من خواستند تا در نقش یکی از سه زن مطرح این سریال بازی کنم.

بازیگر نقش «عمره» در سریال مختارنامه اظهار کرد: نقش «عمره» نقش زنی همراه و همدل با شوهرش (مختار) است. اما من معتقدم در این سریال هیچ کسی ستاره نیست و ستاره آن، فیلمنامه و شخص میرباقری است. این مراسم با اهدای هدایا و لوح‌های تقدیر به هنرمندان به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها