آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان این‌که در اسلام از روز اول بر احترام به قانون تاکید شده است، خاطرنشان کرد: مملکت باید قانونمند و حدود همه افراد معلوم باشد تا کسی نتواند از حد خود تجاوز کند. به گزارش مهر، این مرجع تقلید در دیدار اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: باید تمام مسائل براساس قانون باشد و حدود تصرفات افراد در حدود مملکت و بیت‌المال معلوم باشد تا کسی امکان سوء‌استفاده نداشته باشد.وی با بیان این‌که همه اموال مردمی امانتی در دست مسوولان است، تاکید کرد: باید اشخاص باتجربه و سالم برای استفاده از بیت‌المال انتخاب شوند و بیت‌المال نباید به طور مطلق در اختیار شخصی قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۰۶۲۳۴

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه تصریح کرد: باید طوری عمل کنیم که مردم جهان اسلام امیدوار شوند و پرچم اسلام را در دنیا بلند کنیم.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی با بیان این‌که امروز وقت خدمت است و باید از موقعیت‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم، افزود: همه امانت‌های الهی که در اختیار اشخاص و مناصب قرار می‌گیرد باید توسط آنها حفظ شود تا مورد لطف خداوند قرار بگیرند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: عمل کردن به شعارهای اصیل انقلاب رمز پیروزی ما در همه شرایط است.

منتظر امتحانات سخت‌تر و بزرگ‌تر از فتنه 88 باشید

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) هم در دیدار اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: بعد از فتنه‌ای که سال 88 اتفاق افتاد قابل پیش‌بینی بود که فتنه بعدی سخت‌تر خواهد بود، جامعه ما واقعا در این امتحان موفق شدند، بنابراین در کلاس بالاتر باید امتحان سخت‌تری بدهند و منتظر امتحان سخت‌تری باشیم.

به گزارش فارس از قم، آیت‌الله مصباح یزدی افزود: بنده و بزرگترهای بنده نیز نمی‌توانند تعیین کنند که ممکن است چه نوع امتحانی در پیش باشد، لذا آن‌که سؤالات امتحانی را طراحی می‌کند، خوب بلد است چگونه این سؤالات را طرح ‌و چگونه آنها را حفظ کند که کسی نتواند تقلب کند، بنابراین زمانی که این امتحان واقع شود متوجه می‌شویم که سؤالات آن سابقه‌ای در قبل نداشت و از راهی که هیچ باور نمی‌کردیم، امتحان انجام گرفت. وی افزود: امتحان فازهایی دارد که برخی از آن فازها در جریان است.وی تصریح کرد: هر جا دیدیم کسی می‌خواهد در مقابل خطری که اسلام را تهدید می‌کند، دفاع کند، باید آستین‌ها را بالا بزنیم و اینجا مساله تعصبات حزبی، گروهی و صنفی هیچ نقشی نباید داشته باشد.

مصباح یزدی ادامه داد: این فتنه‌ای که اخیراً احساس می‌شود، همان امتحان بالاتر است که فکر می‌کردیم روزی پیش خواهد آمد و کسانی که از این فتنه ابراز نگرانی‌هایی دارند، انگیزه‌هایشان مختلف است.

وی گفت: به عنوان فرض، کسی ممکن است از این نگران باشد که رقیبش در میدان سیاست پیروز شود، اما این نگرانی، انگیزه مقدسی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تنها چیزی که می‌تواند قداست داشته باشد، این است که این نگرانی وجود داشته باشد که اگر یک گروه منحرف سر کار بیایند، به اسلام و ‌ارزش‌های انقلاب لطمه وارد می‌کند و متاسفانه چنین شواهدی وجود دارد، اما این‌که آنها پست‌ها را اشغال کنند و نتوانند خوب اداره کنند، خیلی نگران‌کننده نیست، چرا‌که افراد در توانمندی‌ها متفاوت هستند و هر کسی ممکن است سلیقه‌ای داشته باشد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی افزود: ما باید اول به دل خود مراجعه کنیم و بفهمیم به دنبال چه چیزی هستیم و موافقت‌ها و مخالفت‌های ما برسر چیست.

مصباح یزدی گفت: حتی اگر دیگران نفهمند ما به چه نیاتی عمل کردیم، روزی پرده‌ها برداشته خواهد شد و همه رسوا خواهیم شد که ما چه می‌کردیم و مجاهدین راه حق چه می‌کردند.محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین هم در این دیدار روند پیشروی فتنه‌های کنونی را تمام نشدنی دانست و گفت: با این وجود هر روز با فتنه‌های سنگین‌تری مواجه خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها