دفاع از عنوان قهرمانی در آسیا

برنامه‌های تیم ملی بسکتبال نهایی شد

تیم ملی بسکتبال کشورمان پیش از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا با سفر به سه کشور اروپایی، یک کشور آسیایی و برگزاری یک تورنمنت بین‎المللی آمادگی خود را برای دفاع از عنوان قهرمانی در این رقابت‎ها تقویت می‌کند.
کد خبر: ۴۰۶۱۷۸

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با مهر برنامه‎های نهایی برای آماده‏سازی تیم ملی را تشریح کرد و اظهار داشت: 37 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی بسکتبال از 16 خردادماه تمرینات آماده‎سازی خود را زیر نظر وسلین ماتیچ آغاز می‎کنند. البته بعد از چند روز تمرین بازیکنان اردونشین به دو دسته تقسیم شده و در قالب تیم ملی و «ب» تمرینات‌شان ذنبال می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی غرب آسیا اولین رویداد پیش روی بسکتبال ایران است، یادآور شد: پس از 10 روز متوالی تیم اعزامی ایران برای سفر به عراق و شرکت در این رقابت‎ها انتخاب می‎شود. البته هنوز در مورد اعزام تیم ملی، تیم «ب» یا ترکیبی از این دو تیم به این رقابت‎ها تصمیم گیری نشده است اما در هر صورت نماینده ایران 29 خردادماه اعزام خواهد شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه سایر سفرهای پیش‎بینی شده برای تیم ملی است در مورد زمان و محل آنها توضیح داد و گفت: پس از رقابت‎های قهرمانی غرب آسیا تمرینات تیم ملی در تهران پیگیری خواهد شد. بعد از آن سفر به سه کشور اروپایی به صورت متوالی انجام خواهد شد.

مشحون تصریح کرد: 23 تیرماه تیم ملی بسکتبال عازم بلاروس می‎شود. این تیم 27 تیرماه عازم مجارستان خواهد شد و سپس31 تیرماه این کشور را به مقصد پرتغال ترک می‎کند. برگزاری حداقل سه بازی تدارکاتی از برنامه‎های پیش‎بینی شده برای سفر به هر یک از این کشورهاست. در نهایت هم تیم ملی بسکتبال 6 مردادماه به کشور باز می‌گردد.

وی با اشاره به آخرین سفر پیش‎بینی شده برای تیم ملی بسکتبال خاطرنشان کرد: رقابت‎های جام استانکوویچ 13 تا 24 مردادماه در تایوان برگزار می‎شود. تیم ملی بسکتبال پس از پایان سفرهای اروپایی و بازگشت به تهران، در این مسابقات هم شرکت می‎کند.

رئیس فدراسیون بسکتبال یادآور شد: حضور در تورنمنت بین‎المللی تهران آخرین برنامه پیش‌بینی شده برای تیم ملی بسکتبال است. برای برگزاری این تورنمنت از پنج کشور آلمان، ایتالیا، لیتوانی، استرالیا و اوکراین دعوت شده است. دریافت سه پاسخ مثبت از این کشورها کافی است تا تورنمنت بین‌المللی و چهارجانبه تهران برگزار شود.

محمود مشحون گفت: به غیر از رقابت های غرب آسیا سفر به بلاروس، مجارستان، پرتغال و تایوان چهار سفری است که همراه با تورنمنت تهران برای تیم ملی نهایی نشده است. با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، فشردگی سفرها و زمانی که در اختیار داریم، تیم ملی اعزام دیگری نخواهد داشت حتی اگر دعوت‌نامه جدیدی به دست‌مان برسد.

بیست و ششمین دوره رقابت‎های بسکتبال قهرمانی مردان آسیا 24 شهریورماه تا 3 مهرماه در ووهان چین برگزار می‎شود. ایران مدافع عنوان قهرمانی است. ضمن اینکه تیم نخست این مسابقات به صورت مستقیم راهی بازی‎های المپیک 2012 لندن خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها