مدیرعامل شرکت توانیر خبر داد:

تدوین نقشه راه هوشمندسازی شبکه برق کشور

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از تدوین نقشه راه هوشمندسازی شبکه برق کشور در سال‌های 1390 تا 1405 خبر داد.
کد خبر: ۴۰۵۷۴۸

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، مهندس همایون حائری خیاوی امروز (شنبه) در همایش یک روزه «ریز شبکه‌های هوشمند» در محل نیروگاه طرشت گفت: هوشمندسازی شبکه توزیع و انتقال برق کشور مزایای فراوانی از جمله بهینه سازی انرژی دارد و این مساله از اولویت‌های شبکه است.

به گفته حائری، قابلیت مشاهده مصرف انرژی توسط مشترکان برق، انعطاف پذیری خدمات مشترک، قابلیت کنترل بار و کنترل ولتاژ از دیگر مزایای استفاده از شبکه‌های هوشمند است.

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین اظهار کرد: پردازنده‌های سریع، کنترل کننده جریان خدمات و نرم افزارهای تشخیص الگو از پایه‌های اصلی فناوری‌های هوشمند به شمار می‌رود.

حائری همچنین تصریح کرد: فناوری هوشمند در بخش‌های توزیع و انتقال متفاوت است و باید در ابتدا نیازها و معماری شبکه تعریف و تدوین شود.

وی به کامل شدن رینگ ارتباط فیبر نوری که هم اکنون بیش از 16 هزار کیلومتر آن در شبکه قدرت نصب شده است، اشاره کرد و گفت: ایجاد بورس برق، تبدیل کنتورهای مشترکان به کنتورهای هوشمند از جمله برنامه‌ها و نقشه راه شرکت توانیر در سال‌های 90 تا 95 است.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا 30 درصد ظرفیت شبکه برق کشور و بهره برداری و پایش زمان واقعی شبکه (real time) از برنامه‌های دیگر شرکت توانیر است.

حائری همچنین با اشاره به پیشی گرفتن پیک روز در مقایسه با پیک شب در یک ماه گذشته و با گرم شدن هوا، افزود: بحث هوشمند سازی شبکه در این راستا می‌تواند مفید و موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها