اولین انجمن رفتینگ(قایقرانی در رودخانه‌های خروشان) و نخستین گروه تخصصی نجات از رودخانه در کشور با هدف توسعه گردشگری ماجراجویانه و اکوتوریسم تشکیل شد.
کد خبر: ۴۰۳۷۷۱

کیانوش محرابی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل انجمن رفتینگ ایرانیان با اعلام این مطلب گفت: قایق‌سواری در رودخانه‌های خروشان، یکی از مهیج‌ترین فعالیت‌ها و یکی از شاخه‌های اکوتوریسم و گردشگری ماجراجویانه است.

او ادامه داد: حدود 3 سال پیش 2 استاد را از نپال دعوت کردیم تا آموزش‌های لازم در این‌باره به علاقه‌مندان داه شود. 2 سال پیش نیز این کار را تکرار شد و تا کنون بیش از 50 نفر آموزش داده شده‌اند؛ ولی به‌دلیل سختی کار، تقریبا 5 نفر قابلیت این کار را پیدا کرده‌اند و اکنون به‌عنوان راهنمای تورهای قایقرانی در رودخانه‌های خروشان می‌توانند کار کنند. وی گفت: قایق‌سواری در رودخانه‌های خروشان کشور هیچ متولی‌ای ندارد، به همین دلیل احساس کردیم برای توسعه بیشتر آن باید انجمنی راه‌اندازی کنیم. بنابراین از حدود یک سال پیش، کارهای اولیه آن را آغازکردیم و سرانجام انجمن رفتینگ را چندی پیش در وزارت کشور به ثبت رساندیم. وی توضیح داد: امداد و نجات در رودخانه‌ها، تخصص فوق‌العاده‌ای است و در بسیاری از کشورها فعالیتی تازه و همچنین خطرناک به شمار می‌آید.

رئیس هیأت مدیره انجمن رفتینگ در توضیح بیشتر بخش امداد و نجات رودخانه، گفت: این کار «نجات 3» نام دارد، یعنی امداد و نجات از هوا، خشکی و آب که ترکیبی از مهارت‌های قایق‌رانی و آتش‌نشانی است. در تمام دنیا، فقط 32 کشور این تخصص و مهارت را دارند و ما با تشکیل این گروه، سی‌وسومین کشور دارای این تخصص هستیم. محرابی اضافه کرد: این انجمن‌ می‌خواهد قایق‌سواری در رودخانه‌های خروشان را که ظاهر جذابی دارد، به‌صورت ایمن اجرا کند. بنابراین باید توجه کرد، اگر تخصصی در این کار نباشد، ‌این فعالیت مهیج، کاری بسیار خطرناک خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها