سرکرده این حلقه انحرافی درحال حاضر به اتهام ارتداد و افساد فی الارض در زندان به سر می برد

دستگیری 4 سرحلقه فرقه انحرافی «عرفان کیهانی»

4 نفر از سرحلقه‌های عرفان کیهانی که با تبلیغات گسترده مردم را فریب می‌دادند، در شهرستان بم دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، این متهمان که 2 زن و 2 مرد هستند، پس از شرکت در کلاس‌هایی که از سوی سرکرده حلقه کیهانی به نام «ط» که به خود لقب دکتر داده است، تشکیل می‌شود با ادعای ارتباط با ارواح و درمان بیماری‌های لاعلاج، فعالیت گسترده‌ای را در شهرستان بم انجام می‌دادند که با هوشیاری ماموران امنیتی دستگیر شدند و تحقیق از آنها ادامه دارد.
کد خبر: ۴۰۳۶۶۸

مهندس یا دکتر «ط» که از 2 سال پیش تبلیغات گسترده‌ای را ابتدا در قالب شعور کیهانی و سپس عرفان کیهانی در یکی از شهرهای نزدیک تهران آغاز کرده بود، پس از مدت کوتاهی توانست اعتماد افرادی را به خود جلب کند و آنها را در کلاس‌هایی که به همین منظور برگزار شد، ثبت‌نام کند.هزینه ثبت‌نام اولیه در این کلاس‌ها 50 تا 300هزار تومان بود و دکتر «ط» که برخی به او لقب مهندس نیز داده بودند، عنوان می‌کرد فارغ‌التحصیل رشته مکانیک یکی از دانشگاه‌های معتبر است؛ در حالی که مدرک اصل او دیپلم بوده است.

وی در کلاس‌های درس خود که اغلب شرکت‌کنندگانش خانم‌ها بودند، تلفیقی از عرفان‌های شرقی از جمله دیدگاه‌های «اشو» را به همراه برداشت ناقصی از عرفان اسلامی، آموزش می‌داد.در این کلاس‌ها آموزش دریافت انرژی از کائنات و سپس اسکن فرد بیمار، جلوی چشم حاضران در کلاس، بیشتر شبیه نمایش یک تئاتر بود.

2 مرحله دستگیری

پس از اطلاع ماموران امنیتی از برگزاری این کلاس‌ها، با صدور دستور قضایی این فرد دستگیر و سپس آزاد شد.

با این که وی تعهد داده بود از فریب مردم دست بردارد، اما بار دیگر پس از آزادی فعالیت گذشته خود را از سرگرفت و پس از حضوری کوتاه‌مدت در یکی از کشورهای آسیای میانه، دکترای افتخاری دریافت کرد که البته فاقد ارزش و اعتبار تشخیص داده شده است. او مدعی است ما به مقام خدایی می‌رسیم و پس از عبور از جهان خاکی وارد ملکوت می‌شویم و در جهان موازی به زندگی خاص خود ادامه می‌دهیم.

اصرار این فرد برای تاسیس فرقه کیهانی، موجب شد تا حتی به وی فرصت داده شود از وزارت بهداشت مجوزهای لازم را برای دوره روان‌شناسی و فرادرمانی کسب کند، اما او نه‌تنها هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداد، بلکه با فرافکنی سعی داشت دیگران را محکوم کند تا به فعالیت‌های انحرافی خود ادامه دهد.با شروع فعالیت دوباره متهم، ماموران امنیتی با جمع‌آوری مستندات تازه از نحوه فعالیت وی که سعی می‌کرد از طریق بازی با کلمات، ارزش‌ها و باورهای عقیدتی مردم را به سخره بگیرد، وی برای سومین بار دستگیر شد و در حال حاضر با تفهیم اتهام از سوی قاضی پرونده به اتهام ارتداد و مفسد فی‌الارض در زندان اوین به سر می‌برد تا پس از تکمیل پرونده حکم قانونی وی صادر شود.

اما دستگیری سرکرده حلقه انحرافی عرفان کیهانی پایان کار نبود، زیرا برخی سرشاخه‌های آن که تحت آموزش متهم قرار گرفته‌اند، به صورت پنهانی فعال هستند که تلاش برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.

بنابراین گزارش، 4 متهمی که طی چند روز گذشته در شهرستان بم دستگیر شده‌اند، به ارتباط با سرکرده این حلقه انحرافی اعتراف کرده‌اند.

یک مقام آگاه در این باره به «جام‌جم» گفت: چند روز پیش نیز 3 نفر از کسانی که سی‌دی و جزوات مربوط به این فرقه انحرافی را به صورت گسترده توزیع می‌کردند، دستگیر شده‌اند که تحقیق از آنها ادامه دارد.

در حال حاضر 2 نفر از کسانی که همسرانشان با فریب و القای متهم، از خانه فرار کرده‌اند، از شاکیان سرحلقه عرفان کیهانی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها