فرانسه در اقدامی ضدایرانی از پیگیری اتهامات علیه اعضا و حامیان گروهک تروریستی منافقین صرف‌نظر کرد. به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، این تصمیم فرانسه، دولت آمریکا را ترغیب می‌کند تا گروهک تروریستی منافقین را از فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه حذف کند.
کد خبر: ۴۰۲۸۶۵

به نوشته این روزنامه آمریکایی، مقامات فرانسوی در سال 2003 تحقیقات رسمی خود را علیه 24 نفر از اعضا و طرفداران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در نزدیکی پاریس آغاز و اعلام کردند این افراد کمک‌های مالی سازمان‌های بشردوستانه در اروپا را به منظور حمایت از پروژه‌های تروریستی علیه ایران هزینه می‌کنند.

مقامات فرانسوی همچنین در جریان تحقیقات خود دریافتند سران گروهک منافقین از اقدامات خشونت‌بار علیه دولت ایران تمجید می‌کنند، این در حالی است که وکلای اعضای این سازمان مدعی شده‌اند این اقدامات خشونت‌بار به معنای انجام عملیات‌های تروریستی نیست.

با وجود این مارک ترویدیک و ادموند بروناد قضات فرانسوی اعلام کردند: به دلیل نبود مدارک کافی درباره تمجید از آسیب دیدن غیرنظامیان نمی‌توان سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را به عنوان یک سازمان تروریستی توصیف کرد.

مخالفت روسیه با صدور گزارش ضدایرانی

روسیه در تلاش است تا انتشار گزارش سازمان ملل را علیه ایران که بر اساس ادعایی واهی تنظیم شده، متوقف کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، دیپلمات‌های غربی اعلام کردند روسیه در تلاش برای متوقف کردن گزارشی است که مدعی است ایران با صدور تسلیحات به سوریه تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل را نقض کرده است.

غرب در تلاش است از هر دستاویزی برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کند و این بار نیز با توجه به ناآرامی‌های سوریه سعی می‌کند تا با گزارشی ادعایی تهران را تحت فشار قرار دهد.

براساس این گزارش، روسیه قادر است گزارش در خصوص ایران را متوقف کند چرا که تصمیمات درباره این گزارش‌ها باید به اتفاق آرای میان 15 عضو شورای امنیت اتخاذ شود.

چه کسی مانع استیضاح رئیس‌جمهور شد؟

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با انتقاد از متشنج کردن فضای سیاسی کشور تأکید کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی نقش مهم و بسزایی در آرام کردن فضای آلوده و مشوش سیاسی کشور داشته است و اگر تدبیر و درایت ایشان نبود، حوادث ناگواری در فضای سیاسی کشور به وجود می‌آمد.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات مطرح شده در جلسه هیات دولت افزود: بسیاری از نمایندگان در پی حوادث سیاسی اخیر کشور، خواهان پیگیری استیضاح یا سوال از رئیس جمهوری بودند، اما آقای لاریجانی با تدبیر خود جو مجلس را آرام کرد و مانع تشویش بیشتر فضای سیاسی کشور شد.

همراهان صالحی در عراق چه کسانی بودند؟

سفر علی‌اکبر صالحی وزیر امورخارجه به عراق که اواخر هفته گذشته انجام شد، با حواشی جالبی همراه بود.

به گزارش مهر، در این سفر همسر و فرزند شهید شهریاری دانشمند هسته‌ای ایران که به دست تروریست‌ها به شهادت رسید، به دعوت صالحی حضور داشتند و همراه هیاتی بعد از ورود به بغداد برای زیارت عازم نجف و کربلا شدند.همچنین نخست‌وزیر عراق برای نشان دادن میزان احترام خود به وزیر امور خارجه ایران در ضیافت شامی که ابراهیم جعفری رئیس ائتلاف وطنی عراق به افتخار صالحی تدارک دیده بود، شرکت کرد.

از دیگر حواشی جالب این سفر دیپلماتیک این‌که علی‌اکبر صالحی متولد شهر مقدس کربلاست و هنگام برگزاری نشست مطبوعاتی مشترک وزرای خارجه ایران و عراق؛ زیباری خطاب به حاضران گفت آقای صالحی متولد عراق هستند و به همین دلیل به خانه خود آمده‌اند.

امام جمعه واشنگتن در نماز جمعه تهران

روز گذشته محمد العاصی امام جمعه شهر واشنگتن، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بود.

به گزارش ایرنا، وی با بیان این‌که تقوا و پرهیزگاری در تمامی ابعاد خود در ایران اسلامی محقق شده است، گفت: در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی دیدیم که چگونه ملت ایران براساس ریشه تقوایی خود توانست در برابر تمامی چالش‌ها از جمله جنگ 8 ساله تحمیلی و جنگ‌های اقتصادی مقاومت و مقابله کند.

امام جمعه شهر واشنگتن افزود: ثبات و ایستادگی ملت ایران در برابر چالش‌ها، امروزه نتایج پر خیر و برکتی را نه تنها برای ایران اسلامی بلکه برای سایر کشورهای اسلامی در بر داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها