انقلابیون لیبی با بیان این‌که طی چند روز گذشته با نیروهای قذافی در یکی از مناطق طرابلس درگیری‌هایی داشته‌اند، اعلام کردند که روند پیوستن نیروهای قذافی به انقلابیون همچنان ادامه دارد. به گزارش فارس، روز سه‌شنبه انقلابیون لیبی موفق شدند حملات نیروهای قذافی در منطقه اجدابیا را دفع و 14 نفربر نظامی آنها را منهدم کنند؛ اما در این درگیری‌ها 5 نفر از انقلابیون کشته شدند. از سوی دیگر انقلابیون لیبی با انتشار بیانیه‌ای تاکید ‌کردند: روند پیوستن نیروهای امنیتی قذافی به انقلابیون لیبی همچنان ادامه دارد و بخشی از یک گردان امنیتی قذافی مستقر در طرابلس به نیروهای انقلابی پیوستند.
کد خبر: ۴۰۲۴۶۱

از دیگر تحولات مهم طرابلس باید از وقوع درگیری‌های چندساعته در طرابلس و در اطراف منطقه سوق‌الجمعه میان انقلابیون با نیروهای قذافی سخن گفت.

اما طی حملات روز سه‌شنبه نیروهای قذافی به شهر مصراته که همچنان از 3 طرف محاصره می‌شود، چند دستگاه خودروی امداد که حمل و نقل مجروحان و بیماران را به‏عهده دارد، هدف موشک‌ها و گلوله‌های نیروهای قذافی قرار گرفت که بر اثر اصابت یکی از این موشک‌ها به آمبولانس حامل مجروحان 5 نفر کشته شدند. این در حالی است که طی چند روز گذشته مواضع قذافی در طرابلس بارها مورد اصابت موشک‌های ناتو قرار گرفته است. در همین راستا، کارمن رومر، سخنگوی ناتو گزارش داد هدف از حملات ناتو روی طرابلس، هدف قرار دادن شخص قذافی نبوده؛ بلکه کشورهای غربی استراتژی کاستن از قدرت قذافی جهت ممانعت وی از آسیب رساندن به غیرنظامیان را دنبال می‌کنند و این حملات علیه تاسیسات و مراکز مورد استفاده ارتش قذافی ادامه خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها