نشست عصر دیروز هیات دولت با حضور اکثر اعضای کابینه از جمله حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات و به ریاست محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور برگزار شد. این نشست پس از مدتی حرف و حاشیه در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور در فضایی صمیمی و کاری برگزار شد. پیش از آغاز جلسه رسانه‌ها از دعوت حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات به جلسه توسط دکتر احمدی‌نژاد خبر داده بودند. تعدادی از اعضای هیات دولت در حاشیه این نشست با خبرنگاران نیز صحبت کردند. برخی حاضران از جمله رئیس صدا و سیما فضای جلسه دیروز دولت را شیرین و دوستانه توصیف کردند.
کد خبر: ۴۰۱۸۱۴

بحث ارتباط دولت با جن‌گیرها باعث انبساط خاطر شد

رئیس‌جمهور نیز با بیان این‌که تمامی اعضای دولت عالمانه، دقیق و در راستای دفاع حقیقی از ولایت فقیه در تلاش هستند، گفت: باید این راه را پرصلابت‌تر از گذشته ادامه دهیم و امروز دفاع از ولایت فقیه برای دولت و وزرا یک تکلیف است.

محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیأت دولت اظهار کرد: ولایت فقیه ادامه راه امام زمان(عج) است و میراث عظیم و ارزشمندی است که طی صدها سال مجاهدت به ما رسیده است و این دولت با تمام وجود در این راستا و اعتلای ایران اسلامی خدمت خواهد کرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر این‌که امروز باید به خاطر عملکرد دو گروه از ولایت فقیه دفاع کنیم، گفت: گروه اول کسانی که فکر می‌کنند ولایت‌فقیه همچون ابزاری است که می‌توانند از آن در بگومگوهای گروهی خود استفاده کنند و گروه دوم کسانی که نمی‌دانند چگونه باید از این پدیده زیبا دفاع کنند. چهره‌ای که امروز این گروه از ولایت فقیه ترسیم می‌کنند به‌شدت غیرواقعی و با فلسفه موضوع متفاوت است.

رئیس‌جمهور افزود: گروه دوم به‌جای این‌که به دنبال جذب حداکثری باشند، دائما در حال دفع کردن هستند، در حالی که ولایت‌فقیه تماما جاذبه و محبت است، الا کسانی که خود را از این دایره الهی خارج می‌کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی شایعات خرافی مبنی بر استفاده از رمال در کارهای دولت اظهار کرد: بحث‌های شنیده شده در خصوص بهره‌گیری از رمال و جن‌گیر در دولت که بیشتر شبیه جوک و لطیفه است و باعث انبساط خاطر شد. اگر بنا باشد رمال و جن‌گیر کارایی داشته باشند چرا آنان کاری برای خودشان نمی‌کنند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر این‌که کشور را باید با علم، عقل و فداکاری ساخت، افزود: امروز در کل جهان یک نظام الهی موفق در حال درخشش است و در بسیاری از مسائل علمی از جمله فضایی، هسته‌ای، بیوتکنولوژی، اقتصاد و مدیریت، ایران جزو کشورهای برتر است و حرف برای گفتن دارد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به برخی انتقادات صورت گرفته علیه دولت گفت: امروز تخصصی‌ترین دولت در طول نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است، این همه جلسه کارشناسی برگزار می‌شود تا کشور را با فکر و عالمانه اداره کنیم. کسانی که در رقابت با دیگران هستند، بهتر است اخبار دروغ منتشر نکرده و موازین اخلاقی را رعایت کنند تا آسیبی به چهره نظام و ملت وارد نشود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امیدوارم همه کسانی که از راه حقیقی ولایت دور شده‌اند، به این مسیر بازگردند.

رئیس‌جمهور در پایان سخنان خود با اشاره به قهرمانی تیم ملی تکواندوی کشورمان در مسابقات جهانی کره‌جنوبی اظهار کرد: بنده این پیروزی را به ملت ایران و جوانان افتخارآفرین کشور تبریک عرض می‌کنم زیرا این پیروزی آن هم پس از گذشت بیش از 30 سال بسیار ارزشمند است.

اسناد موثق داریم که بن لادن مدت ها پیش مرده بود

وزیر اطلاعات نیز دیروز در حاشیه این جلسه تأکید کرد: ادعای کشته شدن بن لادن برای تحت الشعاع قرار دادن بیداری اسلامی در منطقه است.

حجت الاسلام حیدر مصلحی گفت : اخبار و اطلاعات دقیق و اسناد موثق و دقیق و قابل توجهی داریم که نشان می‌دهد بن لادن از مدتی قبل به دلیل بیماری اصلا در قید حیات نبوده که آمریکایی‌ها با فرا‌فکنی ادعا می‌کنند او را کشته‌اند.وزیر اطلاعات در خصوص موضوع کشته شدن بن لادن توسط آمریکایی‌ها اظهار کرد: اگر واقعا دستگاه نظامی و اطلاعاتی آمریکا بن لادن را دستگیر کرده‌اند یا کشته‌اند باید جنازه او را نشان دهند نه این‌که به ادعای خودشان جنازه وی را به دریا بیندازند.

مصلحی افزود: وقتی دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ریگی (سرکرده گروه تروریستی جند الشیطان) را دستگیر کرد تصویر او را به همه مردم دنیا نشان داد و این نکته قابل توجهی است که معتقدیم آنها می‌خواستند از این طریق بیداری منطقه را تحت‌الشعاع قرار دهند و با دیکتاتوری رسانه‌ای که دارند فضای افکار عمومی را منحرف کنند.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از این تبلیغات هم برای ساماندهی وضعیت انتخابات در آمریکاست و با وجود مشکلات اقتصادی که دارند و بسیار شکننده است، تلاش کردند از طریق دیکتاتوری رسانه‌ای که دارند با انحراف افکار عمومی نظر جهانیان را به سوی دیگر جلب کنند.

مصلحی در پاسخ به سوالی درباره گروه‌های تروریستی غرب کشور توضیح داد گروه‌های مختلفی در غرب کشور وجود دارند که ته مانده‌های گروه‌هایی هستند که از اول انقلاب با نظام اسلامی مقابله داشته‌اند و فعالیت‌ها و تلاش‌های مذبوحانه‌ای دارند.وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات ته مانده‌های گروه تروریستی جندالله هم تصریح کرد: گروه تروریستی جندالله که به سرکردگی ریگی فعالیت می‌کرد دیگر وجود خارجی ندارد.وزیر اطلاعات در پایان، جلسه دیروز هیات دولت را که به ریاست محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور برگزار شد، خوب توصیف کرد.

پذیرایی ضرغامی از هیات دولت با بستنی

رئیس سازمان صدا و سیما هم پس از جلسه هیات دولت با بیان این‌که جلسه هیات دولت بسیار شیرین بود، گفت: اعضای هیات دولت را به بستنی مهمان کردم.

به گزارش ایرنا، سیدعزت‌‌الله ضرغامی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر دستور جریان‌سازی رسانه‌ای برای برخی مسوولان دولتی توسط تلویزیون گفت: وظیفه ما تقویت ارکان رسمی جمهوری اسلامی ایران است.وی تصریح کرد: ما به هیچ وجه علیه کسی کار رسانه‌ای نمی‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها