جهاد اقتصادی و حمایت از بیداری اسلامی، دو ماموریت بسیار مهم در سال جاری است

محسن رضایی: فقط ولایت فقیه می‌تواند جلوی تحجر جدید را بگیرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که به نظر می‌رسد امروز با نوعی تحجر روبه‌رو هستیم که تنها ولایت فقیه می‌تواند جلوی آن را بگیرد، گفت: حمایت همه گروه‌های سیاسی از ولایت فقیه می‌تواند راهگشای ملت ما باشد. به گزارش مهر، محسن رضایی در نشستی خبری به شرایط سیاسی کشور اشاره کرد و افزود: همگی ما امسال بشدت نیازمندیم که کارنامه خوبی را در جهاد اقتصادی ارائه کنیم.
کد خبر: ۴۰۰۰۸۰

وی با بیان این‌که جهاد اقتصادی ناظر بر دو بخش کلی در کشور است، گفت: جهاد اقتصادی هم ناظر بر این موضوع است که ما جهشی را در اقتصاد ایران شاهد باشیم و هم ناظر بر آن است که به دنیا ثابت کنیم آمریکایی‌ها در تحریم‌ اقتصادی ما ناامید شده‌اند وایران شکست‌ناپذیر است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مساله دیگر این‌که ما با جهاد اقتصادی ارزش‌های انسانی و اخلاقی را وارد اقتصاد کشور می‌کنیم و کالبد بی جان اقتصاد کشور را که نیازمند روحی برای بالندگی است، جانی دوباره می‌بخشیم. وی تصریح کرد: البته برای این کار لازم است جلوی فتنه‌ها بایستیم زیرا خیلی‌ها به دنبال این هستند که بگومگوهای سیاسی را افزایش دهند و اختلافات داخلی را تشدید کنند.

وی جهاد اقتصادی و حمایت جدی از بیداری اسلامی در منطقه را دو ماموریت بسیار مهم در سال جاری عنوان کرد و افزود: بنابراین هیچ دلیلی ندارد که در داخل کشور اختلافات شکل بگیرد یا راه‌های موازی با راه ملت ایران که رهبری ترسیم می‌کنند، به وجود بیاید.

رضایی با تاکید بر این‌که همه ما باید در راهی حرکت کنیم که رهبر معظم انقلاب جلوی پای ملت می‌گذارند، گفت: همه موظفیم که این راه را با وحدت و نشاط طی کنیم، زیرا ایجاد راه‌های موازی یکی از خطراتی است که دو هدف آرمانی ملت ایران را در سال جاری تهدید می‌کند.

هیچ رکن سیاسی در کشور، کارکرد ولایت فقیه را ندارد

وی در ادامه سخنانش به جایگاه ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: رهبری و ولایت فقیه امکان بی‌نظیری است که خدای متعال به جامعه ما داده است؛ زیرا هیچ رکن سیاسی در کشور نمی‌تواند کارکرد آن را داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که ما باید با انسجام و وحدت ملی پیش برویم و هیچ‌کس بهتر از ولی فقیه نمی‌تواند محور انسجام ما باشد، اضافه کرد: از دیگر کارکردهای جایگاه ولی فقیه، دفاع از حقوق مردم است، زیرا قوای مختلف به دلیل این‌که وظیفه کوتاه مدت در اختیارشان است نمی‌توانند مدافع حقوق مردم در درازمدت باشند.رضایی تصریح کرد: بر این اساس هیچ جایگاهی نمی‌تواند مانند جایگاه ولایت فقیه مردم را به سوی آرمان‌ها هدایت کند.

وی در ادامه با بیان این‌که جامعه سیاسی ایران همیشه در معرض انحرافات مختلفی از جمله غربزدگی و تحجر بوده است، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون یکی از کارکردهای ولایت فقیه مبارزه با این انحرافات بوده است به طوری که ما در گذشته غربزدگی سنتی و در دولت قبلی هم غربزدگی مدرن را داشتیم و به نظر می‌رسد امروز با نوعی تحجر روبه‌رو هستیم که تنها ولایت فقیه می‌تواند جلوی آن را بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها