مراسم قرعه کشی رقابت های تکواندو قهرمانی جهان بعدازظهر امروز انجام شد و طی آن نمایندگان ایران با قرعه ای آسان در مرحله مقدماتی مواجه شدند.
کد خبر: ۳۹۹۱۰۲

به گزارش مهر، این مراسم با حضور مربیان و سرپرستان تیم های مختلف در هتل «هیوندای» شهر گیونگجو برگزار شد. در این دوره از مسابقات 1040 تکواندوکار از 149 کشور به مدت شش روز به رقابت خواهند پرداخت.

قرعه کشی مسابقات براساس رنکینگ  فدراسیون جهانی انجام شد و طی آن نمایندگان کشورمان به دلیل جایگاه مناسب این رده بندی جهانی با قرعه مناسبی در مراحل مقدماتی مواجه شدند. نمایندگان ایران طبق برنامه ذیل به دیدار رقبای خود خواهند رفت:

یکشنبه 11 اردیبهشت

وزن 58- کیلوگرم (80 تکواندوکار): یاسین اکبرنتاج نماینده ایران در اولین دیدار باید با «لی کانگ کنی» تکواندوکار کره ای الاصل تیم کانادا مبارزه کند سپس به دیدار «ماختار نگوم» از سنگال خواهد رفت. اردن ، تاجیکستان ، استرالیا و مکزیک با اکبرنتاج هم گروه هستند.

دوشنبه 12 اردیبهشت

وزن 80- کیلوگرم مردان(75 شرکت کننده): فرزاد عبداللهی دور نخست استراحت داشته و سپس با برنده دیدار تکواندوکاران غنا و موزامبیک پیکار می کند. برنده اکراین و بوسنی دومین حریف عبداللهی خواهد بود. در این وزن پس از سال ها امریکا استیون لوپز دارنده شش مدال جهان را به همراه ندارد و «فرد لوک» جایگزین وی شده است.

وزن 67- کیلوگرم بانوان(45 شرکت کننده): پریسا فرشیدی نماینده ایران در این وزن استراحت دارد. وی سپس با برنده دیدار جمهوری چک و روسیه پیکار می کند.

وزن 53- کیلوگرم بانوان (51 شرکت کننده): سمانه شش پری نفر ائول رنکینگ جهانی در این وزن دوراول را با قرعه استراحت پشت سر می گذارد و سپس با برنده فیلی پین و لبنان مبارزه می کند.

سه شنبه 13 اردیبهشت

وزن 68- کیلوگرم مردان (97 شرکت کننده): وزن چهارم شلوغترین وزن این دوره از مسابقات است. محمد باقری معتمد برای دفاع از عنوان قهرمانی خود راه دشواری در مراحل مقدماتی ندارد. وی بعد از استراحت در دور اول ، دور دوم با برنده ماداگاسکار و شیلی پیکار می‌کند. هند و کنگو نیز با او همگروه هستند.

وزن 57- کیلوگرم بانوان:(59 شرکت کننده): سوسن حاجی پور دور اول با «وونگو» از هنگ کنگ پیکار می کند. در صورت برتری، وی باید با برنده مبارزه سوئیس و مجارستان مبارزه کند.

وزن 63- کیلوکرم بانوان (53 شرکت کننده): راحله آسمانی دور اول استراحت دارد و سپس با برنده قبرس و آلمان مبارزه می کند.

چهارشنبه 14 اردیبهشت

وزن 74- کیلوگرم مردان (74 شرکت کننده): علیرضا نصرآزادانی که رنکینگ یک جهان را دارد دور اول را با قرعه استراحت پشت سر می گذارد، وی سپس با برنده دیدار پاکستان و رومانی مبارزه می کند. کنیا ، تاجیکستان ، ویتنام ،هنگ کنگ و قبرس با نصر هم گروه هستند.

وزن 54- کیلوگرم مردان (60 شرکت کننده): نماینده ایران دور اول استراحت دارد. میثم باقری سپس با برنده دیدار روسیه و اردن باید پیکار کند. ماداگاسکار، ارمنستان، ازبکستان و مراکش با وی هم گروه هستند.

پنجشنبه 15 اردیبهشت

وزن 63- کیلوگرم مردان (80 شرکت کننده): رضا نادریان نایب قهرمان دوره قبل که نزدیک به دو سال نفر اول رنکینگ جهانی است دور اول را استراحت دارد. وی سپس با برنده دیدار سودان و سنگاپور پیکار می کند. السالوادور، آمریکا ، اتریش ، مولداوی و سوئد هم با نماینده ایران هم گروه هستند.

وزن 87- کیلوگرم مردان (58 شرکت کننده): یوسف کرمی سرگروه تیم ملی ایران دور اول استراحت دارد. دارنده سه مدال جهانی و نفر اول رنکنیگ جهانی در این وزن دور دوم باید با برنده کنیا و جامائیکا پیکار کند. تکواندوکاران لتونی، مصر، چین ، نیجریه با نماینده ایران همگروه است.

جمعه 16 اردیبهشت

وزن 87+ کیلوگرم مردان (49 شرکت کننده): کوروش رجلی در این وزن نماینده کشورمان است. وی دور اول باید با «ماتوبیچ» از نیوزلند پیکار کند. برنده لبنان و آذربایجان دومین حریف نماینده کشورمان می باشد.

بیستمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان از روز یکشنبه هفته پیش رو به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها